Moi! Liityin juuri tälle foorumille ja ajattelin esitellä itseni portfoliolla. Kaikki kritiikki yms. on tervetullutta! Eli tästä portfolioon: http://www.flickr.com/photos/kaintero/sets/72157594510031755/show/ Kiitoksia ja kuulemiin, -Kai Kuusisto www.kaikuusisto.com
Vs: Portfolio Moi, tervetuloa. Joskus aiemmin olen portfoliota katsellut, nyt se on sisällöltään hukan muuttunut. Hienoa materiaalia. Aika voimallisesti kuvasetistä huokuu sellainen aikakauslehtikuvaaja-haju. Niin varmaan on tarkoituskin.
Vs: Portfolio tervetuloa tänne sekalaisen seurakunnan joukkoon. Täällä kannattaa "varautua kaikkeen". satsisi on tarpeeksi tömäkkää herättääkseen keskustelua, saapas sitten nähdä minkälaista. Kuten kalle sanoi on tavarasi profiloitunut tuonne kertovan/kuvituskuvan puolelle. siitä vaan, sano...
Vs: Portfolio Teikäläisen setteihin on tullut törmättyä joskus aiemminkin, ja tarvii toistaa sama mitä oon sanonut aiemminkin. En ole parempiin kuviin suomalaisilla valokuvafoorumeilla vielä tähän päivään mennessä törmännyt. Uppoaa meikäläiseen kuin veitsi vanhukseen! Kateeks käy...
Vs: Portfolio Jumantsuikkeli sentään... vauhtia, väriä, hillitöntä fiilistä ja voimaa... ei ihan jokapaiväistä settiä tälläkään foorumilla. Vilpittömästi tervetuloa mukaan
Vs: Portfolio Mun mielestä setti parani loppua kohti. BMX-kuvia ois voinut olla vähemmän. Hyviä kuvia, tykkäsin eniten noista mustavalkoisista "potreteista".
Vs: Portfolio Ehkä portfolio kannattaisi jakaa useaan osioon, jolloin katsoja voi hypätä suoraan itseään eniten kiinnostavaan aihealueeseen.
Vs: Portfolio katos vaikka mun saittia: www.jukkavatanen.com vaikka itse sanonkin, ei se huono ole ( muidenkaan mielestä) selkeätä pohjaa, ei mitään Gif animaatioita, klikkaa sitä kuvaa mitä haluaa katella. tekstit on tällähetkellä viturallaan kun muutin ton perusspohjan että näkyy kaikkialla samalla tavalla.
Vs: Portfolio Munkin mielestä portfoliota olisi voinut karsia jonkin verran, olisi tehokkaampi pienempänä otantantana. Vaihotehtoisesti tuo kb:n ajatus portfolion jakamisesta eri aiheittain "miniportfolioiksi" toimisi varmasti. Yhtäkaikki hienoja kuvia.
Vs: Portfolio Moi kaikki, Kiitoksia hyvästä palautteesta, tekee hyvää kuulla moista muilta alan tekijöiltä! Erityisesti konkareilta kuten Jukka Vatanen, olet kuvannut tosi kovaa klassikkokamaa. Arvostan! Tuo bmx-puoli tulee vahvana esiin koska se on vapaalla tyylillään antanut mulle suunnan elää ja bmxelämä on siis iso juttu vieläkin, ajan siis kyseistä fillaria iso kamerareppu selässä paljon! Mutta tosiaan täytyy karsia tuota vielä, uutta matskua tulee kyllä pian kunhan menevät printtiin niin saa vaidettua vanhoja alta pois. Olen huomannut, että sitä sokeutuu kyllä näihin omiin töihinsä ilman kritiikkiä ja tietenkin niistä häviää itselleen juju kun tietää miten kuva on tehty jne. Flickr toimii kyllä mun mielestä hyvin tohon portfolio käyttöön kun sitä päivittelee usein, ruudun alareunaan ilmestyy kuvat pieninä joita klikkaamalla pääsee hyppimään mieleisiin kohtiin. Ei kyllä huono idea tuo kategorioitu portfolio kuvio, ehkä pitää tehdä sellaiset tulevaisuudessa. Kiitokset vielä kaikille ja hyvää loppuviikkoa! -Kai
Vs: Portfolio Hyvinki voimakasta tulkintaa, alussa pyöräillään ajan hermolla, diasarjan edetessä homma taitaa kääntyä vuoden 2011 tulkintaan skandinaaviasta, suomalaisuudesta... Ripaus nostalgiaa seassa. Tykkäsin kanssa. Homma tuntuu olevan hallussa.
