Moi, meillä on muutaman hengen porukalla suunnitteilla kimppapimiö. Sopiva tila on nyt tarjolla Töölössä, pimiövarustus löytyy pääsääntöisesti omasta takaa. Tarvitsisimme pikaisesti pari luotettavaa ja vuokranmaksuun sitoutunutta vuokralaista lisää. Annan lisätietoja kiinnostuneille. Soita tai laita yv. Vuokralaiset tarvitaan heti, joten toimi nopeasti. Matti Tanttari 0407056828
Vs: Kiinnostuneita kimppapimiöön Helsingissä? Kokonaisvuokra on 330€/kk eli jos 6 henkilöä saadaan kasaan, niin vuokra per henkilö on 55€. Vuokravakuus on 2kk vuokra. Itseltäni tuonne tulisi Durst M605 muistaakseni ja DeVere 504 koneet. Durst on kino + 6x6 ja DeVereen löytyy maskit 6x7,6x8 ja 9x12. Molemmat väripäällä.
Vs: Kiinnostuneita kimppapimiöön Helsingissä? Lisätään sen verran että tuo vuokra riippuu osakkainen määrän lisäksi muutamasta muusta tekijästä. Tavoitteena olisi kuitenkin jotakin alle 60€, ja se voi olla vähemmänkin jos osakkaita löytyy/halutaan ottaa tarpeeksi. Vuokralaisilta vaaditaan sitoutumista vuokranmaksuun sekä takuuvuokra. Koneeksi olisi näillä näkymin tulossa myös Durst Laborator 1200 Ilford multigrade 500 -värinhallintajärjestelmällä. Lisäksi varustukseen tulisi kuulumaan kuitupaperikuivurit, huuhtelulaite sekä mahdollisesti kiillotus/kuivausrumpu. Kehitysvehkeitä tulee myös joka lähtöön. Unohdin mainita että samaan tilaan on suunnitteilla myös pienkuvaamiseen ja portettityöhön soveltuva pikkustudio joka olisi tietysti kaikkien käytettävissä. Tässä olisi nyt se tilaisuus jos pimiötyöskentely kiinnostaa. Huomautan vielä että asia ei luultavasti ole ajankohtainen enää ensi viikolla, eli nyt olisi se hetki. Annan lisätietoja yksityisviestillä tai puhelimitse. Matti
Vs: Kiinnostuneita kimppapimiöön Helsingissä? Periaatteessa kiinnostaa, mutta eikö kannattaisi perustaa tilaa jossa olisi kuvaustila/ studio samassa? Voisi olla mukana digikuvaajiakin jotka käyttäisivät pelkkää studiota. Sen verran kun kun kokemusta on noista kimppa jutuista kiinnostuneita on paljon, mutta kun paperiin pitäisi laittaa nimi niin porukkaa vähenee...
Vs: Kiinnostuneita kimppapimiöön Helsingissä? Mä olisin kyllä kinnostunut vaikka asunkin täällä Espoossa. Mulla on Durst M607 color koneena.
Vs: Kiinnostuneita kimppapimiöön Helsingissä? Niin ja tämä kyseinen tila sijaitsisi Töölössä Eteläisellä Hesperiankadulla. Studio + pimiö on hieman vaikeahko toteuttaa, koska tilan täytyisi olla melkeinpä kahdessa kerroksessa. Pimiö kellarissa ja studio yläkerrassa ja sellaisten tilojen hinta pompsahtaa taas huimasti. Kellarit puolestaan ovat aika matalia sitten täyspäiväisen studion pitämistä varten, mutta ilmeisesti joku pieni kuvaustilan tynkä sinne olisi näköjään tulossa. Varmat osallistujat pitäisi kutakuinkin olla kasassa huomiseen mennessä ja toistaiseksi porukka on liian pieni.
Vs: Kiinnostuneita kimppapimiöön Helsingissä? Hienoa että porukat yhdistää voimansa, meillä voi Savon pojat sopimuksesta vedostaa aina 13x18 asti. Oikein hävettää kun en ole pimiössä ollut kai 4-5 kk. t Kimo
Vs: Kiinnostuneita kimppapimiöön Helsingissä? Tämä ei kuulemma toteutunut. Onko mitään vastaavaa tiedossa? tv.vesa
Vs: Kiinnostuneita kimppapimiöön Helsingissä? Mä olin yksi niitä, jotka olivat kiinnostuneita, Joskin sain Tapiolasta pikkuruisen pimiötilan, joka on riittävä, mutta ei siellä tehdä sitten minkäänlaisia kuvauksia (ellei kuvaa mikroskoopilla).
Vs: Kiinnostuneita kimppapimiöön Helsingissä? Onko se yksityinen vai vuokrattavissa muidenkin käyttöön? Jos on, niin minkäslainen varustus ja käyttöaste siellä on? Asun Leppävaarassa, niin sijainniltaan olisi ihan hyvä tällainen.
Vs: Kiinnostuneita kimppapimiöön Helsingissä? Läheltä liippaavaan aiheeseen jatkokysymys: Löytyisikö Espoosta jokin pimiö/pimiöntapainen, jossa voisin pikaisesti käydä vedostamassa viime aikoina kehittämiäni negoja. Ihan testiluontoisesti. Olen hiljattain vaihtanut kehite-filkka-yhdistelmää, enkä osaa katsoa pelkiltään negatiivista tai skannauksesta, että onko kehitysreseptit ja -menetelmät nyt kohdillaan. Kun kerta olen tottunut tarkastelemaan negan pätevyyttä siitä, kuinka helposti se vedostuu milläkin jyrkkyydellä ja ensisijaisesti vedostamista varten tässä kehitellään. Omat litkut ja paprut löytyy ja luulisin että kovin kauaa tähän ei aikaa tuhraannu. PS. Niin ja kyllä Helsingin alueeltakin saa huudella.
Vs: Kiinnostuneita kimppapimiöön Helsingissä? Nyt olisi minulla ja nimimerkillä manual kiikarissa yksi paikka johon voisi perustaa pimiön. Paikka olisi käytössä n. 3 vuotta, jonka jälkeen rakennus puretaan. Paikka sijaitsee Topeliuksenkadulla Taka-Töölössä ja on vanha ruotsinkielinen sosiaalialan ammattikorkeakoulu. Paikan vuokra tarkentuu loppuviikosta, mutta alustavasti 100-150€/kk. Kyseiseen paikkaan on tulossa paljon muutakin kuten mm. valokuvastudioita, elokuva- ja televisiotuotantoa ja äänitysstudio. Paikasta on siis tulossa kolmeksi vuodeksi kulttuurinen pop up mesta. Myöskin kahvila- ja galleriatoimintaa. Mukaan mahtuisi kaksi henkilöä. Paikan joutuu itse rakentamaan, mutta vesipisteitä löytyy ja pienellä työllä siitä saisi mainion mestan kolmeksi vuodeksi. Homma pitäisi aloittaa elokuun alussa. 4 henkilöltä vuokra olisi siis 37,50/kk joka ei ole paha mestasta jonne pääsee vedostamaan 24/7.
Vs: Kiinnostuneita kimppapimiöön Helsingissä? Tämä kimppapimiö-projekti Taka-Töölössä kiinnostelis minua paljon. Laitoin sinulle pj.haaja privana viestiä. Olkaamme yhteydessä niin saadaan homma käyntiin. Henkka 0407588767