Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kliininen digikuva

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Jukkis71, 8 Tammikuu 2013.

1. chribbe

chribbe Member

59
    0
    6
    Vs: Kliininen digikuva

off-topic:

Tuo melooni-pinhole oli elokuvassa The Brothers Bloom ( The Brothers Bloom (2008) - IMDb ) joka tuli vähän aikaa sitten tv:stä. Kohtaus oli aika lyhyt eikä muistaakseni kuvia näytetty.

Kas! Kuulostaa hauskalta. Pinholekamera, jossa on parasta ennen päivä. Kerro leffan nimi, jos tulee mieleen, tuo olisi hauska nähdä.

2. chribbe

chribbe Member

59
    0
    6
  3. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
  4. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
  5. mohikaani

mohikaani Active Member

1 681
    2
    38

Kyllä siinä vilautettiin paria kuvaa. Piti pistää pauselle ja tsekata noita. =) Muistan, et jäin epäilemään noiden kuvien aitoutta. Vaan yhtä kaikki, todella pienessä osassa tuossa leffassa oli toi melonikamera - pienenä detailina vaan.

E: löytyy ainakin netflixistä toi leffa, koska sieltä ton katsoin.

6. V-M

V-M Member

123
    0
    16

Voisiko tähän "kliinisyyteen" osasyynä olla myös se, että katsomme nykyisin liikaa kuvia näytöltä?
    Ainakin omasta mielestäni paperikuvaa katsoessani, kuvat ovat enempi fyysisiä tuotteita ja samalla jotenkin todellisempia ja vaikuttavampia, jolloin niitä jää myös helpommin tutkimaan. Näytöltä katsottuna kuvat muuttuvat helposti "kertakäyttökamaksi" jota tulee vain selailtua ähkyyn saakka.

7. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

^voi ja on.
    Milloin viimeksi katsoit kotialbumistasi kymppikuvia tms?
    Mä ymmärrän joltain osin tätä harrastajien ähkyä nykyaikana. Paljonkohan esim. flickr sivustolle upataan kuvia vuosittain? Luullakseni hivenen enemmän mitä 70-luvulla vedosteltiin...
    Jos vertais tätäkin hommaa vaikka autoiluun: kesällä on kliffaa cruisailla -59 impalalla pari kertaa, loput vuodesta mennään sitten rs-audilla. Kaffella sitte fiilistellään, että olise kuitenkin kyyti, olise.
    Tulee siinä väistämättä allergisia oireita, ei käy kieltäminen. Nykyajan digikuvatulva on mieletön, mutta tarkkaavainen kulkija bongaa kyllä helmet merestä.

8. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113

Joulunaikaan tuli viimeksi katsottua.

Sähkökuva on mulle vain vaivainen välivaihe, ja on parempi tehdä vain yksi muutos, digi>vedos--kuinka sitten tehdäänkin.

9. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Mä olen katellut kymppikuva yhteensopivia melkein joka päivä tänä vuonna! :)

10. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Katselin muuten just äsken yhden albumin läpi, ja hitsi kun oli kivoja kuvia :)
    Muttaettei menis sivuraiteelle, niin poistunpa höpisemästä. Suhteutan asioita ja meditoin.

11. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Kovasti on tehnyt mieleni suihkutella itselle kuvista albumia, mutta en rakasta itseäni tarpeeksi. Ehkä.

12. Vs: Kliininen digikuva

Mutta tuo koko ajan vahtaaminen noita "helmiä merestä" vaatii koko aikaisen vahtaamisen sinne mereen, tekeekö se vain sen takia että on ajan henki mitä lammaslauma tekee siitä sen oikean ratkaisun ilman että toisiakin vaihtoehtoja on olemassa?

13. Tepi_78

Tepi_78 Member

342
    3
    18

Itse kuvaan nykyisin hyvin paljon diafilmille ja katselen kuvia projektorilta. Ai että näyttää hyvältä.

Jos diaa yrittää skannata paskalla skannerilla paskalla näytöllä esittämistä varten, menee diakuvauksen idea hukkaan.

Diakuvauksessa on vielä se hyvä puoli, että kuva on tehtävä valmiiksi kuvaustilanteessa. Rajauksen lisäksi kuvalle ei voi tehdä mitään. Valokuvauksen tärkeys 100 %, kuvankäsittelyn 0 %.

14. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Minulla on  hiukan sellainen tässä ketjussa kerettiläinen  käsitys.  Jos on avattava kerran viikossa keskustelu, jossa toveri todistaa (avaajan ohella), miten oma harrastushaara on ehdottomasti parempi ja arvokkaampi kuin toisten, niin pohjalla täytyy olla melkoinen epävarmuus.

"Onkohan tämä nyt kuitenkaan viisaasta?  Jospa kirjoitan 25-30 viestiä foorumille, ja vakuuttelen, kuinka fiksusti toimin -  ehkäpä alkaisin edes itse uskoa...."

:)

15. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Osui ja uppos :)

16. Tepi_78

Tepi_78 Member

342
    3
    18

Mulla ei oo mitään epävarmuutta. Lyödäänkö vetoo? ;-)

17. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

En osannut tämän kanssa noin vakavissani olla. Tarkoitushakuisesti käynnistettynä hupaisana sapelien kalistelunketjuna tätä pidin. Tulipa ainakin pöhinää palstalle hetkeksi.

18. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

pitäisikö aloittaa digikuvaukseen:
    'Täydellinen digikuva' :)
    T Jukka

19. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Tai "suttu filmikuva" ;-)

20. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Jää torsoksi. Filmikuvaajat eivät lue sitä aluetta. Miksi lukisivatkaan, kun siellä ei ole mitään heitä kiinnostavaa.