Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kimppatilaus Nordfotoon

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana kto, 9 Lokakuu 2007.

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113
    Vs: Kimppatilaus Nordfotoon

Otin itsestäni tältä samalta istumalta suoralla pikku salamalla viisi kuvaa. :))  Luotto nollasta viiteen?

2. Frank

Frank Active Member

7 249
    1
    38

5-

3. Mirrored

23 779
    748
    113

Ja äänestysaika onkin nyt päättynyt! Kiitos osallistujille! :))

No kattellaan. 

4. Vs: Kimppatilaus Nordfotoon

Joo kyllä tohon naamaan voi tarpeeksi luottaa :p
    Ite olisin ihan pelkkää filmiä tilaamassa. Litkuja ei tartte tällä kertaa.

5. Vs: Kimppatilaus Nordfotoon

.

6. Mirrored

23 779
    748
    113

Pärstä on yhdenlainen henkilötodistus! :) 

Mietin kuitenkin asiaa vielä vuorokauden ennen kuin lupaan hoitaa tämän.  Kiitos luottamuksesta.  Muut henkilötietoni saa kyllä yv:llä kun tilauksia aletaan koota.

edit.  Kuulin että "PayPal pitäs olla, muuten taitaa olla hankalaa."  Joten reilu aikalisä nyt tai joku muu tähän. Minun korttiani ei PayPal huolinut ja olen siksi vaihtamassa sitä.  En tiedä toimiiko uusikaan.  Sen saan arviolta vasta ensi viikon loppupuolella koska sanoivat sen kaksi viikkoa kestävän.

7. Vs: Kimppatilaus Nordfotoon

Voisin periaatteessa olla kiinnostunut, mutta täytyy katsoa listaa läpi. Itse asiassa tein jo periaatteessa listan mitä tarvitsen fotoimpexistä, mutta mutta... Mennee huomiseen / keskiviikkoon että keksin mitä voisin hankkia tuolta.

8. Mirrored

23 779
    748
    113

Semmoinen vaihtoehto kuin "die Zahlung per Vorkasse" putiikissa näyttää olevan.  Tarkoittaako se tilisiirtoa ja etukäteen maksamista?  Luulisi nyt tilisiirron onnistuvan - en ole ennen sellaista saksalaista firmaa kohdannut ettei.

Ja eikös PayPalin käytöstä tule kuluja?

9. Vs: Kimppatilaus Nordfotoon

Paypal käytöstä tulee kustannuksia myyjälle. Tosin jotkut ovat yrittäneet niitä kinuta asiakkaalta erikseen. Asiakas loppujen lopuksihan ne aina maksaa...

10. Frank

Frank Active Member

7 249
    1
    38

Tais ne jonkun pari euroo vai pari prosenttia ottaa Paypalin käytöstä, mutta kyllä mä silti voin sitä suositella. Siis kauppa otti, normaalisti Paypalin käytön kustannuksia ei ostajalle tule, vain myyjälle.

11. Mirrored

23 779
    748
    113

Niin siis aiemmin olen käyttänyt PayPalia. Kun vaihdoin korttia (toisen pankin Visa Electroniin), tuli ongelma, jota ei PayPalin eikä pankin henkilökunta voinut auttaa. Vaihdan nyt toistamiseen..

Laitoin sähköpostia sinne tähän tapaan:
    Hello!
    I have a plan to order B&W films and chemicals.
    Does using PayPal cost any additional fees to the prices?
    Is it possible to pay with bank transfer, direct to your bank account,
    with iban and bic codes?  (What 'Vorkasse' means?)
    best regards, K.M.  Finland

12. Vs: Kimppatilaus Nordfotoon

Toi Paypal + Visa Elektron ei kuuleman mukaan toimi kuin Sampon kortilla. Tiiä sitäkään varmasti. Pitäs varmaan hommailla masteri tai joku muu sellanen itekkin että vois tilailla :D

13. Mirrored

23 779
    748
    113

Minulla toimi viimeksi Nordean Electronilla, Säästöpankin ei.  Kohta tulee Sampo kokeiluun.

