Tervehdys, onkohan arvon foorumilaisilla kokemuksia kitin sisällöstä, kun olette tuon otsikossa mainitun kitin ostaneet? Itse ostin Rajalasta http://www.rajalacamera.fi/www/popupcard.php?id=2014 jossa siis lukee 2 kpl Elinchrom D-Lite 2 2 kpl Synkkajohto 2 kpl Suojakupu 2 kpl Jalusta 2 kpl Tasovalo 1 kpl DVD- Guide 1 kpl Pehmeä laukku Mutta kuvassa on kuitenkin kaksi sateenvarjoa ? Ja mikä tuo pehmeä laukku on ? Itselläni ei kyllä semmoista tullut mukana. kun taas Esim. topshot myy sivuillaan samaa pakettia (http://www.topshot.fi/product_info....7487f81b&sid=93db2005968483c9fbf9b6f6b5724c89) mikä kuitenkaan ei ole samanlainen ? Täydellinen 2x200 Ws studiosalamasarja. Sarja sisältää: 2 kpl Elinchrom D-Lite 2 salamalaite 2 kpl synkronijohto 1 kpl heijastinkupu 16 cm 2 kpl suojakupu 2 kpl jalusta 2 kpl sateenvarjo 1 kpl opas-dvd (engl.kielinen) 1 kpl pehmeä laukku juuri noilla sateenvarjoilla + 1 kpl heijastinkupuja ? Eli miten ihmeessä noi sisällöt arvotaan noihin paketteihin ? Kumpi on siis parempi ? Kaksi tasovaloa vaiko kaksi sateenvarjoa ?
Vs: Elinchrom D-lite 2 Kit:it ? Tuo sonsta versio oli ilmeisesti vanhempi kitti ja nykyisin ne tulee noilla tasovaloilla. Näin olen jostain lukenut. Joku muukin oli ostanut ton setin ja saanut noi tasovalot.
Vs: Elinchrom D-lite 2 Kit:it ? Pitäiskö siitä vetää johtopäätös, että noi tasovalot on "parempia" käytössä kuin sontsat ?
Vs: Elinchrom D-lite 2 Kit:it ? En osaa sanoa paremmuudesta, johonkin parempi johonkin ei. Riipuu ymmärrykseni mukaan kuvauksen laadusta.
Vs: Elinchrom D-lite 2 Kit:it ? pienessä tilassa kun kuvataan niin sontsat "kusettaa" valot ympäri huushollia ja kuvasta sanotaan että "aika rajusti hajavaloa". Tasovaloilla hallittavuus on hyvää luokkaa ja mitään em. kontrolloimattomuutta ei esiinny - valo menee sinne minne se on laitettu menemään. siis satakertaa parempia. ..siis jos oikeasti kysyit.
Vs: Elinchrom D-lite 2 Kit:it ? Tunnustettavahan tuo on Ihan oikeasti kysyin, kun oon tässä(kin) studiovalaisussa täysin newbie. Nyt on vehkeet kasassa (kamera, valot, valotusmittari, infrapunalaukasimet, softaboxit), enää ei puutu kuin osaaminen ).
Vs: Elinchrom D-lite 2 Kit:it ? Eli ekaksi sörssäät rahaa setteihin ja vasta sen jälkeen katsot onko susta studiokuvaajaksi?
Vs: Elinchrom D-lite 2 Kit:it ? Kirjoista, lukuisista web-sivuista, sitten rakensin kotistudion 50 eurolla ja katsoin onko studiokuvaaminen edes se juttu mulle. Sitten kun totean että tästä voi tullakin pitempi kuvausprojekti mulle niin sitten sörssään rahaa kunnon laitteisiin.
Vs: Elinchrom D-lite 2 Kit:it ? , vähän samoilla linjoilla KTO:n kanssa. Ikävä kyllä luoja ei ole suonut mulle ilmiömäisiä lahjoja kuvauksen suhteen, että kokeilematta voisin sanoa että mä oon tähti studiokuvaajana. Kyllä mä sen verran kuitenkin järjissäni olin, että lähdin vähän tommosista halvemmista studiosydeemeistä liikkeelle, että jos jostain käsittämättömästä syystä mä en olekkaa tähtikuvaaja .-) niin ei ihan hirveästi mene fyrkkaa hukkaa. Tottahan toki, että olisin voinut lähteä juoksemaan honkkarit ja biltemat ym ym. puljut läpi ja ostamassa jotain työmaahalogeenia ja muuta paskaa, mutta kun on niin laiska, ettei viittinyt.
