Vs: Kahville tekee mieleni mun Kuvassa ei näillä silmillä näy mitään kahviin viittaavaa (anonyymi katsoja ei voi tietää tilojen funktioita). Jos kuvassa pitäisi näkyä kahvin ilot, kahvilan ikkunasta pitäisi näkyä läpi höyryävää rekvisiittaa ja tyytyväisiä ihmisiä. Nyt mustat ikkunat tukevat historiallista Kafka-tarinaa: Kuvan pysäyttämä tarina on se, että virkavalta on kesken pyöräretken käynyt noutamassa pariskunnan oikeudenkäyntiin ("Jättäkää pyörät NYT siihen ja tulkaa!"). Syyte on polkupyörien jättäminen järjestyssääntöjen vastaiseen paikkaan ja virheellisellä tavalla...
Vs: Kahville tekee mieleni mun Cafe Kafkahan se siellä takana on, ja ilman paikan tietämistäkin tulee ajatus sitä että pari on lähtenyt sumpille. Leppoisa, mukava kuva.
Vs: Kahville tekee mieleni mun Valo tulee kauniisti ja sen mukana varjotkin. Varsinkin seinässä oleva varjon väri on miellyttävä silmälle. Onko kuva otettu aamulla? Ainoa, joka jäi pistämään silmään on oikeanpuoleisen pyörän takarenkaan leikkautuminen. Tosin en tiedä mitä kuvaan olisi tullut, jos rajausta olisi siirtänyt hieman oikealle? Kaiken kaikkiaan hieno tunnelmakuva, jonka sanoma avautuu, jos osaa katsoa tarkkaan. Tai sitten kahvilan pitää panostaa isompiin ikkunatarroihin? T: Ari
Vs: Kahville tekee mieleni mun Pystyn lukemaan vain nimen Kafka. Cafe ei osu silmiini. Viikon päästä menen kylläkin keskussairaalaan silmäklinikalle. Katsotaan sitten uudestaan, jos tuosta kahvia löytyisi. kapa
Vs: Kahville tekee mieleni mun Otsikon tarjoaman tulkinnan esteenä on minullakin kyllä se, että kovin on mustat ikkunat ja tarkkaan saa sihrustaa että kuvassa kahvilan näkee. Mutta eihän tätä välttämättä webbikuvaksi ole tarkoitettu. Noin yleisesti tämän kaltaiset yksinkertaisiin huomioihin perustuvat kuvat kyllä miellyttävät.
Vs: Kahville tekee mieleni mun Kuva on otettu päivällä viime keväänä. Rajaus oikealle olisi paljastanut läjän polkupyöriä. Ja ei varmasti aukea kuva jos ei tiedä mistä se on. Mutta kiitos kommenteista.
Vs: Kahville tekee mieleni mun Menetkö leikkaukseen? 30% on häipynny oikeesta silmästä näkö ja lasit ei siihen auta, onneks oon vasenkätinen ja katon etimeen vasemmalla silmällä.
Vs: Kahville tekee mieleni mun Toi Cafe ei tossa näy, mutta ku tietää, että kahvila siinä on. Mitä jos olis rajausta siirtänny oikeelle?, ny katkee toi fillari (mahdollisesti kahvilla olija) kuvasta pois edit. ... antaa olla huononis vaan. Kuvakulmasta päätellen, ootko seissyt valoissa kun tätä otit?
Vs: Kahville tekee mieleni mun [quote author=Jukka H [/quote]Menetkö leikkaukseen? 30% on häipynny oikeesta silmästä näkö ja lasit ei siihen auta, onneks oon vasenkätinen ja katon etimeen vasemmalla silmällä. [/quote] Ihan vaan tarkastukseen (ja kuvataan taas silmänpohjat ja verkkokavo), kolmannen kerran. Työsilmästäni (oikea) alkoi näkö mennä siitä terävän näön alueelta helmikuussa. Siellä on verkkokalvossa jonkunlainen nestekertymä, joka aiheuttaa kuplan. Tummasta ei erota sävyjä ja tyynyvääristymää. Esiintyy kuulemma vain miehillä, yleensä 45-60 vuotiailla. Pitäisi hoitua (?) itsestään muutamassa kuukaudessa.Syytä tuohon ilmiöön ei tiedetä. Hieman on minullakin pienentynyt. Ikävä vain, että olen tuolla silmällä tottunut työskentelemään. Kuva-ammattilaisena olisi näkö kuitenkin aika tarpeellinen väline. Vasemmalla silmällä tarkentanut ja on ollut hieman outoa ja vaivalloista. Taidan pistää käsitarkenteiset myyntiin ja siirtyä pääosin autofokuksiin. Niin paljon kuin noista käsitarkenteisista primeistä tykkäänkin. kapa
Vs: Kahville tekee mieleni mun Menetkö leikkaukseen? 30% on häipynny oikeesta silmästä näkö ja lasit ei siihen auta, onneks oon vasenkätinen ja katon etimeen vasemmalla silmällä. [/quote] Hieman on minullakin pienentynyt. Ikävä vain, että olen tuolla silmällä tottunut työskentelemään. Kuva-ammattilaisena olisi näkö kuitenkin aika tarpeellinen väline. Vasemmalla silmällä tarkentanut ja on ollut hieman outoa ja vaivalloista. Taidan pistää käsitarkenteiset myyntiin ja siirtyä pääosin autofokuksiin. Niin paljon kuin noista käsitarkenteisista primeistä tykkäänkin. kapa [/quote] en kans millään raaskis vaihtaa; yhtään autofokusta ei tällä hetkellä o.