Vs: Kimppatilaus Nordfotoon Sain nyt tuon kuitin tilauksestani, eikä siinä ole mitään Paypal-lisää. Se lisä tais olla vain FotoImpexillä, mistä muutenkin erikseen pyytämällä vain taisi saada Paypalilla maksettua..
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon/ PayPal mahdollinen Jos ja kun näin asiat ovat, käytämme toki PayPalia. Joten vielä mahtuu tänään mukaan kimppaan! Maksu Sammon tililleni huomioiden jopa kahden kokonaisen arkivuorokauden viiveen siirrossa. Tilauksen lähetän Nordfotoon vasta kun kaikki rahat näkyvät tililläni, mutta ehdottomasti viimeistään tiistai-iltana. Toivotaan että aiemmin. Muuten jää tästä junasta ja myöhästyneen tilisiirron laitan bumerangina takaisin. Näin tiukat säännöt! Vielä tänään tai huomenna maksavilta pyydän ilmoitusta siitä että maksu on todella lähtenyt. Muutenkaan ei ole pahasta sellainen viesti, kun olet saanut maksettua.
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon Mä tarkistan vielä, josko nuo jo ns. vanhaksi menneet polat olisivat käypäsiä mun polaperään, jos on niin mä tilaan niitä.
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon, viime hetket RDahl on myös mukana. Meitä on jo mielekäs porukka toimituskulujenkin kannalta. Ja koska asetettu aikaraja lähenee, lienee syytä ilmoittaa vielä kerran että tänä iltana vielä ehtii mukaan. Klo 23.00 on tämä 'kauppa' kiinni. Mukana tähän mennessä olevat, muistakaa lukea heti sähköposti mitä tänään laitoin koskien mahdollisesti haluamianne lisäyksiä tai muutoksia tilauksiin. Tuo posti alkaa näin: "Moikka! (Tämä viestin saa jokainen tähän mennessä kimppaan mukaan tullut.)" Kiitos. ------------------ edit klo 18.17 Mäkkäri mukana.
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon Jep jep. Se on siinä tällä kertaa. Rosen tuli vielä kahdeksanneksi porukkaan. Ja tilausta tässä on jo päätetty tehdä, koska tilisiirrot tuntuivat luotettavilta. Osa jo tulikin perille. ----------------------------- Tilaus on lähetetty hetki sitten puolenyön paikkeilla, mistä liitteenä tekstitiedosto. Oma osuuteni siitä kasvoi yli kolmensadan euron, hupsista: 3* HP5 9x12 25 blatt 6* HP5 120 rulla 4* FP4 120 rulla 1* ID-11 pulver fur 5 liter 1* Microphen pulver fur 1 liter 1* antistatic-burste 1* negativhullen pergamin 4x5'' 1* negativhullen pergamin 6x6 1* Tetenal Indicet 1 liter 1* Kentmere baryt 30x40 50 blatt kolme erilaista kinodiarullaa kaksi erilaista lämpömittaria kolme erilaista mittakannua Lähettelen Nordfotosta automaattisesti lähetetyn emailin jokaiselle erikseen. Nyt tämä etenee niin, että pitää odottaa Nordfotosta emailia jossa on maksuohjeet toimituskuluineen.
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon Olen laittanut kaksi postia suomi24 -osoitteestani. Yöllä yhden ja äsken toisen. Tämä lähinnä tarkistusta varten, tuliko kaikki mukaan tilaukseen. (Etteivät vain ohjaudu roskapostiin, kun sellaistakin on tapahtunut.Taidanpa palata nyt suomi24 osoitteen (profiilissani) käyttöön hetkeksi ja tutustua seuraavaksi gmailiin. Soneran laatikkoa saisi koko ajan tyhjennellä. Hirmuinen vaiva, kun kaikkea ei tuhotakaan voi niin äkkiä kun se aina täyttyy. Kyllä joskus pitää etsiä viesti monen kuukaudenkin takaa.) edit. klo 13.12 Jälkimmäiseen tarkistuslistaani oli päässyt leikkaa ja liimaa -toiminnolla virheitä. Lähetin äsken uuden listan sähköpostin liitteenä. Mutta jos löysit omasi jo edellisestä, kaikki hyvin. Rahatkin ovat jo lähes koossa. Vain viimeistä odotellaan vielä.
