Vs: Kirkosta eroaminen Raamattu on hauska kirja: sitä lukiessa voi päätyä siihen että Jeesus oli homo, ainakin hänen naissuhteensa pidettiin piilossa, meinaan jos kuitenkin olikin bii ;-)
Vs: Kirkosta eroaminen Olen ymmärtänyt ettei evlut. kirkossa raamattua käytetä suoraan lakikirjana/ohjeena vaan sitä tulkitaan. Niin tehdään monissa kysymyksissä ja niin voidaan haluttaessa tehdä tässä homokysymyksessäkin. Minusta se ei ole periaatteettomuutta vaan järjen käyttöä. Järjellä ja uskolla tietty on aika vähän tekemistä keskenään. Kirkon siunaus voi olla hyvinkin tärkeä jollekulle joka on sekä uskovainen että homo. Tuommoiseen tilanteeseen luulisi liittyvän aika paljon erilaisia ristiriitoja ehkä suvun tai ihan oman itsenkin kanssa ja kirkon siunaus liitolle varmaan voisi auttaa. Ihmisiä varten kai se kirkko kuitenkin on olemassa.
Vs: Kirkosta eroaminen Aika naurettavaa kitinää, ottaen huomioon, että vain yhdellä luukulla on veronkanto-oikeus jokaiselta yhtiöltä, yhteisöltä ja yksityishenkilöiltä, jotka eivät ole ymmärtäneet erottautua kerhosta.. Olisi korkea aika lopettaa tuollainen perusteeton veronkanto ja aidosti irrottaa kirkko valtiosta.
Vs: Kirkosta eroaminen Minusta on hienoa etta asiassa painotetaan rahaa. Rahahan ei nykyään ole enää häpeäksi. Päinvastoin häpeäksi on, jos puhutaan uskonollisista asioista ilman rahamotiivia, siinä ihminen osoittautuu ulkokultaiseksi, valehtelijaksi ;-)
Vs: Kirkosta eroaminen Kyllä uskonnon nimessä on tehty niin hirvittäviä tekoja, että ihan kauhistuttaa. T Jukka
Vs: Kirkosta eroaminen En katsonut mitään telewiission suurta hinurikeskustelua, koska olen kyllästynyt televisioon ja jatkuvaan hinurijankkaamiseen (hollywood-steroeotypiahypetyksineen päivineen)jo vuosia sitten. Olen kyllästynyt niihin kuten feministiseen naistutkimukseen aikoinaan ja tuossa hiljattain kyllästyin (ehkä lopullisestikin) muslimismista tapahtuvaan jatkuvan pakkosyöttöönnk. "mediassa" : Muslimit sitä, muslimit tätä jne ... *HUOKAUS* Miksi me emme vain vois olla sellaisia ihmisiä kuinaidosti olemme ja hyväksyä toisten erilaisuudet ilman henkistä ja fyysistä väkivaltaa ? Itselleni on aivan yks hailee diggaako joku "mistä ja miten" - ei kiinnosta ... Ja Räsänen (proffa) on ihan hyvä heitto/veto uistin. Klassikko. - Erska
Vs: Kirkosta eroaminen Ateismi on kylä maailman tylsin uskonto. Ehkä se - todella ja sittenkin- riittää joillekin ? Itse pidän suuremmista tarinoista. - The Erska
Vs: Kirkosta eroaminen Ei ne homot sitä vaatineet, vaan, että avioliittolaki olisi tasavertainen homoille ja heteroille. Pääsääntöisesti halu/vaatimus oli laillisesta oikeudesta olla avioliitossa, joka on juridinen yhteiskunnan instituutio, ei niinkään kirkollinen. Avioliittoon vihitään suomessa lakien mukaan ihan kaikkia eri uskontokuntien edustajia ja myös uskottomia, mutta ei homoja. Avioliittolaki siten syrjii homopareja ja ei ole oikeudenmukainen/tasavertainen.
