Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kirkkokierros.

Keskustelu osiossa 'Kuvaustapahtumat & valokuvanäyttelyt' , aloittajana Mike, 23 Tammikuu 2006.

1. Mike

Mike

699
    0
    0
    Pitkään ollut jo toteutuksen alla muutaman kirkon kuvaaminen ulkoa ja varsinkin sisältä. Kirkot ovat mahtavia rakennelmia ja varsinkin sisältä saisi todella hienoja kuvia. Olisko joku lähdössä messiin jos vetäis joku päivä muutaman kirkon läpi stadissa.

2. Mike

Mike

699
    0
    0
    Huh, mitenkähän me kaikki sadat innostuneet mahdutaan mihinkään kirkkoon? Nyt on jonkun jäätävä pois, ihan liikaa halukkaita....

.....pitäkää tunkkinne perkele, menen yksin kuten aina ennenkin.

3. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Sun pitää lähteä Turkuun niin käydään tossa tuomiokirkossa piipahtamassa ;)
    Tai sit katotaan jos mä satun lähtemään Helsingin suuntaan jossain vaiheessa.

4. e-0r

e-0r

936
    0
    0
    Odotan innolla niitä kuvia vain, Mike. Sorry, mutta mukaan en kyllä lähde. Ahdistun kirkoissa.

5. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Sä olet vaan Mike niin hätänen, voisihan sitä vaikka lähteä kierrokselle. Mitä päivää olit mahdollisesti ajatellut?
    Ainoa rajoittava tekijä tässä on tuo päivätyö, eli vkl. on kaikkein parasta aikaa. Saattaa jopa jallitukselta irrota ymmärrystä moista harrastusta kohtaan.

6. Anonymous

Anonymous Guest

Ajankohta, kun selkiää, niin tietää paremmin, käykö vai ei. Laita Mike jotain ehdotuksia ajankohdasta, jota olit ajatellut.

7. Mike

Mike

699
    0
    0
    Vielä näin kevään kynnyksellä pitäisi mennä, kesällä on sitten häitä joka kioskissa vähän väliä ja silloinhan sinne ei asiaa ole.

Pitäis rundata läpi ainakin Tuomiokirkko ja joku toinen isompi. Kävin aikaisemmin tuon Temppelinaukion kirkon zekkaan, mutta se oli pettymys, ei niin tavallinen kirkko.

Doom-kirkko on avoinna joka päivä 9-18, eli joku sunnuntai voisi sopia, tosin en tiedä onko se vähän härskiä mennä virallisena lepopäivänä. En itedä kirkkojen käytäntöä, että onko siellä sunnuntaisin jotain bileitä aina.

8. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Minäki saattaisin lähteä! Mites se ortodoksinen kirkko se punainen Katajanokalla (vai mikä kirkko se onkaan...)? Ja Mikael Agricolan kirkko? Sunnuntaisin taitaa olla puolenpäivän tienoilla vaan aina jumalanpalvelus..

9. Minua kiinnostaisi lähteä mukaan, jos päivä on sopiva. Kovimmat pakkaset pitää mut kyllä sisällä, mutta ehdota vaan joku päivä. Luulisi että sunnuntaina kahdentoista jälkeen kirkkoihin voisi jo astella.

Mulle sopis parhaiten aloittaa tai lopettaa kierros Temppeliaukiolta, kun asun tässä vieressä :)

10. Kivaa, Heli! Se on Uspenskin katedraali, se olis hieno, jos sisälle pääsee.

Lehdestä vois tsekata noi messuajat.

11. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Eli päivämäärä, aika ja kirkot. Sitten jotain kautta pitäisi selvitellä kuvausmahdollisuuksia. Alustavasti voisin tulla mukaan jos aikataulu sopii omalle kohdalle. Vielä kun keksisi laittaisiko väri vai mustavalkovilmiä konehuoneeseen.. Pitänee roudata useampi värkki pelipaikalle.

