Vs: kl.comin "huonoin kuvaaja"- äänestys No ei tosiaan, Porvoossa peili siis keskustelukumppanina... Higg
Vs: kl.comin "huonoin kuvaaja"- äänestys Jos vaan mitenkään aikatauluun mahtuu niin olen kyllä todellakin mukana. Se alkaa minunkin "kesälomani" olla taputeltu pikkuhiljaa. Ja vielä asiasta kolmanteen - mikäs helvetti siinä muuten on että Jari Siren saa edelleen mälvätä täällä aivan mielensä mukaan? Itse lopetin jo vuosia sitten aktiivisen foorumin seuraamisen, enkä vähiten siitä syystä että vittuunnuin jatkuvaan vittuiluun ja riidanhaastamiseen. No juu.. eipä tässä muuta taas. Halit.
Vs: kl.comin "huonoin kuvaaja"- äänestys Sanotaan niin, että käsky on, koska et selvästikään ymmärrä sopivuuden rajoja. Eikä tarkoita ettet saa kommentoida dr.feelgoodin kuvia, vaan et kommentoi mitään, mitä kirjoittaa. Ketjun tarkoitus ei todellakaan ollut/ole avoin pyyntö soittaa suutaan muiden henkilöiden persoonallisuuksista, ammatista tai mistään muustakaan ja on aika ikävää ettet sitä ymmärtänyt. Vittuilu on rangaistavaa, kuten huomasit.
Vs: kl.comin "huonoin kuvaaja"- äänestys Näköjään varoituksen sain, kun mainitsin henkilön ammatin, joka nimitteli mielenvikaiseksi. Tämä minun ja Paatialan (kissa ja hiiri leikki) on vuosia vanha ja olen jo jättänyt kamerafoorumin saman syyn takia, siis että ylläpito ilmoittaa että en saan arvioida Arhon kuvia, minä en moiseen leikiin kuitenkaan rupea, vaan mieluummin jätin moisen foorumin väliin. Dcnetissä Paatiala on esittänyt samoja vaatimuksia ylläpidolle ja pyytänyt poistamaan nikkinsä kun niihin ei suostuttu. Asia olisi täysin ongelmaton, jos herra itse olisi hienotunteinen ja asiallinen mm. aloitelijoiden kuvia arvioidessaan, mutta kun näin ei ole, niin katson että myös hänen kuvia pitäsi voida kaikkien arvioida, siis myös minun. En nyt tällä kertaa lähde uhmaamaan mielestäni naurettavaa ja mielivaltaista määräystä ja hanki bannia (kuten tein kamerafoorumilla), vaan otan ihan itse etäisyyttä foorumiin ainakin tämän kesän loppuun. Hyvää kesää.
Vs: kl.comin "huonoin kuvaaja"- äänestys Surullista on, että Suomessa, kuten esim. nimimerkki jari.siren pystyy "valokuvaajana" omien puheidensa mukaan elättämään itsensä ja mahdolliset jälkeläisensä. Mitä on tapahtunut kuvalliselle ilmaisulle, tunteiden purkamiselle ja mahdolliselle terapiamuodolle? Nyt vedetään lonkalta, eikä edes tiedetä mitä kuvataan..kunhan vaan painetaan nappia ja kehutaan kuvauskaluston hintavuutta ja pohditaan kuvanottamisen syitä jälkikäteen. Tästä syystä pysyttelin pari vuotta poissa foorumilta, toivoen, että suomalaisen valokuvailmauksen taso ns. harrastelijatasolla olisi kohentunut. Ymmärrän, mikäli oikeasti halutaan rakentavaa palautetta, mutta nämä järkähtämättömät ammattimiehet ovat niin egonsa viemiä ja esimerkiksi valokuvaajan ammattitutkinnon suorittaneiden yläpuolella, jotta minkäänlaista asiallista palautetta ei oteta vastaan rakentavasti, vaan suoranaisena vittuiluna. Toivon, että kameralaukku.com:n perustajat pohtisivat keskenään, mikä oli alkujaan foorumin tavoite ja mihin ollaan nyttemmin päädytty.
Vs: kl.comin "huonoin kuvaaja"- äänestys Valokuvauksesta on moneksi. Tunteiden purkaminen ja terapiamuodot ovat yksi asia; kaupallinen toiminta sitten taas kokonaan toinen. Yhtymäkohtia niillä kahdella ei taida olla. Valokuvauksella pystyy elättämään itsensä kuka vain, joka saa kuvia kaupaksi riittävässä määrin. Ei siihen mitään gloriaa tarvitse hakea; bussikuskina pystyy elättämään itsensä se, joka pystyy ajamaan reitit luotettavasti ja hoitamaan asiakaspalvelun samalla. Ei siihenkään sen enempää sumuharsoa tarvitse levitellä. Ammateissa on vaatimuksensa, ja ne täyttävä pystyy toimimaan ammattissa; ei se sen kummempaa. Eikä ole mitenkäään surullista, että joku pystyy tekemään työtä ja ansaitsemaan sillä joko elantonsa tai sitten pieniä sivutuloja. Surullista on se, että joku jaksaa kadehtia niitä jotain aikaan saavia sen sijaan, että tekisi itse jotain hyödyllistä.
Vs: kl.comin "huonoin kuvaaja"- äänestys Huonoin ja paskin - äänestykset eivät ehkä sittenkään ole sitä parasta terapiaa ? Itse asiassa ihan kieroa viihdettä - eihän mitään "paskinta" kuvaajaa edes ole ? Olemme vain erilaisia ja jokainen on jonkinlaisen joikaamisen arvoinen jne. ?
Vs: kl.comin "huonoin kuvaaja"- äänestys Tämä on varsin hyvä seikka. Tämä on ollut joskus Suomen paras foorumi valokuvauksen harrastajille. Oikeilla toiminpiteillä se voisi sitä olla vielä. Voidaanko vielä tätä venettä luotsata sinne oikealle linjalle?
Vs: kl.comin "huonoin kuvaaja"- äänestys Ohjataan yhdessä tämä laiva hyviin tuuliin. Kaunis ja hyvä alus. Pois myrskyistä !