----------------------------------------------

Ja nyt oli tullut jo vastaus Nordfotosta.  Kysytyt lauseet yllä ja tässä alla vastaus.  Kysymysmerkki siihen näyttäisi jääneen omasta lauseestani.  Taloudellinen kirjoittaja tuo "Thomas" (kuka lie, kysymyksen lähetin osoitteeseen <EMAIL email="post@nordfoto.de"]post@nordfoto.de</EMAIL>)  siis ja myös PayPalin maksuja käsittelevä osuus puuttuu kokonaan. Mitä mieltä olette tästä maksutavasta?  Itse olen aina suosinut sitä aina kun mahdollista ("EU-maksu").  Maksu on tosin hidas eli menee useampi päivä rahan matkalla.

"Ok, no problem.

Vorauskasse = bank transfer, direct to my bank account, with iban and bic codes?

HypoVereinsbank Norderstedt
    Swift- / BIC-Code: HYVEDEMM300
    IBAN Code:  DE41200300000018525220
    NORDFOTO Versand
    Werkstr. 8
    22844 Norderstedt

Telefon: 0 40 / 5 29 86 50
    Telefax: 0 40 / 5 29 32 17
    E-mail: <EMAIL email="post@nordfoto.de"]post@nordfoto.de</EMAIL>
    Internet: www.nordfoto.de

Inhaber: Uwe Schneider e.K.
    Handelsregister: Kiel HRA 2133 No

Thomas
    "

Niin ja siis: minulla ei ole ensimmäistäkään kokemusta tästä firmasta ja tulin siitä tietoiseksi vasta nähtyäni tämän ketjun. 

14. Frank

Frank Active Member

7 249
    1
    38

On se ihan luotettava firma, tiedän monta jotka ovat sieltä tilanneet. Itsellä tosiaan toinen tilaus lähti viime perjantaina ja ensimmäinen meni ihan nappiin, eiköhän tämäkin.

Harmi kun eivät ilmoittele siitä, milloin paketti lähtee matkaan :). Mutta kyllä se sieltä viimeksikin tuli, jotain reilu viikko kesti.

EU-maksu on ihan ok, mutta tosiaan vähän enempi viivettä siinä. Siksi eBaystakin ostellessa mielellään ottaa sen kohtee, jossa on Paypal vaihtoehtona.

Mulla on kans Sampon Visa Electron + Paypal.. Ennen kai Sampolla tosiaan toimi noi hyvin, muilla ei, mutta tietääkseni sitten alkoivat jossain määrin toimia Nordeallakin.

15. Mirrored

23 779
    748
    113

Tulen tekemään itselleni tilauksen. Jos joku haluaa sieltä samassa, se sopii hyvin, kunhan pääsemme sopimukseen toimituksesta.  Voi noutaa Kirkkonummelta. Lisäksi voidaan täsmäillä tapaaminen johonkin Länsiväylän-Ruoholahden-Toukolan seudulle, sillä varauksella että minä kuitenkin ehdotan ajankohtaa enkä lähde erikseen kierrosta ajelemaan vaan pidän filmejä autossa.  Eli jos ei satu täsmäämään aika ja paikka, voi toimitus aina muutamilla päivillä siirtyä seuraavaan ajelukertaani.

Kuka haluaa, laittakoon yksityisviestiä tulemaan.  Panen "kaupan kiinni" jo torstaina, jotta pääsen täyttämään ostoskorin ja saan täsmällisen siirtosumman kuluineen.  Rahoja odotan tililleni maanantaiksi, viimeistään tiistaiksi, jotta saan siirrettyä ne silloin eteenpäin tilisiirtona.  Näin rahat ovat Nordfotolla saman viikon lopulla.

t. KM 

Keskiviikkona olen reissussa, mutta luultavasti illalla taas netin äärellä.  puh.  0500-457759

16. Mirrored

23 779
    748
    113

Ja voihan niitä postikuluja jättää myös setvittäväksi vielä siihenkin asti kunnes kohtaamme.

(Pää on jo avattu ja siten tilaus toteutuu suunnitellusti.  Kiitos Toppari.)