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon Hello Mr. Manner, thanks for the great order. Here is the link for the payment by PayPal: kind regards from hamburg Thomas Dear. Mr. Manner, in this e-mail i send the invoice-copy to you. the last position is the shipping cost to finland. i think it is better we make two packages. kind regards Thomas Versandkosten für Lieferungen ins Ausland 2 25,00 50,00 Juu se on sitten jo tässä. Maksua vaille vain paketin odotusta. "The GREAT order!" Pitäisikö tyytyä tähän ja maksaa pois, vai vielä hieman neuvotella vaikkapa että pakkaisivat hieman viitseliäämmin ne yhteen pakettiin. Tasajaolla lähetyskulut olisivat 50/8= 6,25 eur. Vai pitäisikö enemmän tilanneitten maksaa kaksi osuutta ja jakaa silloin tuo suuremmalla luvulla kuin kahdeksan? Mitä mieltä olette?
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon Yritä saada yhteen pakettiin, toisaalta jos toiseen pakettiin laittavat kemiat ja toiseen filmit, niin olisiko turvallisempi vaihtoehto kumminkin(?).
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon Niin Thomas sanoi tuossa ajattelevansa että on parempi tehdä kaksi pakettia. Ei perustellut miksi. Itse ajattelin vain ensimmäisenä että kun siellä on mm. niitä mittalaseja kaksin kappalein (juuri meille), niin siksi tilan takia menee nyt kahteen. Että jos hieman pakkaamalla eri kokoisia sisäkkäin tai suurien sisälle filmejä, saisi yhden paketin iisistikin. Toisaalta paino nostanee hinnan johonkin yli 30 euroon yhdessä kuitenkin? Mutta hintaeroa syntynee. edit: Lähetin pyynnön tutkia mahdollisuuden yhteen pakettiin vielä paremmin. Tiedä sitten milloin lukevat sen viikonloppuna.
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon - postimaksujen jaosta Mutta sehän oli tosi halpaa? Mutta tosissaan, koitan miettiä asioitten puolia hieman. Tasajaossa maksaa keskimääräistä vähemmän tilannut suhteessa kalliimmin tavaroistaan. Se ei ole läheskään oikein mielestäni. Voidaan myös vedota yleiseen tapaan, joka on muodostunut kimppatilauksiin, mistä itselläni ei ole Kameralaukusta kokemusta. Yhtä lailla nuo tavat voidaan kyseenalaistaa. Se mitä tiedän vastaavista tilauksista, on melko rajoittunutta. (Ja Kameralaukun totutuista käytännöistä - jos niitä onkaan - olen kuullut vain vähän.) Kuitenkin jopa sellaista olen tavannut että kimpan järjestäjälle annetaan lähetyskulut ilmaiseksi ja jopa mahdolliset paljousalennuksetkin toisinaan omaksi vaivanpalkaksi. Tämän sanon vain yhden näkökulman esittääkseni enkä siksi, että odottaisin sellaista tässä tapauksessa. kto tuossa omassa kimpassaan asetti tuon vähimmäistilausrajan. Mitä sillä ajetaan takaa? Takaisin postimaksuihin. (Ne ovat vielä hieman auki, koska lienee mahdollista saada kaikki yhteen pakettiin.) Mutta lähimmän esimerkin vuoksi otetaan meille jaettavaksi 50 euroa. Kun muistelen tilausta, luulisin että kaksi tilaajaa erottuu joukosta selkeimmin ainakin tilaa ja kenties painoakin vievinä, jah3 ja minä. Korjaisiko kymmenellä jako tilannetta yhtään auttavasti vielä? Katsotaan. 50/10= 5 Jah ja minä maksaisimme 10 euroa ja muut 5. Tasajaollahan jokainen maksaisi 6,25. Tätä voisi jyvittää paljon tarkemminkin. Sanokaa mielipiteenne. Minä vain huvikseni kirjoittelen ja kaikki hyvät jakotavat käyvät. Noista "Kameralaukun totutuista tavoista" olen saanut huhua, että tasajaolla mentäisiin vain, yksinkertaisesti. (?)
