Vs: Riippusilta Alivaloittuneen oloinen, taivaasta pääteltynä.. Varjoisa taitaa olla oikeasti, mutta tuntuu, että kaipaisin enemmän valoa ruutuun.
Vs: Riippusilta Yritin tehdä tuosta tarkoitukella melko synkän. Lisäsin kontrastia sen verran ja säädin mustavalkodiopridit melko täysille.
Vs: Riippusilta Aika jees, ehkä kuitenkin vähän tunkkainen synkkyyden sijaan. Itse vinjetoinnin ystävänä jään kaipaamaan vielä sitä tähän.
Vs: Riippusilta Mä pidän. On se hiukan "synkkäkin" ja -siinäkin mielessä- onnistunut kuva . Ymmärrän hyvin, että kuvaa voi katsoa toisiltakin kanteilta mutta minä pidän. En haluaisi siihen yhtään lisää valoa enkä ainakaan nyt niitä -iänikuisia- heikuroita. Käyttäkää heikuroitanne säästeliäästi - niihin on alkanut jo pikkasen kyllästymään. - Apeamielinen Mies. Edit: Typo. Edit2: Kun tavoitellaan kuvilla jotain tiettyjä tunnetila -nyansseja, eivät perussäännnöt valotuksen ja vaikkapa sommittelun suhteen ole aina ne määräävimmät määreet. Hyvä kuva.
Vs: Riippusilta Alivalottuneen oloinen. Tähän kuvaan saa kyllä muutenkin tunnelmaa kuin alivaloittamalla.
Vs: Riippusilta Mulla ei ole mitään valittamista sävyistä (jotka toimii mielestäni jopa tosi hyvin noin tummina), mutta kuva on vähän liian symmetrinen ja yligraafinen.. Tästä puskee eniten silmille sillan luoma linja ja itse maisema ja silta jää kakkoseksi. Ei silti mikään huono kuva.