Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tietokone

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Juke.K, 10 Syyskuu 2011.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Mitäköhän pitää nykykoneessa olla nopeuksia ja muisteja? Ennen piti olla 484-kone vai oliko jo pentium 130Mhz joka oli ylikellotettu 260Mhz:iin....hehehe.

Mun pöytäkoneeni pyörittää elements premier video ohjelmaa kyllä, mutta hitaasti. Jotensakkin on alkanut tuntumaan siltä että sais ostaa uuden. En meinaa mitään hirveitä summia laittaa. Näyttö sekä langattomat näpikset ja hiiretkin pitäis hommata samalla. Vai onko ne langattomat ihan turhaa kun on kyse pöydällä olevasta rohjakkeesta.

2. Vs: Tietokone

Tosta nappaat vinkin kevyeen päivitykseen:

http://www.silentrig.com

Ostoskorisi sisältö:
    Kpl  Hinta  Nimi
    =================================================================
    1  187,90  Intel Core i5-2500K, 4 x 3.30GHz, 95W, boxed
    2  22,90  G.Skill DIMM 4GB PC3-10667U CL9-9-9-24 (DDR3-1333)
    1  189,80  Crucial m4 SSD 128GB, 2.5", SATA 6Gb/s
    1  104,90  ASRock Z68 Pro3, Z68
    1  48,90  Samsung Spinpoint F3 1TB
    1  134,80  Windows 7 Pro 64bit SP1 EN OEM
    =================================================================
    Yhteishinta: 712,10e

3. massee

massee Member

420
    0
    16
    Vs: Tietokone

Näytönohjain tuohon vielä päälle. Q:n ehdottama ssd-levy käyttislevyksi (ja nimenomaan tuohon 6gb/s väylään) on loistosijoitus.

4. Vs: Tietokone

Itse en ajatellut uusia näytönohjainta, enkä lootaa.

5. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Juke@ mulla on tämmönen budjettikone? mutta teholisäys/ käyttönopeus entiseen romuun ponkaisi potenssiin sata? Mä näistä mitään ymmärrä mutta kaverin opastuksella ton valitsin ja täytyy sanoa että huikea oli ensikokemus vuosien pykimisten jälkeen...;)

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... -6-GB-1-TB"]http://www.verkkokauppa.com/fi/product/33960/cxmmx/Acer-Aspire-X3400-Athlon-II-X3-445-6-GB-1-TB

<SIZE size="1"]edit. tuossa edellä mainitut ovat varmasti todella hyviä kanssa.</SIZE>
    edit2: paketissa tuli hiiret ja näppikset, enkä oo nähnyt tarvetta langattomille(siis mun mielipide vaan)
    edit3. F-securen virusturvaohjelma oli 50e tohon päälle

6. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Hyviä vaihtoehtoja. Mulla on f-securen virusturvaa kait vielä vuosi....en muista ihan tarkkaan.

Toi 500 euron kone olis aika passeli kun siihen vielä näytön lätkäsee rupee hinta olee 600-700 välissä.(kaipa siitä putkinäytöstä on nyt sitten jo luovuttava...vaikka se on paljon paree ku muut)

Oikeesti mä en tartte bemaria enkä mersua kulkemiseen niin ei mun koneessakaan tartte sitä ylimäärästä tehoa olla. Rättisitikalla kerkiää...eli ei mikään pakko ole vaihtaa mutta ei siitä tule mitään jos pitää pysähtyä konetta jäähdyttelemään matkalla.

7. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Mulla oli F-secure joka piti ottaa pois. Hidasti konetta vallan vietävästi. Loppujenlopuksi koneen käynnistys kesti yli 5 minuuttia.

Nyt on joku Wintoosan oma ilmainen ja hyvin  on (tähänasti)toiminut.

8. Vs: Tietokone

Ei ollenkaan liioiteltua. septendekiljoona = 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

9. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

:D ihan tosi gauhia tehonlisäys wroom!

RB@ Vanhemmissa koneissa/ käyttiksissä jumitti mullakin, tässä uudessa win7 ja toi f-secure peruspaketti toimii loistavasti. Olen saanut ymmärtää, että noi ilmaisohjelmat kyllä huomauttavat viruksista, mutta eivät tee niille mitään.
    <SIZE size="1"]edit. edelleenkään mitään näistä ymmärrä, kerron vain mun kokemukset</SIZE>

10. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

XP mullakun F-sekurella tökki.
    W 7 on aikalailla paljon parempi kuin mikään Wintoosa ikinä. Ilmeisesti joku komponentti tai muu tässä koneessa ei suostunut Vistan kanssa pelittämään kuukautta pidempää, vaan piti vaihtaa XP siihen asti kun vaihdoin tähän seiskaan.