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon Itsehän en tähän tilaukseen osallistunut, mutta jos jotain kommentoin.. 50 eur minimi varmaan siksi, ettei joka puolelta suomea tulisi parin rullan tilaajia, silloin joutuisi hirveesti postittelemaan, mikä ei oo kaikista mukavinta. Mä tein silleen ku tilasin (ei ollu kyllä montaa tilaajaa kameralaukun kautta), että pyöristelin summia ylöspäin sen mukaan, miten iso tilaus kenelläkin oli. Mukana oli myös koulumme kerho, joka maksoi kohtuullisen osan postikuluista, joten sikälikin vertailu on vaikeaa. Kuulostais ihan mukavalta, että tilauksen hoitaja saisi jotain etua esim. postikuluissa.
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon Yksi idea. Luvut hatusta! 50-125 eurolla tilaavat 1 osuus. 125-250 euroa 2 osuutta, 250-500 euroa 3 osuutta. Kuvitellaan että osallistujia tulee 8, joista 2 kuuluu ryhmään yksi, neljä ryhmään kaksi ja 2 kolmanteen. Tällöin jaetaan toimituskulut kuudellatoista, koska (2*1)+(4*2)+(2*3)=16. 50 eur/16= 3,125eur ryhmä1 3,10 ryhmä2 6,25 ryhmä3 9,4 yhteensä (3,1*2)+(4*6,25)+(2*9,4)= 50 Tämän voi aina halutessa toteuttaa. Edellisessä ideassani (jonka euromääräistä perustetta pystyn kyllä tarvittaessa perustelemaan, mutta jätin sen tekemättä. Yleispätevä se ei toki ole, eli ei kelpaa ainoaksi säännöksi.) voidaan esimerkiksi alentaa maksuluokkaa sopivalla määrällä. Yhdellä tai kahdella esimerkiksi. Silloin kulusumma jaetaan tällä luvulla vähennetyllä luvulla. (Tässä tapauksessa kieltäydyn mahdollisesti ehdotettavastakaan alennuksesta. Seuraavasta kerrasta en tiedä!
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon Omasta puolestani katso itsellesi edullinen tapa hoitaa asia. Kyllähän tämän rumban järjestämisestä jonkinmoinen vaivanpalkka pitää saada.
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon Mielestäni ihan hyvä ehdotus. Pyöristä vaikka seuraavaan tasa euroon. Turha noita senttejä laskea. Kuitenkin kaikki tässä säästää kun kimpassa tilataan. Tämä voisi olla hyvä tuleva perinne täällä palstalla, nimittäin porukassa tilata.
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon Ja tuosta pyöristyksestä vielä että sama se minulle ainakin maksanko esim. 3e vai 4e (tuo 3,10e ryhmä). Kun kumminkin laittanut melkein 100x summan itse tilaukseen. IMHO.
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon - kulujen räknäämistä Sovellan tätä seuraavaksi meidän tilaukseen. (Tosin 50 eur voi vielä alentua. Ja isommat pyöristykset on mielestäni syytä jättää enemmälti toimitukseen, kun näitä kuluja maksetaan. Menee laskut muuten sekaisin!=) 1. ryhmä 5 kpl 2. ryhmä 2 3. ryhmä 1 (1*5)+(2*2)+(1*3)= 12 50/12= 4,166 1. ryhmä 4,2 2. ryhmä 8,3 3. ryhmä 12,5 Yhteensä (tarkistus pyöristyksien johdosta) (4,2*5)+(8,3*2)+12,5= 50,1 Meidän tapauksessa voidaan esimerkiksi miettiä, onko suhteellisesti suuriin toimituskuluihin (kahteen pakettiin) syynä nimenomaan muutamat tilaa vievät tavarat. Näitä on mittakannujen lisäksi pari tyhjää pulloa. No, jätetään asia mietintämyssyyn. Sellaisista kommenteista edellä kuin ettei yhdellä eurolla ole väliä tai että voin rohkeammin pyytää, mitä katson osakseni, olen toki kiitollinen. Tällöin lopputulos korjaantuu tuosta viimeisestä laskelmasta pian toisenlaiseksi, kun kohtaamme. (Mikäli ei pyöristetä alaspäin.=) Eikä se 12,50 ole suhteellisesti paljon - se vain näyttää maksajan osalta näitä lukuja tuijoteltaessa. Mutta jos lasketaan prosentit tavaroiden hintaan, niin! ;= Odotellaan nyt vain Thomaksen vastausta ja mietitään näitä edelleen periaatteellisesti vain. Se voi olla kohta toimitus enää kolmekymppiä.
