Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kirjastoautoja

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana mr Metsä, 18 Elokuu 2005.

    Vitan ruostekuva on hyvä. Kuva on tumma, mutta sopii karuun ympäristöön ja loppuunpalvellen kotteron aiheeseen. Mainittu matalan auringon tuoma lisälämpökin voisi olla hyvä idea kokeilla jos sattuu koiruuden kanssa uudestaan niihin aikoihin paikalle... Vanhat romukasat ovat loppumaton kuvauskohde. Sitä menneen maailman havinaa, eletty on ennenkin.
    Niin Metsä vastaa kuin sille huudetaan ;-)

    Tällä kertaa linkki vinokuva-albumiini. Tarkoitus ei ole aiheuttaa pakokauhua kirjastotädeille :-D Minut tämä "kokoontumisajo" sai mainiolle tuulelle sateisella kauppareissulla.

    EDIT: Poistettu vanhentunut linkki.

    ***

    "Vitan ruostekuva" löytyy täältä
     
  1. tuo mr. metsän linkki ei liity kyllä mitenkään tähän ruosteiseen romukasaan.. mutta kirjastontätinä tahtoisin kovasti heittää sen galleriapuolelle omaksi linkikseen :) vai aloittaisiko herra metsä itse ko. topicin?
     
  2. Linkki ei liity ruostekasaan vaan lainaamaani nim. savolaine "pyyntöön" vinoparkista. Esitin kommenttini topicin aloittaneesta Vitan kuvasta ennen lainausta.

    Leikkimielinen viittaus kirjastoaiheeseen taas johtui foorumilla usein esille tulleeseen Vitan opiskelualaan.

    Kirjastotäti voi heittää sen omaksi linkikseen jos niin katsoo :) Olen itse nihkeä linkittelemään kuviani, koska minulla ei ole varsinaista Galleriaa parhaista kuvistani. Kaikki syystä tai toisesta esille laittamani ovat arkisia räpsyjä, joita on otettu erilaisiin tarkoituksiin ja laatukin on mitä sattuu...
     
  3. itse taas viittasin forumin ohjeisiin, joissa sanotaan:
    minäpäs piruillessani splittaan..
     
  4. Olet oikeassa. Hyvä kun korjasit. Lähettelen niin harvoin näitä kuvia ja linkkejä, etten aina muista kaikkia sääntöjä :)
     
  5. mutta jos näistä kuvistakin jotain sanois..

    kirjastoauto, tai mikä muu tahansa iso jutska, on varmasti hankala kuvattava.. vaatinee tilaa päästä hyvään lopputulokseen. enemmän näissä kuvissa keskittyy itse autojen ulkonäköihin. tykkään hirveesti tosta hollolan autosta :)
     
  6. Joo. Autot oli pysäköity/ohjattu esittelyyn melko tiheästi (yht. 21 kpl) ja tietenkin siten, että edestäpäin kuvatessa suoraa vastavaloa ja lisäksi sattui sateinen, pilvinen ilma. Muistaakseni otin nuo kuvat Sigman 18-200 putkella, joten laajakulmaakaan ei ollut paljon ahtaisiin väleihin.

    Selitystä, mutta silti säästin kuvista 62 kpl herkullisten yksityiskohtien takia. Sisäkuviakin olisi saanut, mutta valitettavasti minulla ei ollut mahdollisuutta olla sisätilojen esittelyn aikaan paikalla vaikka vieressä asunkin :-( Tällä kertaa olikin pääasiana ulkonäkö. Kerrassaan mainioita maalauksia.
     
  7. Juha Koli

    Juha Koli Well-Known Member

    1 530
    85
    48
    Vaikkei naapurikuntaa saisikaan mainostaa (ainakaan Sysmässä), niin käypäs vilkaisemassa Hartolan Yölintu-kirjastoautoa.
     
  8. Ei voi olla totta dösien kauneuskisat
     
  9. Suomen suvessa on kaikki mahdollista ;-) Kyllä minäkin hieraisin silmiäni kun satuin paikalle kauppareissulla... Kaikkialla näkyi hymyileviä kasvoja sateesta huolimatta.
     
  10. Hehee, enpä ole tiennyt että tommosiakin on olemassa:D

    Meillä on täällä vaan semmonen tylsä harmaa-keltanen dösä jossa lukee jotain tyyliin kirjastoauto.