Vs: Portfolio Mun mielestä tuo flickrin galtsu on vallan toimiva portfolioksi... (ei niin että itse käyttäisin) Ainakin tuossa tässä ketjussa aiheena olleessa on kuvat havainnollisesti rivissä, ja tärkeimpänä sivu skaalautuu ja pysyy kuosissa oli näyttö ja resoluuiot millainen hyvänsä. Jos nyt vertaa vaikka tuohon mainittuun Jukan sivuun, joka taas ei skaalaudu, ja kuvaa on pitkässä pinossa.... Lisäksi tuo flickrin galtsu taitaa olla helppo käyttää ja hallinoida? Ei tarvinne hirveästi koodata päivittäessä...
Vs: Portfolio Siellä Flickrissä on muutama aivan uskomaton Skate pohjalta tullut suomalaishemmo, ihan silkkaa ramppi ja flassikuvaa aluksi, mutta kun tilanteen hallinta ja flassinkäyttö on otettu haltuun, kyllä tarinaa löytyy. Koeta etsiä vaikka "Mikko Toiviainen" siitä kun jässet on siirtynyt ihan available light potretteihin niin kyllä jässeiltä irtoaa ihan "Magnum tasoista" reppiskamaa. en ollenkaan sano että sun kama olis mitenkään vähempiarvoista, mutta nykyjässet on siirtynyt tuosta kuvitus tasosta aika pitkälle... tarvittessa. ( älä saa herneitä, kun on määrätyn tason ohittanut, muuttuu asteikko... you know...)
Vs: Portfolio Mitä sie Petri suotta pikkusieluistelet. Kaikkihan me haetaan täältä näkyvyyttä. Joku tekee sen suoremmin, joku toinen piilotetummin. Vai mitä sie tuumaat boldilla kirjoitetuista siguista, tai muista linkeistä sivuilleen. Liekkö tuo niin paha synti? Kaikkihan on kuitenkin kiinni siitä kuvien katselijasta, joku ottaa tiukan luterilaisesti, toinen rupatellakseen tai ihan vaan harrastaakseen, ja kaikkea siltä väliltä. Jotkut tuntuu lukevan rivien välistä, usein ihan oikein arvaten. Ps. On sullaki ihan mielenkiintoisia kuvia tuolla linkkisi takana... Näistä esillä olevista jos vielä. Mulle kolahti erityisesti noi väritaustakokeilut, vierivää kotimaisuutta hilpeellä taustalla ryhdistettynä. Puhkuva höyryveturisauna rentouttaa esityksen lopussa kunnolla.
Vs: Portfolio Soon ESIMERKKI, osallistumista keskusteluun, juunou ! Sitäpaitsi: en näkyvyyttä hae täältä, sitä tulee muutenkin, haen PEILAUSTA... reagointia muutamiin juttuihin, ja vertaan palautteeseen muualla. siitä päättelen mitä kandee täkäläiselle yleisölle esim näyttelyn muodossa sitten tarjota kun se aika on. esimerkiksi kaikki toi mennyt hässäkkä, tarinat ym, aíka hyvin kouriintuntuvasti kertoi missä menee rajat. Ei tää mitään essettä tai kaunokirjoitusta oo, tietty
Vs: Portfolio Ok, mennään sitten peilaten. Niin menee moni verbaalisesti osallistuvakin. Osa keksii iskevää tekstiä sisuksistaan, huomioi pienetkin vivahteet oman peilinsä kautta. Mainokset kuuluu nykymenoon (ja vähän eiliseenkin), noitahan kuuluu olla vähintään 15% esityksen kokonaiskestosta Jotta suoritettavasta pelistä selviytyis kunnialla, on jatkuvasti mainostettava itseään työnantajalle, avopuolisolle, kauppaketjun boonusjärjestelmälle,... ja mitä noita eri tahoja onkaan. Kaupungin teatterissa tai oopperassa en oo käyny pitkään aikaan, mitä mahtaa tapahtua esityksen alussa ja väliajoilla? Josko sallitaan poikkeama alkuperäisestä topiikista. Olet piilolasi kasaamassa näyttelyä kohderyhmälle. Palautteen perusteella? Mää vähä eppäilen, että et sie mittään palautetta tartte. Senkus väsäät vaan. Tarvittaessa selittävää tekstiä, pyhää kolminaisuutta kuvan kylkeen ja menoksi. Eiku tsemppiä... Ps. kuten myös, tsemppiä "rovaniemen serkulle" ja topiikin aloittajalle... T:Jussi