Jos meinaat tota oikeelle vievää "köyttä" ni tiedoksi, että se on apuvarjon päävarjoon yhdistävä liina. Apuvarjon tehtävä on vetää päävarjo ulos pakkauksestaan kun hyppääjä vetää laukaisukahvasta (tai joissain malleissa vippaa apuvarjon itsensä ilmavirtaan. Siitä olen samaa mieltä, että koko varjo olisi voinut olla kuvassa, nyt leikkautuu ikävästi. (jos tarkoititkin sitä) Muuten ihan bueno kuva.
Jotenkin tuli mieleen että kuvaaja on ite roikkunut vastaavanlaisessa varjossa. Jos näin on niin ihan sama miten on toisen hyppääjän varjo leikkautunut.... Tai - noh - niin...
Jotenkin minulle taas tulee mieleen, ettei ainakaan kuvanotto hetkellä, leikkaantuminen on uskoakseni enemmän tyyliseikka kuin vahinko vauhdissa (no Vesa kertoo).. Ilman leikkaantumista pitäisin enemmän minäkin, sävyt varsinkin ovat hienosti tehty/onnistuneet. En tiedä onko Vesku hyppääjiä itse, mutta kuvien perusteella voisi päätellä ilmailun kiehtovan laajemmin (pidemmällä aikavälillä tupsahtanut mieleen). Miten on, oletko hypännyt VN?
Kiitoksia kommenteista. Ilmailu kiinnostaa kyllä mutta en ole hypännyt. Houkuteltu on kyllä. Tiedä sitten miten käy. Kupuja näkyy kokonaan joissain kuvissa ja joissain sitten ei. Itse pidän tuosta rajauksesta mutta olen näköjään vähemmistössä. Mielestäni se antaa kuvalle liikettä ja korostaa nopeutta sekä tuota asentoa. Aputatti nyt jää kuvasta pois aika helpostikkin.. Eikä aina tarkoituksella. Useimmiten kun kuvaan nämä kauempaa otetut 50mm tai 135mm linssillä, tämä on 135mm:lla otettu. Laajakulmalla tuli otettua kesällä varsin näyttäviä kuvia mutta siinä on enemmän tekemistä kuin uskoisikaan koska hyppääjä pitää saada laskeutumaan varsin läheltä että kuva alkaa toimimaan.. Värejä on paranneltu jälkikäteen. Vesku