Jokin aika sitten italialaisen valokuvaajan sivuja katsellessani tämä Wintoosan virustorjunta ilmoitti koneelle tulleen viruksen. Näytti siltä että se myös poisti sen ja nyt ei pitäisi olla mitään.

11. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Kaikissa asioissa on yleistä se, että lähipiirin "osaajat" kertovat vääriä tietoja. Käytännössä kaikki ilmaisohjelmat myös torjuvat löytämänsä virukset ja toimivat käytännössä yhtä hyvin kuin kaupalliset.
    Virustutkan työtä helpottaa palomuuriohjelma, joka tiettävästi on Windowsissa nykyään vakiovarusteenakin ihan hyvä.

12. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Käytännössä toimivat on eriasia kuin toimivat, siitä se ero maksulliseen ja maksuttomaan muodostuu (tämäkään ei ole kiveen hakattu). Tarkoitin tuolla edellisellä sitä, että me laiskat tietämättömät jotka emme halua/osaa päivittää tai pitää ajantasalla ilmaisia tietoturvasoftia, voimme hankkia käyttöömme raskaan taustalla itseitsensä päivittävän/ hoitavan softan. Siitäkin saa maksaa hintansa ohjelman raskauden suhteen.

13. Vs: Tietokone

Minustakin kanattaa maksaa virusohjelmista, se auttaa meitä, jotka emme maksa.

14. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

:D kätevää ja kaikki ovat tyytyväisiä!

15. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

F-Secure taitaa olla uusimmassa versiossaan ihan ok, joku aikaisempi pärjäsi maailmalla testeissä huonosti. Samoin Nortonilla on ailahteluita ollut. Ilmaiset Avast ja Avira ovat pärjänneet siinä kuin nämä maksullisetkin, Higg

16. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Pari kertaa tänään videon muokkauksessa kaatu kones joten nyt meni hermot ja tilasin verkkokaupasta ton koneen koska se tuntu olevan hintaansa nähden aika jytky. Laitoin vielä samaan tilaukseen näytön ja siihen kaapelin. Otin sellasen viritin JOKU HYBRIDI näytön että saa telkkuakin katsoa kun mut ajetaan omaan kopiini ja muualla kytätään jotakin puutarhaohjelmaa.

17. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Perhe ajaa miehen tekemään joskus ihmeellisiä asioita, menestystä.

18. Vs: Tietokone

Työpaikan koneessa ollut Avast teki enemmän hallaa kuin hyötyä... en tiedä miten yksittäistapauksia noissa voi olla mutta itse suosittelen myös satsaamaan sen muutaman kympin maksulliseen versioon.

19. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Näin tehdään. Mulla on vielä tuo f-securen soppar kolmeen koneeseen, vielä hetken. Katotaan jatketaanko sitä sitten kun aika loppuu.

20. D300

D300 Member

499
    8
    18

Voi hyvää päivää mitä soopaa sitä saakaan ihminen lukea, huh huh...
    Ai että ilmais-softalla ei tee mitään ?

Kannattaa googletella Avast vs F-secure, ennenkuin menee kirjoittelemaan "totuuksiaan" suureen "ääneen"...

Jo vuosia ovat Avastia kehuneet ilmaisten "kuninkaaksi" ja eipä tuosta paljoa ole aikaa (en muista mikä taho) kun tehtiin testi kaupalliset vs ilmaiset ja Avast peittosi suurimman osan kaupallisista, jättäen mm. F-securen taakseen =)

Kun on vuosia harrastanut tuttujen koneiden putsaamisia, kun eivät ole viruksiltaan saaneet edes konettaan käyntiin, niin yllätys yllätys ensimmäiseksi koneelta saanut väisty F-secure ja eikun Avastia tilalle.

Jos ihminen osaa postata tänne tekstiä, niin osaa hän myös kerran vuodessa rekisteröidä Avastin, vai onko liian ylivoimaista ?

Lasten winukka-läppäreillä Avast ja itsellä Mac:ssa ei mitään.

P.s. Jos sen parhaan maksullisen haluaa, niin pelokkaimpien kannattaa kääntää katseensa Nortonin puoleen.