Vs: Kirkosta eroaminen Jestapajepulis - penikat sipuliks. Kaksoisvirranmaasta ovat säilyneet vanhimmat tekstit, joissa on lähes samat tarinat. Voi olettaa, että itse tarinat ovat näitäkin vanhempia. Samoilta seuduin on myös vanhimmat kalastamista ylistävät kirjoitetut ajatukset säilyneet. Kuinkakohan monta hiekassa löytämistään odottanutta hienoa vanhaa tekstiä ovat ameriikkalaiset ristiretkellään tuolla jo tuhonneet pommeillaan ? Tai ikivanhaa viehettä ...
Vs: Kirkosta eroaminen En eroa. Vaikka ja koska se onkin nyt niin IN eroilla. Jonkun teeveessä esiintyneen lusikkauistimen takia. Ällöttää laumahenkinen intomielisyys - olkoot se uskonnollista porukalla vapisemista, poppikiimaista heilumista muiden nautojen seassa tai poliittista muovipaatosta jonkun kuolettavan tylsän agitaattorin toimiessa pillipiiparina. - Ei Kiitos
Vs: Kirkosta eroaminen Kyllä on porukka niin lammaskatrasta, pieni homofobiakeskustelu niin jo aletaan rynnätä laumasta sinne tänne. Mulle on yks ja hailee koko kirkko ja sakramentit, mutta yksi asia on bueno: kun jonkun aikaa maksat jäsenmaksuja ( kirkollisveroa) niin ikuisuusjäsenyys on hoidettu ! Sanoppa kameraseura tai golfklubi, joka tarjoaa samat edut, ja paikka missä vetää lokosia, ton iäisyyden (hautapaikka keskellä Hesaa eli Hietsu) Ei pysty meidän hieno "sosiaalinen turvaverkko" samaan !
Vs: Kirkosta eroaminen Ymmärtääkseni homot saivat rekisteröidynparisuhteen ja ovat siten tasavertaisia avioparien kanssa lain säädännöllisesti?
Vs: Kirkosta eroaminen Tainnut joo yleistyä tuo eroaminen. Itse olen tänä vuonna ottanut enemmän hääkuvia maistraattivihityistä kun koskaan aiemmin. Samoin on rippikuvausten määrä vähentynyt puoleen, kun taas kaikenlaisten valmistujaiskuvausten määrä on kasvanut. Itse en niin kantaa muuten ota, kukin uskokoon miten haluaa. Mulle kävi 15 vuotiaana, hiukan ennen rippi-ikää sellainen samanlainen kokemus, kuin nuo uskoon tulleet aina kertovat kokeneensa. Pohdiskelin siinä skidinä kovin syvällisesti näitä uskon asioita, kuten siinä iässä tapana on ja yhtäkkiä se vaan oli täysin kirkasta, kuin sormia napsauttamalla, että eihän tuolla mitään korkeampaa voimaa ole, eikä mua kukaan minnekään ylä- tai alakertaan määrää. Kun sydän lakkaa lyömästä niin se on sitten siinä.
Vs: Kirkosta eroaminen Erosin kirkosta 70 luvulla eikä ole mieli tehnyt takaisin, uskonnon varjolla on aina sorrettu ihmisiä ja niin tehdään vielä nytkin vaikka ihmisten pitäisi olla sivistyneitä.
Vs: Kirkosta eroaminen Sivistyneidyyden varjolla tehdään mitä järjettömämpiä tempauksia ja lampaa vaan määkii.
Vs: Kirkosta eroaminen Niin ne luulivat minunkin vanhat sukulaiseni.... EvLutkien iäisyys on nykyisin 25 vuotta (kai jossain määrin seurakunnasta riippuen). Sitten jos ei löydy maksajaa jatkoon, siivoavat paikan uusiokäyttöön. Raha kyllä kelpasi, k.o. sukulaiset maksoivat "ikuisesta" haudan hoidosta suolaisen summan. Seurakuntien toiminta tässä suhteessa taitaa olla kuvattu nimikkeitten "petos" ja "sopimusrikkomus" yhteydessä. Ehkäpä ohjeet on kuitenkin saatu ylhäältä.
Vs: Kirkosta eroaminen Googllasin tuossa että 2,5% Suomalaisista käy säänöllisesti jumalanpalveluksissa, varmaan heistäkin valtaosa joidenkin lahkojen? Missä on kirkkoon kuulumisen pihvi? Virkatodistuksenkin saa väestörekisteristä kätevästi, jääkö kaste, rippi ja häät ainoaksi? Nyt nuo lampaat määkkii kuorossa, että Räsänen ei edusta kirkon kantaa, ja kun tarkemmin kuunteleen niin kirkko ilmoittaa että heillä suhtaudutaan asiaan moni "tahoisesti" = että kirkon piirissä on Räsäsen kannan mukaisia ja sen vastaisia. Paljokohan ihminen keskimäärin maksaa kirkollis veroa elämässään?
Vs: Kirkosta eroaminen Ei sen ylempää kuin Arkadianmäeltä. Tiesit kai, että muun muassa näistä määräajoista säädetään hautaustoimilaissa.
Vs: Kirkosta eroaminen Enpäs tiennyt, etkä ilmeisesti tiedä sinäkään - ei muuten säädetä. Ainoa määräaika k.o. laissa on 15 § "Hautausmaa voidaan lakkauttaa ja hautausmaan alue voidaan ottaa muuhun käyttöön, kun viimeisestä hautaamisesta on kulunut vähintään 100 vuotta."
Vs: Kirkosta eroaminen Kirkko ei ole mikään tyhjä tasku. Vuonna 2007 kirkon varallisuuden tasearvo oli noin kolme miljardia euroa. Se taitaisi pyöriä jokusen vuoden vaikka kaikki eroaisi? Se sai yrityksiltä 2007 Yritysten maksamia yhteisöverotuottoja kertyi 118 miljoonaa euroa. Myöskin ihan käteistä löytyy: Summasta oli peräti 800 miljoonaa euroa likvidejä kassavaroja, josta oli käteistä 255 miljoonaa ja 542 miljoonaa euroa oli kiinni erilaissa osakkeissa, osuuksissa ja arvopapereissa.
Vs: Kirkosta eroaminen Kansan riistäminen on aina ollut tuottoisaa puuhaa. Teki sitä sitten mikä taho hyvänsä.
Vs: Kirkosta eroaminen Kyllä pikkusen ärsyttää, kun ilmoitavat olevan huolissaan jos verotuotot laskee, ei kuulemma ainakaan ihan ensimäiiseksi leikata nuoriso työtä