Täällä on muutamia, jotka osannee auttaa tietämätöntä. Eli tyttö ruvennut toivomaan kitaraa jouluksi, joka omasta mielestä hieno asia. Sähkökitara jo juteltu akustiseksi. Mitä tietämättömän tulee ottaa huomioon kauppaan mennessä. Nylon vai teräs kieli, onko merkitystä. Noissa kitaran rungoissa näyttää olevan eri kokoja mitä pitäis katsoa 10+ vuotiaalle. Ja kulkeeko kaulan paksuus kitaran rungon mukaan?
Vs: Kitara 10 vuotiaalle tytölle? Nailonikielinen on kevyempi soittaa pienille sormille ja mitä ohuempi kaula, sen parempi. Itse aloittelin tuossa iässä sellaisella kitaralla, kossa kaula oli kuin kakkosnelosen pätkä... ei kiva ollenkaan.
Vs: Kitara 10 vuotiaalle tytölle? Minä suosittelisin kyllä suoraan aikuisten sähkökitaraa. Kuitenkin sen hankinta tulee 1-2 vuoden päästä eteen, vaikka mitä tekisitte. Lisäksi kannattaa ostaa capotaso niminen lisälaite, viritysmittari ja varakielet, muutama plektra. T Jukka
Vs: Kitara 10 vuotiaalle tytölle? Ei välttämättä huono vaihtoehto ollenkaan. Sähkökitarassa on ohut kaula ja ovat myös "kevyitä" soitettavia. Kotikäyttöön sopivia pieniä, kannettavia vahvistimia saa aika edullisesti ja kannattaa sopia heti alussa, kuinka kovalle se vahvarin saa laittaa ;D Mulla meni sen akustisen kanssa tuo Jukkiksen mainitsema pari vuotta, ja sen jälkeen kun bändiin tarvittiin basistia, akustinen lensi nurkkaan ja bassokamat tuli tilalle... niiden kanssa menikin sitten seutaavat 6-7 vuotta vauhdilla. ...nyt on sitten taas nurkassa akustinen
Vs: Kitara 10 vuotiaalle tytölle? Ja 100 Watin Marshall vahvistin sekä äänisärkijä ja Wah Wah? Mikä ettei jos tietäis etukäteen että kitaran soitosta tulee pitempi/elin ikäinen harrastus? Mutta kerro minkälaisen akustisen ostaisit itse mukulalle?
Vs: Kitara 10 vuotiaalle tytölle? 100W Marshall putkivahvari on aloittelijalle aika raju laite... suosittelisin sellaista 25w Peavey-vahvaria ;D
Vs: Kitara 10 vuotiaalle tytölle? Mä opetan musaopistossa ammatikseni sähkökitaraa, bassoa ja bändejä, oon opettanut myös klassista ja akustista. En jaksa tähän kaikkeja syitä selittää, miksi suoraan sähkökitara, mutta niin se kannattaa tehdä. Graduni tein kitaransoiton motivaaatiosta musiikkiopistossa opiskeleville klassisen kitaran soittajille, miten he suhtautuvat sähkökitaraan. Jos haluat lisätietoja, soita rohkeasti 050-3615867 T Jukka
Vs: Kitara 10 vuotiaalle tytölle? Itse katselen parhaillaan 15 watin putkivahvistinta, esim. voxin 15 wattinen. Riittää hyvin keikallekin ja soi kotona pienellä volumilla myös hyvin. T Jukka
Vs: Kitara 10 vuotiaalle tytölle? No joo Marshall oli vitsi, tai ainakin yritys sellaiseksi. Mutta tämä nyt vaikuttaa menevän siihen suuntaan et pitää katsoa missä hinnoissa nuo sähkökitara ja oheislaitteet on? Tai sitten likka soittakoon nokkahuilua. Kitaran soittamisen oppimiseen ei kai ole merkitystä onko sähkö vai akustinen?
Vs: Kitara 10 vuotiaalle tytölle? Ei kun tällainen http://www.voxamps.com/us/modernclassic/nighttrain/ T Jukka
Vs: Kitara 10 vuotiaalle tytölle? Tarjosin tytölle, kun ensimmäisen kerran otti asian esiin, miten olis banjo tai balalaikka.
Vs: Kitara 10 vuotiaalle tytölle? Samaa mieltä Estin kanssa, veljentytölle (ei toisin vielä 10) hankin ukulelelen; on helpompi soittaa ja myös kokonsa vuoksi. Jos kitara sopii käsiin, niin ehdottomasti Landola mielummin kuin joku "laatumerkki" kiinalainen; vaikka kaukoidänihmeen voisi saada hieman halvemmalla, ovat Landolatkin laatuunsa nähden yllättävän edullisia ja jälleenmyyntiarvoltaankin parempia. Akustinen on mainio, jos vaikka mökkeilee tai veneilee.