Uudesta vessalukemistosta löytyi aika helmiä. Pentax K10D: Mitähän tuo 3D tässä yhteydessä tarkoittaa? Ja mitenkähän se anturi vaimentaa KAMERAN tärinän? Ja minkä yläpinnan se nanotekniikka sulkee? Kameran? Pentax K10Dtä myös mainostetaan "Ultraääni tarkennuksella", vaikkei Pentaxilla taida kyseisenlaisia linssejä olla kyllä. Nikon D80: Tietysti D2sissahan ON eri automaattitarkennusmoduli kuin 200sessa ja 80sessa mutta mitäpä pienistä. Sony Alpha-100: Niinpä. Epätarkkuuttahan se estää. Tavallaan. Nikon D40: On muuten tosi ainutlaatuinen tuo SWM-moottori. Muilla valmistajilla ei ole vastaavaa, eikä edes Nikonillakaan muissa linsseissä. Ehei. Ja maisemakuviahan tällä ei sitten kannata ottaa, salpautuu henki. Ei se ole mukavaa. Panasonic TZ-3: OPTINEN LISÄZOOM? 2 megapikseliä, ja "Yksikään yksityiskohta ei jää kuvasta pois"? Ei hyvä helvetti. HP-tulostin: Ihan varmasti kestääkin muuten. Miten nämä voi mainostaa näitä näin? En tajua. Ja sitten tuo Nikoneita koskeva "Tuo vanha kamera meille niin saat 100€ hinnasta pois"-tarjous. Lehdessä isolla olevat hinnat on (ilmeisesti, kun niissä lukee pienellä että "Maksat vain") jo alennettuja hintoja. Kai. Tai missään ei ainakaan sanota että mikä se hinta on ILMAN sitä vaihtokameraa. Ja nyt kai joku asiakkaamme sai ostettua kameran niin että hinta on 100€ lehdessä ilmoitetuista pois. Ei jaksais. Tuossa linkki alkuperäiseen: http://www.gigantti.fi/store/binary/6396/file
Vs: Gigantti mainostaa... [/QUOTE] Jos kyse on pigmenttimusteista, niin kyllä muuten kestää..... taitaa olla ainoa kohta joka pitää paikkansa tuossa esitteessä....
Vs: Gigantti mainostaa... Ootkos Gigantissa töissä? Sama mitä puhutaan, kunhan puhutaan. Tai mistä minä tiedän, kun en firmaa tunne.
Vs: Gigantti mainostaa... Hyi hemmetti, no en. Kamerakaupassa olen, sehän tässä sylettääkin. Kun Kiksu myy halvemmalla kuin millä me ostetaan sissään. Ei mahda mitään. Ja syvästi epäilen 69€ tulostimen tekevän mitään mikä kestää. Siinä ei auta pigmenttimusteetkaan jos paperi on sitä mitä mukana pakka tulee. Johan se maksaa kunnollinen säilyvä paperikin enemmän kuin tuo tulostin melkein.
Vs: Gigantti mainostaa... Joo, en ihan tosissaan uskonutkaan. Jotenkin alkanut tulla sellainen tunne noista Gigantin mainoksista, että sielläkin taidetaan lukea valokuvausfoorumeja. Niillehän se on kai sama mitä puhutaan, kunhan puhutaan. Ja sama firma tuntuu aika usein saavan ilmaista "mainosta" eri keskustelupalstoilla ja blogeissa. Tekstit noissa mainoksissa on kuitenkin aina englanti-suomi-sanakirjasta. Oikein kirjoitettunakaan termit ei sunnuntaikuvaajille sano välttämättä mitään ja myös harrastajille on usein tärkeintä se mistä halvimmalla saa. Palvelusta ja asiantuntemuksesta ei haluta maksaa. Se on usein aika tyhmää, mutta niin se vaan usein on.
Vs: Gigantti mainostaa... Jep, viime vuosina markkinoille tulleet pigmenttivärit ovat teoriassa kestäviä. Mutta onko niistä mitään museoselvitystä yms? Ovatko kaikki ns. pigmenttivärit/harmaat oikeasti kestäviä ja riittävän puhtaita? Lupaukset +100 vuoden muuttumattomuudesta ovat sinänsä vakuuttavia, mutta olisi kiva tietää, millaisiin kriteereihin nuo ajat perustuvat. Ja toki tulostuspaperin valonkestävyys on myös huomioitava, mutta käsittääkseni niiden parhaimmisto on valmistustekniikaltaan akvarellipaperien tasolla eli se lienee hallinnassa, kunhan käyttää "oikeaa" paperityyppiä.
