Pinholea Juvalta.Tarkemmin sanottuna Juvan erittäin hieno kivikirkko.Pinholea saa yleensä valottaa kamalasti yli yli mittariarvon ,nyt meni jopa ylivalotuksen puolelle ainakin huippuvaloissa.Mukavaa hommaa kun ei helposti opi mitä tuleman pitää.Loota on noin 4 metrin päässä rappujen ensiaskelmaa(lootan varjon näkyy kuvassa.),juuri tätä on vaikea oppia miten se huippulaaja käyttäytyy kun ei ole etsintä t Kimo
Vs: Kivilinna Tämäkin pinhole on hieno. Mikä filmi kyseessä ja mikä oli valotusaika? Tais olla aurinkoinen keli vai?
Vs: Kivilinna Joo aurinkoinen.Pistemittarilla otin harmaasta kivestä ajan joka oli 8 s mutta valotin 1,5 min.Filmi 13x18 Fomapan 100 /rodinal
Vs: Kivilinna Olen miettinyt josko positiivi paperille tekis pinhole kameran mutta taitaa olla todella vaikeeta saada sillä onnistumaan kuva kun sen paperin asa luku on jossakin 3 tietämillä. Noin yleisesti, kannattaako ostaa joku valmiksi tehty reikä ja mistä? Taitaa ne omat neulalla tehdyt olla laadullisesti huonoja vai onko?
Vs: Kivilinna Nämä kuvat on omatekemällä reiällä otettuja mitä nyt olet katsellut lähiaikoina. Suosittelen filmiä ennemmin.
Vs: Kivilinna Niin se varmasti onkin järkevämpää. Mutta kun mulla on aina kaikkia maailman hulluimpia ideoita pää täynnä...valuu ulos.....niin aattelin yhtä juttua. Jos ottais pinholella positiivipaperikuvan ja sitten olis pimiöpussi jonka sisällä kaksi pientä purkkia toisessa kehitettä ja toisessa kiinitettä. Sais kuvan paikanpäällä ulos....PinholeDarksidePolaroid.
Vs: Kivilinna No en mä nyt tiedä kumpi on vaikeempaa tehdä pelkkä paperi vai filmi että paperi. Tosissaan ainakin mietin mutta ehkä se jää tosissaan mietintä asteelle. Tai mistä tuota tietää. Laatikkokamera asiakin muhi melkein vuoden päässä ennen kun rupesin toteuttamaan sitä.