Kaavailussa on ostaa Lowepro Topload Zoom 2 Eli haluan kameran muotoisen laukun johon mahtuu myös jokin zoom (esim 28-135) ja eos 400D ja maksaa alle 70 euroa. Onko muitan hyviä vaihtoehtoja.
Vs: pieni laukku järkkärille Tamracin (Innovative Camera Bags and Backpacks Since 1977 | Tamrac) laukkuja kannattaa ehkä myös ihmetellä. Digital Zoom 4 vois olla passeli. Jostain syystä en kyllä nyt löydä sitä noista nettikaupoista mitä tuossa yritin katsella.
Vs: pieni laukku järkkärille Minulla toiminut Ortliebin laukku, joka on lisäksi vesitiivis. http://www.ortlieb.de/_prod.php?lang=en&produkt=aquazoom Suomessa myyntipaikkoja lienee useita, maahantuoja on North-West Import Oy Huomasin maahantuojan sivuilta, että hinta meneekin hieman yli. t. Esa
Vs: pieni laukku järkkärille Noissa lowepron topzoomeissa on aika huono se hihna, melkeinpä kannattaa laittaa jos on vain mahdollista niin tukevampi hihna tilalle. Mielestäni siinä ei ollut suurempaa moitittavaa, muotoilu on kyllä typerä mutta toimiva. Kevythän se on joka on ilmeisesti se tärkein pointti? Itse heivasin topzoomin tilalle stealth 100 malliston, mutta se ei ole ilmeisesti sun tarkoituksiin fiksuin. Itselle on, eli sopii runko ja yksi vara optiikka ja mahdollisesti dvd levy makuunista sekä karkkipussi kun ne on varsin hyviä kyseisessä paikassa.
Vs: pieni laukku järkkärille totta, Lowepro hihna sai heti kyytiä Meinaan hommata tuon Ortlieb Aqua Zoom laukun vaikka jo ostin Lowepron. KIITOS!!!!!!!!!!!
Vs: pieni laukku järkkärille Voi olla vähän muuta kuin mitä haet, mutta mulla on toiminut todella hyvin intin kaasunaamarilaukku jonka ostin vitosella, niitä saa muunmuassa mp-myymälästä. Siinä on just sopivasti iso osio kameralle, jossa on objektiivi kiinni, ja sivuosio johon menee varaobjektiivi, ja sitten etuseinämän sisäpuolella läpän alla kolme taskua, joihin mahtuu vaikkapa salaman synkkapiuha, itse salama (isokokoinen vivitarin nuija, samankokoinen kuin D50:n runko, vaikka ehkä vähän ohuempi ja matalampi), ja kolmas tasku vaikka vara-akulle tai paristolle. Noi pikkutaskut sulkeutuu neppariläpällä. Laukku on kestävää ja paksua kangasta joka pitää sateenkin poissa mutta sukellusta ei todellakaan. Itse olen käyttänyt nyt intissä tuota yli puoli vuotta ja kamera on vieläkin todella hyvässä kunnossa. Välisodat, ampumaleirit, suojelukoulutus ja kaikki muut ja pienellä pölynpuhdistuksella ei ikinä arvaisi missä tuo on ollut. Laukun ainoa iso puute oli kansiläpän kiinnitys: nepparityyppiset ratkaisut ei pysynyt kiinni jos kameralaukku oli taisteluvyön sivussa ja avojonossa syöksyttiin korven läpi, vaan toinen aina aukesi. Mitään ei ikinä pudonnut mutta jouduin välillä pitämään laukusta käsin kiinni. Seuraavilla lomilla äitee ompeli keskelle läppää paksun ja ärhäkän tarranauhaneliön, ja nyt ei todellakaan aukene vahingossa. Siinä on vielä lannevyö joka pitää sen tiiviisti paikoillaan vaikka juostessa, ettei hölsky mihinkään. Lisäksi tuo on tyylikäs ja huomaamaton - ei näytä kameralaukulta. Viidellä eurolla minun mielestäni ihan helvetin hyvä ostos.