Vs: Gigantti mainostaa... Wilhelm Researchiin on luotettu kai aika yleisesti? Armottoman sekavat nettisivut, mutta tiukkaa asiaa seassa: Wilhelm Imaging Research Mitä meillä on tulosteltu niin kunnollisille papereille (Epson Premium Luster jne), tuntuu kestävän, sitten halvemmille (Joku Ilfordin matta-makulatuuri) alkaa mustat taittumaan vihreiksi jo vuoden sisällä paljaana esillä pidon jälkeen. Tulostimena siis Epsonin 9600, Ultrachrome (ei-K3) pigmenteillä. Tota Premium Lusteria meillä on ulko-ovessa ollut laminoituna (ei muutu miksikään) ja paljaaltaan (kestää kaksi kuukautta sadetta ja räntää, sitten alkaa keltainen muste lähteä palasina irti). Ei muuten valittamista, meiltä kuin asiakkailtakaan. Enemmänhän toi Wilhelmi tarjoaa tolle yhdistelmälle (9600+UC+EPL) ikää kuin Fuji Crystal Archive Supreme-valokuvapapereille. Akvarelli-parhaimmistopaperit on vaan aika arveluttavia käyttää tommosissa mainoksissa, kun se A4-pakka maksaa tosiaan melkein saman kuin tulostin. Ei sitä kukaan 69€ tulostimen ostaja tule koskaan ostamaan.
Vs: Gigantti mainostaa... Olet ihan oikeassa fotomik tuon paperin hinnan ja printterin hinnan suhteen. Halusin vain kommentoida tuota kyseistä kohtaa, koska siitä on niin paljon virheellistä tietoa liikkeellä. Suurin osa luulee edelleen, että labbiksessa tehty hopeavedos kestää pitempään kuin pigmenttimusteilla vedostettu. Käsitys on todennäköisesti perua ajalta, jolloin mustesuihkarit käyttivät niitä vesiliukoisia musteita.
Vs: Gigantti mainostaa... Kestävimpiä materiaaleja pigmenttimusteita käytettäessä ovat Hahnemuhlen paperit, Ilfordin Smooth Fine Art, Epsonin uusi vastaava, Somersetin lingiinivapaa taidepaperi ja Canonin nimellä myytävät Hahnemuhlet. Jotkut ovat kirjoitelleet, ettei mattapapereilla saa kunnon mustumaa, mutta se on kokemuksen puutetta... Epsonilla on myös erilaisissa näyttelyolosuhteissa (valot, ikkunat yms.) hyvin toimiva ja pigmenttimusetilla kaunista jälkeä tekevä Premium Luster -paperi, joka mielestäni on parempi vaihtoehto kuin saman valmistajan Premium Glossy -paperi.
Vs: Gigantti mainostaa... Paperin osuus valonkestävyydessä on tosiaan liian usein ohitettu asia. Samalla smäidällä ruiskituissa kuvissa on hirveä ero, kun paperi vaihtuu..
Vs: Gigantti mainostaa... Tämä on aivan totta, lisätään listaan HP:n nimellä myytävät Hahnemühlet. Tuosta Canon-kytkystä en muuten tiennytkään. Ja hassua kyllä, eilen yhdelle asiakkaalle kattelin noita paperihinnastoja, niin nuo Ilfordin paperit on kalliimpia kuin Hahnemühlet. Kumma homma, monesti kuulee HM:stä että "Eihän sitä voi käyttää kun on niin kallista."
Vs: Gigantti mainostaa... Mutta verokiksi jos otetaanvaikka Eirin "vedos" fujin superiasta niin miten on mustien ja vihreiden laita jos sitäkin vuosi ihan "paljaana" pidetään?
Vs: Gigantti mainostaa... Tjaa-a. Kas siinäpä kysymys. Mitähän matskua ne Eirillä nykyään käyttää? Jotain vessapaperin tasoista? Mä veikkaisin että tää Fujin Crystal Archive Supreme (joka on sekin kyllä sieltä kalliimmasta päästä, siis Fujin vissiin kallein paperi, ja kalliimpaa kuin Kodakin matskut, myöskin parempaa) menee jonnekin tuon Ilfordin kakkapaperin ja Epsonin paremman välille, lähemmäs Epsonia siis. Mitä nyt noihin testeihin on luottamista. Tossa ovessa oli punavalkoinen aukiolo-aikakyltti puolisen vuotta ulkona, ei se miksikään vielä mennyt. Mutta se parempaa testiä en ite oo kyllä tehnyt. Joskohan sitten kun tuo ylioppilasmainos otetaan pois tuosta ovesta niin laittais.