12. Mä olen kiinnostunut myös tästä. Helsingissä on onneksi aika erilaisia kirkkoja niin sisältä- kuin ulkopäin, esim. Temppeliaukion kirkko, Mikeal Agricolan kirkko, Johanneksen kirkko, saksalainen kirkko, Kallion kirkko jne. Kantakaupungin alueella on sen verran paljon kirkkoja, että muualle tuskin kannattanee lähteä. Jouduin edellisessä työpaikassa päivittämään asiakkaan (H:gin seurakunnat) nettisivuja ja kirkot tulivat suht tutuiksi.

Sivut ovat sen jälkeen muuttuneet hieman, mutta kirkkoja voi edelleen katsella netistä täällä. Seurakuntien nimistä tai kartalta pääsee seurakuntien omille sivuille ja sieltä edelleen kirkkojen esittelyyn, esim. Kallion kirkon sivuilla on QuickTime VR -esittely kirkon sisältä.

13. Juu, tuo uzbekkien katedraali on tosiaan näkemisen arvoinen. Varsinkin uusine sipulien kullituksineen.

14. Mike

Mike

699
    0
    0
    Skattan kirkko ja Tuomiokirkko ovat kummatkin must, ne voisi kahlata eka läpi. Ovat sopivasti suhteellisen lähekkäin. Onko täällä ketään aikaisemmin kirkossa kuvannutta? Jos siellä saa tepastella rauhassa, niin onko kuvaamiseen pyydettävä nätisti erillinen lupa? Veikkaan että meteliä tulee jos useampi on kameroiden kanssa sisällä heilumassa. Se on kuitenkin semmoinen rauhottumisen paikka joillekin, joten kunnioittakaamme heitä. Mä nyt itse olen aatteiltani täysin satanisti, mutta kunnioitan syvästi ihmisten luomuksia ja kirkoissa on se oma viehätyksensä aina. Kauniita rakennuksia ja erittäin kuvauksellisia, pitäisi vain saada jotain muuta lähestymistapaa kuin vain ne noin x potenssiin 5 kertaa kuvatut patsaat Doomilla.

15. Kyllä minä olen ainakin saanut kirkossa rauhassa kuvailla. Ei kuulemma ollut mitään sitä vastaan.
    Kauneimpia kirkkoja, joissa olen itse käynyt, on Suomenlinnan kirkko. Täysin valkoiset seinät tekivät vaikutuksen.
    Ajankohdasta riippuen, voisin, jos aloittelijoita suvaitaan, tulla matkaan.

16. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Joskus olen käynyt tuolla tuomiookirkossa ja sinne ei turistit päässy johonkin tiettyyn aikaan, mutta itse pääsin kyllä sisälle kuvaamaan. Uskon, että sisälle pääsee kun nätisti kysyy. Uzbeskista en sitten sano mithään, kun en tiedä, eikä kokemusta ole.

17. Jan

Jan Member

825
    0
    16
    Itse olen aina pitänyt tuosta nakkilan funkkiskirkosta, pitääpi sitä joskus mennä palkeella roiskimaan
    kunhan jaksaa.

18. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83
    Juu, voisinpa olla mukana... kirkot sisältä, ja varsin Uspenskin katedraali on hienoja.

Onkos päivämäärästä tietoo ?

19. YpyCL9V

YpyCL9V Member

597
    2
    18
    x

Viimeksi muokattu: 8 Marraskuu 2018
  20. Markus Hautaniemi

Markus Hautaniemi Active Member

1 265
    0
    36
    Kannattaa soittaa seurakunnan kirkkoherranvirastoon ja kysyä eri kirkkojen käytäntöjä. Yksittäisessä kirkossa Suntio/Seurakuntamestari on se henkilö joka tietää kirkon esim. historiasta, hän on kansanomaisesti kirkon vahtimestari. Täällä Kokkolassa Keski-Pohjanmaalla on Kaarlelan ikivanha kirkko. Se on kuuluisa, onhan itse Anders Chydenius siellä aikoinaan saarnannut. Tähän kirkkoon hänet on haudattukin.
    http://kokkola.seurakunta.net/?sid=46
    http://kokkola.seurakunta.net/?sid=47
    Olen toiselta ammatiltani Suntio, tosin en virassa, joten nämä asiat ovat tuttuja.