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon Tilaukseen mukaanosallistujana muutama kommentti: a) Eka periaate on yksinkertaisuuden takia, että kaikki maksaa saman määrän postikuluja. Jos joku on niin hullu, että tilaa 10 litraa laimennettua stoppia Saksasta, sponssaan mielelläni kuluissa b) 50 eurolla saa Saksasta vaikka veneen tai BMWn Mutta jos myyjä on sitä mieltä, että meidän koko tilaus vaatii kaksi pakettia yhteensä 50 euroa, niin so be it. Mikäli se osoittautuu kohtuuttomaksi - eli maksavat vähemmän, en enää tilaa ko. mestasta. Simple. Ja haukun vielä perään. Tilaus on tehty ja jos katsoin listaa, niin siinähän oli filmiä ja myös muuta. Voi mennä jonkun painorajan yli eli joutuvat pakkaamaan kahteen pakettiin, koska 25-30 kg on maksimi. Jos ei sovi, jokainen voi tilata halutessaan itse. Eli jakomalleja voi laskea vaikka kuinka monia ulkomaisten postikulujen suhteen. Mutta jos postitus nyt ois vaikka 50 euroa ja 8 jakajaa, se on 6,25 per naama. Onko paha? Kriteerit todellisten postikulujen suhteen ovat niin moninaiset, että on vaikea määritellä ennakolta. Normaaliexelissä ei välttämättä ole kaikkia ominaisuuksia kolmiuloitteisen huolintamallin hanskaamiseen Saksasta Suomeen. Puhumattakaan, että meillä olisi käytössä ne algoritmit, joilla lähtöpaikassa lähetys arvioitiin. Jotta ei jää epäselvyyksiä julkisuuteen, mulla on 20 rullafilmiä tilauxessa. Luultavasti "vähemmän" kuin joillain, mutta silti 6,25 euroa ei oo kohtuutonta. Eli itku ja kertoimet pois. 50 evee Ketjussa joku kysyi 50 euron limiittiä, jonka ekaan kimppatilaukseen laitoin. Juttu oli juuri siinä, ettei missään nimessä kiinnostanut tilata yhtä Superia200sta. Niitä saa Anttilasta vielä halvemmalla. Homma toimi aikanaan ihan kohtuullisesti = 4 euron tappio < yhteistilauksen jaetut postikulut. Kimppatilausten ihanuus on siinä, että niin ei tarvitse osallistua. Ja toisaalta kivaa osallistua. Ja jos se krunikan puoti vielä joskus viitsisi pitää kaikkia hinnaston filmejä varastossa, en varmaan edes tilaisi muualta.... K
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon Toki harvoin filmin tarve tulee niin yllättäen, etteikö paikallinen firma kykenisi jotain tiettyä filmityyppiä muutaman päivän sisällä toimittamaan. Ja kun mustavalkokemioitakin ne harvat filmille kuvaavat tilaavat Saksasta, ei kannata ihmetellä jos jotain litran purnukkaa ei heti hyllytavarana kotopuodista löydykään. Monien tuoteryhmien toimittaminen on liikkeelle epäilemättä enemmän asiakaspalvelua kuin liiketaloudellista voittoa tuottava toimi.
Vs: Kimppatilaus Nordfotoon Kerrohan ihmeessä mistä minä saan Suomesta Trix-320:sta 4x5":na? Voisin vaikka odottaakin, jos joku lupaa edes toimittaa vaikka kuukauden toimitusajalla. Ja Kentmeren papereita kun saa esim. Hertellistä, niin ajattelin tilata ne sieltä... Hertelli on vielä halvempikin kun Nordfoto.