Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETAAN Kinofilmikasetteja

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana Mirrored, 23 Maaliskuu 2009.

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Olisi tarvetta kinofilmikaseteille.  Tarjoa muutamaa kappaletta tai vaikka sataa, kunhan ovat vanhaa metallista 'snap on' -tyyppiä, jotka avautuvat ilman työkaluja vääntymättä.

Kuulemma Efken filmit saattaisi vielä tulla näissä vanhan mallisissa.  Ja näitä myydään möys erikseen: http://www.calumetphoto.com/ctl?query=film+cassette&x=50&y=7&ac.ui.pn=search.Search

Lisäksi haluaisin hankkia toisen latauslaitteen Dayrollini rinnalle.  Esimerkiksi Cherry Hi-Loader tai Dayroll.  http://www.warthog.fi/agfanistania/mvfilmi/mvftekstit/filmikasettiin.html

kimmo.manner@gmail.com
    0500-457759

2. Vs: Kinofilmikasetteja + Dayroll latauslaite tms

Mulla olis vähän käytetty Cherry Hi-Loader + alkuperainen pakkauslaatikko+alkuperäinen englanninkielinen käyttöohje. (jäi vähälle käytölle kun rupesin ostamaan Tri-X-ää 36 rullan pakkauksissa).

Sais 10€:llä + mahdollinen postitus 8,50€. Latauslaite on länsi-Vantaalla.

3. Mirrored

23 779
    749
    113
    Vs: Kinofilmikasetteja

Iipponen.  Tulen hakemaan! Kiitos.

Kasetteja haussa edelleen.

4. Vs: Kinofilmikasetteja

Täältäkin saisi muovisia ja metallisia kasetteja 1.20e kpl. Löytyvät kohdan pimiötarvikkeet alta. http://www.mv-kuvat.fi/poistolista.php.

Jos muuten päädyt tilaamaan jonkun halvemman ison setin ulkomailta, niin voisin ostaa siitä jonkun kymmenisen kasettia jos jää yli. Itse olen käyttänyt parinkymmenen kipaleen settiä vanhoja metallisia Ilford kasetteja, mutta ne voisi ehkä jo korvata uusilla kun kyllähän ne vähän väsyy siitä jatkuvasta availusta. En tosin ole hetkeen itse filmiä lataillutkaan kun kino on jäänyt vähemmälle, mutta luulen että tulevana kesänä voisi taas saada jonkun bulkkirullan verran kuvattua.

5. Vs: Kinofilmikasetteja

Katos joo, voisi hakea tuolta satsin noita metallisia kun ei ole kaukanakaan. Oletko muuten sakarip taloustieteilijänä laskeskellut noin hehtaarilleen montako bulkkirullaa pitää kuvata ennenkuin on latauskone ja sanotaanko 20kpl satsi metallirullia kuoletettu?

6. Vs: Kinofilmikasetteja

Eipä ole tullut laskeskeltua - tosin mun latauslaite ja kasetit on kuoletettu faijan toimesta jo joskus 70-luvulla :) Kyllä mä sillä joskus kun enemmän kinoa kuvailin sain aika halvan hinnan per fp4+ rulla. Tilasin silloin bulkkirullat Saksasta sellasesta firmasta kuin Fotomayr.de. Jos pelkästään hintaa katsois, niin pakkohan sitä olis itse latailla. Eihän kauppatieteiden ylioppilas voi tahallaan liikaa maksaa, sattuu paatuneen kapitalistin sydämeen sellainen ;)

7. Vs: Kinofilmikasetteja

Hae jostain tunnin kuvasta muovikassillinen tyhjiä kasetteja ja valitse niistä ne, joissa on pari senttiä filmin päätä näkyvissä. Teippaa siihen ja kelaa sisään uusi filmi. Lopusta valottuu pari ruutua, mut se pitää vaan muistaa, eikä kuvata rullaa ihan loppuun. Ruskea pakettiteippi kestää mitä tahansa, kun teippaa molemmin puolin.
    lisävinkkiä saa jos kiinnostaa:sauramo ättä nic piste fi

8. Mirrored

23 779
    749
    113

Tarjottiin uusia muovisia 30 kpl 20€ hintaan postikuluineen ja ostin. Kaipa ne muoviset toimii, kunhan ei pudottele.  ;)

Hinnoista ja mielekkyydestä.  Mustavalkofilmiä saa noin 50 eurolla 30 metriä, 19 rullaa.  Täytyykin vielä katsoa, onko mitään värillistä myös tarjolla.

9. Vs: Kinofilmikasetteja

multa saa aika paljon halvemmalla, riippuu laadusta mikä on lopullinen hinta. sitten: katso että sauma on pölytön. sitä ei voi "umpikasetista" katsoa ! kauheen moneen kertaan ei kannata kasettia käyttää ellei ole vaakasuorien viivojen prikkausekspertti.
    ja kolmas toteamus, ota tavaksi ladata jotakin 20 tai sinnepäin ruutua per kasetti. filmikulutus pienenee olennaisesti kun ei niitä väkisinotettuja 25 - 36 ruutuja edes tartte laukoa. ei kun hyvää sunnuntaita, toivotaan että kummatkin brawnit poksahtais, muuten ei meikkäpojilla ole mitään mahiksia.

10. Mirrored

23 779
    749
    113

Metallisesta snap-on kasetista saa kyllä kummatkin päädyt auki, jolloin samettirako on aika auki.  Tällaisia ovat mm. Ilfordin vanhat kasetit, joita minulla on noin 20 kpl.  Näitä samoja olen käyttänyt iät ja ajat ilman naarmuja.  Tavallinen pöly ei naarmua tee, mutta muut roskat.

Muovisista en tiedä, saako toista päätyä auki.

Itse lataisin vaikka 60 ruutua, mutta eihän se käy!  Tyydyn siis 36:een.  Ei se filminvaihto ja kehitys ole sentään niin kivaa, että niitä tieten tahtoin lisäisin.  Sen sijaan eri filmeille tai valotuksille on omat rinnakkaiset rullansa - usein omissa rungoissaan, ja tulee myös kelattua osittain kuvattuja takaisin ja myöhemmin takaisin kameraan loppupätkää varten.  Tarvittaessa tulee toki myös otettua kamerasta suoraan ottopuolalta vain kuvattu kehitykseen.

Mikä on brawni?   Onko sulla metrifilkan laadut ja hinnat sivuilla?  Hyvää on tapana käyttää ja sitä tuskin kannattaa yhtään halvemmalla myydä!   Mulla on nyt viimein valotettuna sinulta saamani koerullat ATP (advanced technical pan) ja Superpan 200.  ATP:lle on oma erikoiskehitteensä myös, kiitoksia vaan!

11. Mirrored

23 779
    749
    113

Metrifilmin käyttö on myös vanha tottumus. 

12. Vs: Kinofilmikasetteja

Kuullostaa ihan hyvältä, toi bulkkifilmin käyttö.  Russ Brawn, F1 suunnittelijavelho joka taas keksi uutta lmanohjainta ja sen autot on ylivoimaisia. eli saatiin viimevuotinen pakka täysin toisinpäin. Mclaren on ihan peränpitäjä.No sehän tiedetään että jotakin pitää tehdä että mielenkiinto saadaan vireille taas.