Vs: Elinchrom D-lite 2 Kit:it ? Ammattivehkeet ovat ammattilaisille sekä laiskoille/osaamattomille. Alle kympillä saa väsättyä itse saman minkä maksaa kaupassa huntin. Tiedän mistä puhut. Jotkut vaan ei jaksa tai osaa askarrella tällaisia juttuja itse ja heille on kuin onkin "avaimet käteen" vaihtoehdot =D
Vs: Elinchrom D-lite 2 Kit:it ? Oletko miettinyt, että jotkut eivät näe järkeä väkerrellä niiden laitteiden kanssa, vaan ennemin niiden itse kuvien kanssa...itse lasken sille omallekin työlle arvon, kun voisin vaikkapa tehdä ylitöitä, kuvaushommia tmv. sillä aikaa, kun käyn rautakaupoista ostelemassa 30€ säästön toivossa jotain kilkkeitä ja sitten liimailen niitä pahveja yhteen kotona 4h.... saadakseni jonkinlaisen rimpulan aikaiseksi, jonka saa 90€ kaupasta 8)
Vs: Elinchrom D-lite 2 Kit:it ? Olen. Sulle siinä ei ole järkeä, mulle on. Rakentamalla itse oppii ymmärtämään valoa paremmin kuin vaan pystyttää studiosetin ja laukoa kuvia. Eihän siinä mitään jos ei näe järkeä, osaa tai viitsi rakentaa omaa settiä. Kummastelin vaan alkuperäistä ajatusmaailmaa missä ekaksi ostetaan kallis auto ja vasta sitten opiskellaan autokoulussa ajamista. Joo, 30 euroa voi säästää kotitekoisella softboxilla, mutta kun listaan lisätään heijastimet, taustakankaat sun muut härvelit niin kokonaissästöllä voisi vaikka hankkia kultarenkaisen Sigman obiskan.
Vs: Elinchrom D-lite 2 Kit:it ? Niinku häh ? Eli ostaisit ensin jonkun vanhan rieskan ja sitten kävisit autokoulun, jonka jälkeenheikoilla ajotaidoilla ajaisit vielä heikommalla kiesillä seinään ? Kyllä mä lähtisin mieluummin uudella kalliilla (turvallisella) kiesillä pörräämään kartsalle tuore ajokortti polttaen takataskussa. eli mun pointti nimenomaan oli se, että mulla ei ole aikaa/halua/kiinnostusta viritellä jotain rakentaja Ranen pahvilaatikko raksahalogeenihässäköitä säästääkseni muutaman satkun. Ja toiseksi, että jos mä puutteellisilla taidoilla ja "tee-se-itse"-virityksillä" lähtisen ensiksi kokeilemaan studiokuvausta niin siihen se into sitten kuolisikin kun kuvat olisi ihan kuraa. Mieluummin totean, että kuvat on kuraa sen takia, että en vaan osaa kuin sen takia, että miettisin johtuuko kuvien paskuus niistä mun "tee-se-itse"-virityksistä . Jokainen saa mun puolesta viritellä ihan mitä vaan, mutta tää on laiskan miehen ratkaisu.
Vs: Elinchrom D-lite 2 Kit:it ? Ei, vaan odottaisin että saanko edes sitä ajokorttia ennen kuin ostaisin kalliin auton =D Mut älä hei ymmärrä mua väärin. Hyvähän se on lähteä alusta asti hyvillä kamoilla liikkeelle. Mä ajattelen perheellisen isän näkökulmasta jolla ei välttämättä ole 400 euroa satsata studiovehkeisiin ilman että on 100% varma että a) saan jostain niitä kuvattavia malleja ja b) homma nappaa sen verran ettei se 400 euroa jää varastoon pölyämään.
Vs: Elinchrom D-lite 2 Kit:it ? Joo en toki, ja hyvähän se on, että keskustelua syntyy. Perheellinen sitä itsekkin on, joten siltäkin kantilta katsottuna vielä vähemmän aikaa haahuilla hankkimassa osia sieltä täältä .
Vs: Elinchrom D-lite 2 Kit:it ? Se on niin huonosti koulutettu, että naurais vaan jos yrittäisinkin nakittaa