Vs: Kontrastia en tiedä läpikoluamisesta, mutta hirmu hyvä kuva tämä on mielestäni. Tässä tuo kerjääjä hienosti rinnastuu noihin laukkuihin ikkunassa. Ovat samassa asennossa. Saman arvoisia ikäänkuin. Hieno kuvakulma ja linjat, laukkujen suunta ja kerjäläisen suunta ja paikka. Mä en tosin ihan pidä tuosta puolikkaasta ohikulkijasta... Oisko kokonaan parempi tai sitten ilman. Ja ulkona viileä sininen ja sisällä lämmintä. 189 pistettä. terv Peksilli.
Vs: Kontrastia Ei se kyllä sitä kovin helposti tee kun kuvaa ei ole mielestäni sommiteltu rinnastusta silmällä pitäen
Vs: Kontrastia haluatteko tietää mikä on vittuilun suurin aste: Tiputta mukiin puoleksi leikattu viiden euron seteli ja vain puolikas, ja sitten tiputtaa se toinen puoli johonkin toiseen mukiin. Sit kun sana leviää niitten leirissä että vain puolikkaita tuli, ajatelkaa sitä säpinää kun yrittävät löytää niitä toisia puolia, ja kuka saa menä pankkiin lunastamaan ne kokonaiset... eli vaihteeksi oikeata työtä...
Vs: Kontrastia Ja v####!!! Koittakaas itse kerjätä vieraassa maassa bulgarialaisien (niin, ei romanialaisen) mafian edustajan painaessa sopivasti kun muu suku on vielä Romaniassa ja lennot Suomeen ja takaisin on vielä maksamatta... Olen käynyt Romaniassa paikallisten halveksimien romaanien (romaani on siis eri asia kuin romanialainen) kylässä ja sitä ei voi kutsua muuta kuin järjestelmän kaatopaikaksi. Koko Itä-Eurooppa kärsii vielä sukupolvia vanhasta kunnon neukkujärjestelmästä, joka kyykyttää vuoron perään joka ainoan yhteiskunnan ryhmän - olivatpa ne opiskelijoita, toisinajattelijoita, seksuaalisesti poikkeavia tai akateemisesti koulutettuja. Helvetin hieno maa jonka diktatuuri pilasi ja toipuminen vie kauan. Jos haluatte v########, menkää neukkujen suurlähetystöön. Ei ole pitkä matka Tehtaankadulla. Sori nyt vaan hiiltymisestä mutta ole tosissani.
Vs: Kontrastia Tää oli paras. Meinaatko että ne pääsis töihin kun vaan jaksaivat mennä? Kyllähän tolla kerjäämisellä sen verran tienaa ettei kannata mitään paskaduunia alkaa huonolla liksalla tekemään.
Vs: Kontrastia Kyllä noi Romanian romanit on käytännössä samoja romaneja kuin Suomessakin. Siis alunperin. Romanikulttuuriin kuuluu isona osana se, että yksilön etu menee yhteisön edun edelle. Itsekin tunnen muutamia, ja samalla tiedostan, että heihin ei voi luottaa siten kuin me luottamisen ymmärrämme. Suomessa on hyvä tietotaito romanien integroimisesta yhteiskuntaan. EU-tasolla Suomella olisi paljonkin annettavaa. Jotenkin typerää ja absurdia työntää nyt päätä pensaaseen, kun ei romaniongelmaan ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Joko hyväksyä tai olla hyväksymättä. Surullista, että nyt jopa Suomessakin on haluttu sisäasianministeriön puolelta lähteä jälkimmäiselle linjalle. Itse kuvasta. Joo, ehkä vahvempi rinnastus voisi olla poikaa. Mutta menee näinkin.
Vs: Kontrastia Älkää käsittäkö väärin: annan jos on syytä antaa, ihan kokonaisen setelin. Duunin vuoksi olen aika paljon Kämpin edustalla, P.Espan nurkalla. siinä pari Romaanijannua vääntää hanuria ja tamburiinia antaumuksella ja hymyilee ohikulkijoille, pätäkkää siunautuu aivan kohtuullisesti. mutta syystä: jannuilla on yritystä ja ANTAVAT jotakin, jos ei muuta kuin hyvää tunnelmaa. Eri asia on nuo harakanpesät jotka kököttävät istualtaan ja heiluttavat paperimukia jossa on joku ikonin monistekopio. Ovat niin happamia että oikein ällöttää, Nyt sinne Kämpin nurkalle on tullut hanuristin seuraksi myös Trumpetin tuuttaaja, osaa kaksi kapaletta, mutta se riittää...On niille tarjottu siivousduunia, muuttoduunia ja muuta sellaista, mutta kun se työnteko ei valitettavasti kuulu romaanikulttuuriin, ainakaan miesten osalta...
Vs: Kontrastia Joo, ehkä noiden romanialaisten kukkien myyjättärien ja suomalaisten hevosmiesten kautta voisi löytää jonkun keskitien.
Vs: Kontrastia Tuntuu, että sanoma olisi tehokkaampi jos olisi kuvattu vasemmalta siten, että olisi vain suuri pääovi ja tuo kerjäläinen. Kerjäläisen takana jatkuva katu toisi kuitenkin 3-ulotteisuutta. T Jukka
Vs: Kontrastia kyllähän mun mielestä on nimenomaan hyvin rajattu ja kuvakulma valittu. on nuo kolme elementtiä: kerjäläinen, vuittonin laukut ja ovi. lämmin sisätila ja kylmä ulkoilma. kerjäläisen pisnis ja vittonin pisnis. vittonin laukut huomattavasti kerjäläistä arvokkaammat - ja kuka vittonille antaa hän saa sen antaa astuttuaan suurista ovista sisälle lämpimään. ohikulkija vähän ylimääräinen. loistava kuva. edit: jäi vielä mainitsematta että mielestäni rajaus ja kulma toimii siinäkin mielessä hyvin että on tuo kerjäläisen ja vittonin käyttöliitymä vierekkäin linjassa ja samaan suuntaan auki!
Vs: Kontrastia Hei mä nostan tän esille kun tuolla oli tuo toinen dokumentti tästä samasta mestasta myös. Jos tästä vielä kirpoaa jotain. Jos kaikki kävis tuosta ottamassa kuvan, kun on semmonen "helppo" aihe, vittonin bisnes versus kerjäläisbisnes. Ilmeisesti emäntä istuu tuossa kuitenkin ad infernum. Väitän että tässä kuvassa on elementit erittäin hyvin ja ansiokkaasti sommiteltuna.