(Ote sähköpostista:
    Tervehdys! Pitää ihmetellä postikuluja sitten tovi, kun tilaus näyttää olevan jotakuinkin kasassa.  Että olisiko syytä jyvittää niitä myös kenties, jos joku tilaa 10kg ja toinen 0,1kg, jne. kuinka kulut muodostuvat.)

Ja niitä voi hoidella vielä sittenkin kun kohtaamme.  Joten tässä tilini, johon voit siirtää.
    t.  Kimmo )

ps.  Palailen netin äärelle ehkä vasta torstaina.  Moi.  t.  Kimmo

17. Mirrored

23 779
    748
    113

Nyt on jo kaksi ilmoittautunut.  Toppari ja ts. 

Joten kolme yhteensä meitä on jo postikulujen jakajia. Riippuen paljonko itse tilaan (100-150e), nyt on summa ilman postikuluja jo 359-409 euroa.  Lisää mahtuu ja aina vähän edullisemmaksi tulee! 

www.nordfoto.de&nbsp;   (inkl. MwSt eli including, sisältää ALV:n - siis ne suuremmat hinnat pätevät yksityishenkilönä kun tilaan)

Kiitos.

18. Mirrored

23 779
    748
    113

Ja nyt meitä on sitten jo neljä, kun jah3 liittyi seuraan.  Mainiota!  Danke Schon!

Ja muita odotellaan vielä siis huomiseen (torstai - itse asiassa tähän päivään), sanotaan vaikka klo 23.00 asti, niin pidetään ylle kirjoittamistani sanoista kiinni varmasti riittävällä tarkkuudella. Näin myöhään kuin huomenna mukaan tulevien on huomioitava, että myös tekee sitten tilisiirron (minulla on Sammon tili) riittävän ajoissa, jotta raha näkyy viimeistään tiistaina päivällä.  (hyvin mielellään maanantaita.)

Joka tapauksessa heti kun jokaisen siirto näkyy tililläni, laitan tilauksen eteenpäin.

edit. klo 01.10  Viideskin mukana: kto. 

ps.  Kukaan ei ole tilannut gallonakaupalla litkuja tai muuta painavaa, enkä itsekään ehkä sitä isoa kiinnitepönttöä tilaa, joten postikulut näyttävät menevän luonnollisen tasajaolla kaikkien kesken.  Sitä paitsi perusmaksu on aika suuri eikä sitä kilot kauheasti taida nostaa. Täytyy tutkia asiaa myöhemmin.

19. Frank

Frank Active Member

7 249
    1
    38

Impexiltä perusmaksu on 15e, tuolta ollaan tilattu painavempaa kamaa, nyt en vielä saanut erittelyä, mutta viimeksi tais olla jotain 35e postimaksut, siinä oli värikemioita reilu 5 litraa ja väripapereita, että painoa kyllä oli.

Samoin tällä kertaa, veikkaan että about saman verran nytkin postimaksujen osuus.

20. Mirrored

23 779
    748
    113
    Vs: Kimppatilaus Nordfotoon/ PayPal mahdollinen

Voimme nopeuttaa tätä tilausta, jos se tuntuu järkevältä.  Nimittäin napsahti juuri postiluukusta uusi Electron korttini ja kyllä, sen PayPal huoli välittömästi ja nikottelematta. 

Kysyin tätä vielä toistamiseen Nordfotosta, koska jättivät vastaamatta.  Odotan vastausta. Pari prosenttia on ainakin kova hinta.  Katsotaan mitä saamme vastaukseksi ja osallisten kesken sitten voimme maksutapaa vielä kertaalleen miettiä. 

EU-maksu ei toki mikään hirveä hidastus ole.  3-5 päivää raha kulkee.  Välikäsiä ei ole kuin pankki, jota sitoo asetukset siitä, ettei maksu saa maksaa enempää kuin kotimaan tilisiirtokaan.

Ja siis tänään ehtii vielä mukaan kimppaan.  www.nordfoto.de&nbsp; (Lue myös mitä tämän tilauksen järjestelyistä olen edelle aiemmin kirjoittanut ja kysy toimituksesta, jos se mietityttää. Kiitos.)