Vs: Ovet Sulle olen joskus sanonut pahastikin kuvastasi? Näin muistelen. Olen sen tehnyt tietoisesti ja olettaen, että sinulle sen voi tehdä. Kritiikki yhdeltä ihmiseltä on aina suppea näkemys; toki ihminen, jolla on mukamas iso tieto ja tuntemus kuvan kenttään on sanoissaan ehkä enemmän olevinaan. Sanomani piti kuitenkin, että hieno kuva, mutta... Ensimmäienä katseeni kiintyi vasemmalle ylös - tyhjään vaaleaan mihin? Ihan oikeasti, sinne se katse ensimmäisenä etsiytyy. Korjaa se kuvankäsittelyllä. Jos et hyväksy tuollaista epäeettisyyttä, niin rajaa sitten vasemalta pois. Rajaa kuitenkin siten, että rakennuksen pystykulma jää. Silloin taivas kyllä jättää vielä itsestään jotain. Jos ei omatuntosi sitäkään salli muutettavan, niin rajaa sitten niin, ettei sinne vasempaan ylänurkkaan jää sitä vaaleaa kummallisuutta. Kyllähän näitä tehtiin ennenkin, mustavalkopimiössä. Ei tuossa todellisuutta vääristellä. Piti siis sanomani, että hieno kuva, tykkäsin, mutta jokin häiritsi herkkää silmääni. Luulenpa nyt, että herkät silmäni ovat saaneet tarpeekseen ja laitetaan ne kiinni. kapa
Vs: Ovet Mul ei tarrannu öögat hetimiten tohon 'puhkipalaneeseen'. Ihan kliffa foto. Symppis pikkupiha ja camera on lauennu hyväs mestas. T. Erska Edit: Jep: Joka kerta kun -uudestaan-ton kuvan avaan, silmät kiinnittyy mulla noihin oikealla oleviin oviin. Ihan miellyttävällä tavalla. Olen testaillut muutamia kertoja. Ehkä mulla vaan on vääränlaiset silmät? Tai aivot? - Ihan sama höpöttäjä kun tos aiemminki Edit 2: Kivasti myöskin heijastuu seinien värit lumeen
Vs: Ovet Ei haittaa vasen ylämummo. En edes huomannut sitä. Vasta kapan kommentin jälkeen palasin siihen ja hetken tuumasin. En ottais pois sitä. Siitä tuli jopa sellainen fiilis että katto laskeutuu siinä kohtaa vaikka sen tajus että se on auringon paiste. Ja kerran se on auringon paiste se antaa tähän kuvaan lisämausteen. Ymmärrän kapan kommentin jos kuvaa ollaan käyttämässä jossakin painojutussa tai sellasessa, nehän pitää olla niin kliinisiä että mitään kuva-alaa rikkovaa ei saisi olla. Kevennys: Mä ite harrastajana saan rikkoa kuva-alaa. Ammattilaiset ei saa, lälllälsä lieru ammattilaisilta pääsi p....
Vs: Ovet Kiitos kommenteista. Ja Kapa, tietysti saa sanoa pahasti. En vain halua lähteä rajaamaan noita tikapuita pois vaikka aurinko tekikin tepposet. Parempihan se olisi jos ei olisi puhki.
Vs: Ovet Nyt se on kai sitten täydellinen ;-) Panoraamamainen kuvasuhde ei ole aivan ilmeinen ratkaisu tämän tyyppiseen kuvaan. Mutta tässä tapauksessa se on kuvan pointti. Ainakin minun silmään.
Vs: Ovet Katselin samaa näkymää Balderin salilla. Tuo puna-oranssi väri on kyllä kiva - ja näkymäkin poikkeuksellinen - lienee yksi helsingin vanhemmista rakennuksista? Mutta mitä itse kuvaan tulee, piti ihan tarkistaa mikä oli kuvan nimi, kun tuo auto vei ainakin itseltäni punaisuuden seassa kaiken huomion.
Vs: Ovet hieno kuva on muuten mutta woooot the f**k toi auto tekee kuvassa!!! hienot sävyt kaikinpuolin ja rajaus on ihan onnistunut.
Vs: Ovet Ja aika vaikee ois ollu tohon autoon mitenkään vaikuttaa... en tuntenut omistajaa joten en voinut pyytää siirtämään sitä
Vs: Ovet Haittaako auto, sehän aivan kontekstikysymys. Jos kuva olisi osa normaalien kaupunkikuvien sarjaa, niin ei siitä mitään haittaa olisi. Jos taas koostettaisiin jotain pittoreskien sisäpihojen kavalkadia, niin tilanne olisi varmaan toinen.
Vs: Ovet Sun pitää hankkia mummo assariksi. Semmonen huivipäinen ja ilmeikäs. Pistät sen seisomaan ikävien asioiden eteen. Tässä tapauksessa kai melko lähelle kameraa jotta auto jää pään taakse.
Vs: Ovet Kyl toi auto on ihan jees, ku käsittelee ton lumenkin värin vähän lähemmäks oikeesta. Vähän siis.
Vs: Ovet Hyvä kuva miellyttävillä punasävyillä. Kapa oli oikeassa, kuva parani kun hieman käsittelit sitä kulmaa. Nyt kun tiedät paikan ja kuvakulman, käy siellä uudelleen kunnes se piha joku päivä on autoton. Hyvällä onnella on auton sijasta pihalla pari kakaraa leikkimässä, antamassa lisää eloa muutenkin lämpimään kuvaan.
Vs: Ovet ...mutta kun toi lumi on alkuperäisessäkin ton väristä... eli punertavaa osittain. Johtunee auringon paisteesta että väri seinistä heijastuu lumeen.
Vs: Ovet Muuten hyvä idea, mutta en viittis aina 500 kilsaa ajaa vain tarkistaakseni paistaako aurinko ja onko piha tyhjä
Vs: Ovet No se on tietysti hyvä pointti. Sitten tämä saa luvan kelvata, ja kelpaakin! Tai sitten mä voin käydä puolestasi ottamassa sen kuvan XPanilla. ;-)