Muistaako/tietääko kukaan Agfan APX 25 saatavuudesta vielä Itä-Euroopasta jollain toisella nimellä ? Kysymys liittyy alkaviin mv-dian kehityskokeiluihin. Latasin vihonviimeisen sattumalta löytyneen APX 25n juuri kameraan ja jatkoakin olisi hyvä löytyä tai sitten täytyy aloittaa kokeilu suoraan Ilfordin Pan äffällä.
Vs: APX 25 korvaaja APX 25:sta ei saa millään muullakaan nimellä, valmistus taisi loppua joskus 90-luvulla.
Vs: APX 25 korvaaja Foto Tapiosta Tapiolasta. Sielläkään ei ole ollut vähään aikaan. Eikä tulekaan viimeisen kyselyn mukaan. APX 100sta kyllä saisi...
Vs: APX 25 korvaaja Mullahan tuota on molemmissa koissa muutamat rullat samoinkuin APX100, pitää varmaan otta tänä kesänä asiakseen kuvailla pois pakkasesta happanemasta. Mutta joo, ei ole tullut vastaan että tuota myytäisiin millään muullakaan nimellä. Ehkä jotain EFKE KB25:sta voisi kääntökokeiluissa käyttää sen sijaan, se on muistaakseni varsin kirkaspohjaista filmiä? ps. eka joka joka ehdottaa jotain PET-pohjaista vedätysfilmiä tilalle saa istua nurkassa aasinkorvat päässä loppuillan.
Vs: APX 25 korvaaja Eikös tämä ole ainakin Agfan (entisillä?) tehtailla tehtyä: http://macodirect.de/rollei-pan-25-120-p-412.html
Vs: APX 25 korvaaja Joo on siinä aika kirkas pohja, mutta on muuten varsin herkkä filmi naarmuuntumaan. Karkaisua suosittelisin.
Vs: APX 25 korvaaja Mulla on sitä 10kpl leka josta olen 3 vuoden aikana jaksanut 3 rullaa kuvata, enkä huomannut mitään ihmeempää naarmuttumisherkkyyttä. Ehkä mun kamerat ovat vaan niin silkinpehmeitä
Vs: APX 25 korvaaja http://www.dr5.com/blackandwhiteslide/efke25.html Tota olin ite ajatellu käyttää kunhan saan tilat kuosiin ja asiallisen skannerin tosiaan vahingoittuu helposti kosteana.. Apx25:en lopettaminen on ainoa tapahtuma mistä olen antanut valmistajalle palautetta, ikinä =) Yks rulla odottaa jotain tärkeää pakkasessa
Vs: APX 25 korvaaja APX 25:n tuotantohan loppui jo silloin, kun Agfan valokuvauspuoli oli hyvinkin hengissä ja jäljelle jäi APX 100 ja APX 400. Muistan itsekin kaivanneen 25sta jo 2000-luvun alkupuolella, olisin silloin halunnut kokeilla "uudelleen". No, ihastuin sitten APX 100:een. Kun Agfaphoto meni lopullisesti nurin, ainakin APX 100:n kinokoon raakamateriaalia myytiin pakattavaksi muun nimisenä, nettihuhujen mukaan tavaraa oli paljon. Itse en tiedä, kuinka hyvin pakkaus onnistui muiden toimesta, juttuja liikkui vääristä "leikkaussuunnista", kärpistymisestä yms. Jollei tilanne ole viimeaikoina muuttunut, Fotoimpex yrittää tuoda markkinoille APX 100:n uudelleen, Agfan kemistien avustuksella ja pienkoneilla tuotettuna. "Vanhaa" APX 100sta on kuitenkin vielä niin paljon jäljellä, että odottavat varmaan niiden lopullista vanhenemista - oisko just elettävä 2010/2011 se normaalipäiväys, mihin Agfa olisi viimeisen tuotantonsa leimannut. Mutta APX 25sta ei tule. Jossain haastattelussa Fotoimpex totesi, ettei APX 25:sta voi enää edes tehdä joidenkin ainesosien takia - markkinaennusteet on sitten toinen juttu... APX 25:lle ei liene "vastinetta", kuten ei APX 100:llekaan. Eli korvaavat filmit pitää löytää omien mieltymysten ja tarpeiden mukaan. Kaiken maailman dokumenttifilmejä putkahteleen markkinoille aina silloin tällöin. Efkellä on omat puolensa, enkä aluksi pitänyt pieniä laatuongelmia niin suurina - kunnes muutin mielipidettäni. Acrosin hintaan kuuluu laadunvalvonta PanF:n hallitseminen lienee yksi hyvä vaihtoehto. Onnea etsintään!
Vs: APX 25 korvaaja Mulla on ollut jääkaapissa näemmä turhanpanttina 35 metrii Agfan APX:ää bulkkirullana. 2005 on päiväys, varmaan kuranttia edelleen, kylmässä ja todella hidasta filmiä. Ostin kun lopettivat tämän. Jos kiinnostaa, yksäriä.
Vs: APX 25 korvaaja Yhtenä vahvana vaihtoehtona APX-25:lle olen pitänyt Adox Pan 25:sta (samaa kamaa kuin Rollei Pan 25), mutta en ole vieläkään oikein varma pidänkö tuosta. Laakakoossa ko. filmi on kärsinyt laatuongelmista ja kino- ja 120-koossa taas filmissä on muovipohja jollaiset ovat jotain järkyttävää. CHS 25 Art / Efke KB-jne 25 taas ei vastaa spektrivasteeltaan APX-25:sta. Haku on päällä kaikkien aikojen sävykkäimmän filmin korvaajan löytämiseksi... Ja pakkasessa vielä jonkun verran APX-25:sta jotta saa katsottua oman normikehityksen mukaiset käyrät siitä vielä kunnolla ja verrattua muihin... Kunhan ehtii...
Vs: APX 25 korvaaja ja kappas, mulla samaa 17 metrin keloja pari. Niinikään voin luopua, jääkaapisssa myös 120 * n
Vs: APX 25 korvaaja Täytyy pikkasen pakittaa omista fiiliksistä adoxin chs25:n suhteen, nyt tullu jokunen laaka kehitettyä moersch tanol kehitteellä, ja pakko myöntää että näyttää aivan loistavalta eikä "kuoriudu" emulsiokaan, rodinalin kanssa en jaksanu muutamaa koetta enempää pelleillä. Tanol-kehite lienee vastaava kuin pyrocat-hd
Vs: APX 25 korvaaja Täytyy ajaa CHS 25:lle testit pyrocatilla ja rotskulla.. Pyrocat on osoittautunut ainakin CHS 50 Art:n kanssa loistavaksi - kuten myös CHS 100:n. CHS 25 Art lienee melko samanlaista kuin CHS 50 Art - ainakin elän siinä käsityksessä. 25:sta on 50 kappaleen pakka odottamassa avaamista...