Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Klassilliset kamerat 2010 (Balder 6.3.)

Keskustelu osiossa 'Kuvaustapahtumat & valokuvanäyttelyt' , aloittajana angulex, 13 Tammikuu 2010.

Vs: Klassilliset kamerat 2010 (Balder 6.3.)

Lähilinssit ovat N ja R (toisin kun edellä mainitsin). N:iä I, II ja III (tai I ja II yhdessä) käytetään optillisen lähietsimen kanssa, suuremman suurennuksen antavia R-linssejä kuvan rajaavien "tikkujen" kanssa. Lähietsin jossa on merkintä F=50 on malleihin 1B, IIc, IIC, IIIc ja IIIC. F=45 on malliin IIS. Merkinnällä 3,5/50 ja 2,8/50 varustetut ovat malleihin I ja Ia objektiivin valovoiman f:3,5 tai f:2,8 mukaan. Merkintä 2/50 taas viittaa malleihin II ja IIa. Joten noita on. Jos joku tarvitsee niin minulla olisi ylimääräinen setti 2,8/50.

Joten settisi on Suomessa suhteellisen harvinaiseen S (=solid) -mittaetsinmalliin joka ei siis ole paljekamera enää. Hieno vehjen kuitenkin. Ja hyvä syy hankkia essä?

T. Kerkko.

1. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Oltiinhan me!

Ja Tikkiskin tavattiin :)

Ehkä nähtiin Timppis tai sitten ei. Joku vähän saman näköinen ainakin.

2. timppis

timppis Well-Known Member

1 905
    213
    63

Juu olihan siellä älyttömän ihania naisia ihan kaksin kappalein(tai minä ainakin flunssa toipilaana näin, siis kaiken kahtena.)

3. Vs: Klassilliset kamerat 2010 (Balder 6.3.)

Kiitos kysymästä. Tämä kaksi kertaa vuodessa taitaa olla talkooporukalle sekä myyjille aika hyvä. Valokuvahistoriallisen yhdistyksen SVHY:n jäsentapahtumissa on yleensä myös pienimuotoinen kirpputori. Tervetuloa mukaan yhdistyksen toimintaan!

T. SVHY & K.

4. mouhari

mouhari Member

163
    4
    18

5. Vs: Klassilliset kamerat 2010 (Balder 6.3.)

Pientä sekalaista ja sitten OM-harrastajan märkä uni, Zuiko MC Auto-Macro 1:4.5 f = 135mm Auto Extension Tubella, täysin mint kunnossa. Joku kaveri myi isänsä jäämistöä, pääasiassa OM-kamaa ja kaikki kuin olisi juuri kaupasta näytille kannettu. Taas pukkaa kukkamakroa...

6. Vs: Klassilliset kamerat 2010 (Balder 6.3.)

.

7. Vs: Klassilliset kamerat 2010 (Balder 6.3.)

Kiitos kysymästä. Kevään jäsentapahtumamme oli juuri Kotkassa jossa tutustuimme Puuvenekeskuksen toimintaan, kuulimme esityksen Leica-kameroiden keräilystä, ym. Seuraava yleisötapahtuma on Mäntsäläss 18.9.

T. SVHY & K.

8. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Tästä tuli mieleen, ettei mulle tuu kirjeet, joten apua, kelle teen osoitteenmuutoksen??? Äsh, katon nettisivuilta :D(= juttelen itsekseni)

9. Vs: Klassilliset kamerat 2010 (Balder 6.3.)

Heli,

Kiitos kysymästä. Laitapa vaikka minulle niin lähettelen eteenpäin. Viimeksi kun kollattiin jäsenlistaa niin pantiin merkille että aika monella oli vanhentunut osoite.

T. K & SVHY.