Vs: Kirkosta eroaminen Ketään ei saisi syrjiä. Mitäs hemmetin kristillistä suvaitsevaisuutta se syrjiminen muka on ? Lukisivat uudestaan Best Off Raamatun. - E
Vs: Kirkosta eroaminen "Räsäsen proffa" faktaa (linkki) : http://www.kuusamonuistin.fi/vinkit/proffa.html
Vs: Kirkosta eroaminen Räsänen ja Professor. Eri uistimia, mutta kummatkin Kuusamosta! http://www.kuusamonuistin.fi/uistimet/uistimet.html
Vs: Kirkosta eroaminen No pistäkää sitten inkvisiittiön eteen ! Noin se sit kai on (mulla oli jäänyt mileen lausahdus "Räsäsen proffa", jostain. Mutta mä olen alkanut kovaa vauhtia vanhentua ja toi muisti - skidisti pätkii ... Mulla on joku rys... venäläinen kopio proffasta. Ei vissiin yhtää Kuusamon uistimen uistinta tällä hetkellä. Ukilla ja faijalla oli varmaan useita. Mutta vanhoja kalapakkejansa en ole löytänyt (ketuttaa). Pelkään että jouku sukuun kuulumaton on ne onistunut föraamaan. Ne kuuluis mulle ! Mä olen nykyisin innokas kalamies. Kuten oli Pietari ennen ryhtymistään Pietariksi. Ihmiskunta : Lähdetään kalaan ja halataan toisiamme ( kalatkin voi vapauttaa tai mezgata ilman koukkuja kuten minä joskus ) - Erska
Vs: Kirkosta eroaminen Väkäset pois niin kukaan ei jää pahasti koukkuun! Kalaa ja muuta luojanluomaa kyllä tulee silti yhtä paljon. Minä erosin kirkosta kun muutin pois kotoa 80-luvun puolivälissä. Päätin erota kun uskonnonopettajaan suutuin jossain seiskalla tai kasilla, mutta äidin vuoksi en silloin eronnut. Faija kyllä näki sen instituution hyvinkin pahana - tai sopimattomana valveutuneelle - ja oli itse eronnut 60-luvun alussa.
Vs: Kirkosta eroaminen Itse en aio erota kirkosta, koska se on niin ältsin (suorastaan jumalattoman!) muodikasta. Jos kukaan muu ei olisi ikinä eronnnut - saattaisin erotakin. Mutta noi joukkoliikkeet ovat sellaisia joita ylipäänsä kavahdan - tylsiä ja hysteerisiä juttuja - joista ei yleensä seuraa kuin ehtaa kakkaa vaan. Tässäpä vielä muutama vieheeni (synkille vesille) , joita ei ole tarkoitettu ihmisten kalasteluun, ei räsästen, homojen eikäpä vaikkapa hindujen pyytämiseen... Edit : Piis & Lööv vaan ...
Vs: Kirkosta eroaminen Täällä on meno kuin herätyskokouksessa. Ei tee paljon eroa - todistetaan sitten uskoon tai uskottomuuteen tuloa.
Vs: Kirkosta eroaminen Eikö ihmeellistä. Toiset näkee jopa mustetahroissa mitä ihmeellisimpiä asioita. ja.
Vs: Kirkosta eroaminen Tässä on nyt vain saatu kiva tekosyy haukkua - kliffassa "meidän poppoo marisee" - hengessä kirkkoa kun joku räsäsen viehe hieman esittelee omia höpsöjä ajatuksiaan (mihin hänelläkin on toki oikeus - olkoot ihan mitä mieltä mistä vain ?) koko kansan tölövitsiossa ? Elkää ottako liian tosissaan koko hölöhölövisioita. Ihmiset vain haluavat usein hyppiä laumasta laumaan. Huomaamatta että laumat ovat ihan yhtä laumoja kaikkia tyynni ... Eläkää urheasti omanomantuntonne mukaan ja haistattakaa kahlitseville auktoriteeteille pitkät ... - Erska