Vs: Mummo ja lehmä Kiva kuva nuoresta lypsäjätytöstä ja hänen vasikka-ystävästään. Kummassakin on sellaista luonnollista "kypsyyttä", jonka vain filmikuvauksen kemikaalit saavat aikaan...
Vs: Mummo ja lehmä Tässä on enemmän sielua ja tunnetta, henkeä, tässä on kaikkea. Mahtava, upea kuva. T Jukka
Vs: Mummo ja lehmä Kiitos kommenteista. Kuitumatalle on vedostettu 24x30 cm paperille. Olisikohan Leonardia. Kuvattu ja vedostettu joskus 1965, luulisin. Olin silloin 16-vuotias. Kamerana Exakta Varex llB. Objektiivina ehkä Enna 135 mm, tai Tessar 50 mm. Filmiä (siis negaa korjaan) ei ole tallella, ainoastaan tuo vedos. Sain tuon takaisin pari vuotta sitten sukulaiselta, joka selvitteli kuolinpesää. Harvoja, melkeinpä ainokainen tuolta ajalta, mitä minulla on jäljellä. Kuvauspaikkaa en muista, ainoa muistikuva, mikä on jäänyt on mummon tokaisu tullessaan navetasta: "Ethä sie ammu miu lehmää". Ei siis ollut kyseessä oma mummo. kapa
Vs: Mummo ja lehmä Tällaisia vanhoja vedoksiasi olisi mukava nähdä lisää. Mielellään taustatiedoilla (mikäli ovat muistissa), että me muut voisimme niistä jotain yrittää oppia. Konkarin näytteitä, pieniä vinkkejä ja neuvoja. Ainakin minä seuraisin sellaista ketjua hyvin kiinnostuneena. Hienoa että tämä vedos löysi tiensä takaisin kotiin! Kynnys heittää valokuvavedoksia roskiin on onneksi melko korkea.
Vs: Mummo ja lehmä Jokaisella kuvalla on tarina. On sääli ettei sitä tarinaa useimmiten liitetä mukaan, koska se antaa kuvalle elämän ja perspektiiviä suhteessa muun maailman menoon. Hyvä kuva juuri tällaisena. T: Ari
Vs: Mummo ja lehmä Oman aikakautensa kuva, kertoo ajasta joka on siirtymässä pois, maatalouden vähetessä ja teollistumisessa, lypsäjät koneineen ovat vieneet navetoista mummot hameineen. Kuva ei voisi olla juurikaan parempi ja elementeiltään osuvampi.
Vs: Mummo ja lehmä Huh, tässä on tunnetta! Sai kyyneleet kirpoamaan silmäkulmaan, tarinan kanssa koskettava kuva. Mummon huoli kenties ainoasta "puhekaverista" ja sen hyvinvoinnista käsin kosketeltavaa. Kiitos, kun laitoit näytille.
Vs: Mummo ja lehmä ??? Edit: On kyllä kauniit tytöt. Tulee ihan Karjala mieleen. Vittuako ne rys... venäläiset senkin vei ? - E