Vs: Kiinnostuin filmikuvauksesta No 400:sta mulla nyt on ollu. Kumpaakin voisin tilata, väriä ja MV:tä..
Vs: Kiinnostuin filmikuvauksesta Kodak Tri-X ja Ilford HP5+ mustavalkoisista. Kentmere 400 on myös ihan ok harjoittelu/ihansama filmi. Suosittelisin silti että valitsisit aluksi yhden filmin ja harjoittelisit sitä. Tri-x siis. Väripuolelta Kodak Portra on ykkönen.
Vs: Kiinnostuin filmikuvauksesta toi kalleimmat mahdolliset filkat alkuun ei ehkä oo se fiksuin valinta.. ja toi kentmere läppä, ei se oikeasti ole filkasta kiinni...
Vs: Kiinnostuin filmikuvauksesta Kerro sitten itse mitä suosittelet.. Filmiä kun ei ole montaa enää edes markkinoilla, kannattaako kuvata paskaa? K400 on ihan kelpo filmiä, prässäytyykin aika hyvin, mutta aika rosoinen verrattuna trix tai hp5
Vs: Kiinnostuin filmikuvauksesta Niin, suosituksia ottaisin mielellään vastaan. Ja vielä jonkun paikan mistä niitä halvimmalla saa.
Vs: Kiinnostuin filmikuvauksesta ihan sama mulle... huh, katoin just macon hinnat ja eihän tuolta enään edes saa alle 4e kinari mv rullaan. helvetti, ite olen jotain 2e paikkeilla pitänyt rullan hinnan väri ja mv filkassa... ehkä meinaan sitä, et jos meinaa opetella kuvaamaan ja kehittämään.. niin kannattaako sitä fyrkkaansa pistää heti menee lapiolla katoin macosta, niin esim. värinegaa.. superia 200:nen (2.55e rulla) on huomattavasti halvempaa kuin portra 400:nen (7e rulla)
Vs: Kiinnostuin filmikuvauksesta Kuvaamisen alkeet on tullu opeteltua kyllä mutta onhan se tietenki eri hommaa filmille kuvata kun digijärkkärillä räpsiä sarjatulta. EDIT: vehkeet tilattu, myös filmiä varastoon.. EDIT2: Hienosti tilasinkin, tunaroin maksun lopussa ja sammutin vahingossa selaimen. Katoin että joo vielä on tuotteet ostoskorissa ja tilasin uudestaan. Nyt kun kattoo, niin Visalta menossa tuplahinta... Mitähän tuossa pitää tehdä. Laitoin jo viestiä tuolta verkkokaupan "contact us" viestisysteemin kautta.
Vs: Kiinnostuin filmikuvauksesta Ei muutako vain viestiä myyjälle. Ainakin Macon asiakaspalvelu on toiminut tosi hyvin minun sähläilyissä. Jos sinulle tuli sähköpostiin tilausvahvistus, niin siihen on hyvä vastata suoraan sähköpostilla.
Vs: Kiinnostuin filmikuvauksesta Hyvä tietää, eiköhän ne sieltä pois sitten saa. Pitääpä laittaa vielä sähköpostiakin varalta, kun tulihan sieltä tilausvahvistus. Sitten taas jännän äärelle. Mullahan on tuo Lintu viikossa- vuoden projekti menossa. Tällä viikolla ei vielä oikein julkaisukelpoista materiaalia ole tullut, kunnes tänään, MUTTA! Mulla oli digivehje pitkän telen kanssa repussa valmiina jos sattuu näkymään lintuja ja filmikameralla räpsin 85:sen kanssa koirasta kuvia. Kun olin jo lopettelmassa, huomasin että koira napotteli siinä vähän matkan päässä hienolla paikalla. Ajattelin että tästäpä sitä räpsästään tyrmäävä mustavalkofilmikuva koirasta ja koska matkaa oli sen verran, jouduin nakkaamaan tuon pitkän telen filmikameran nokalle. No niin, ei siinä mitään, kuvat otettiin. Kunnes viereiseen pajuun metrin päähän pölähti pajulintuja patsastelemaan. Pajulintua ei vielä tuosta mun projektista, jossa siis joka viikko yritän kuvata eri linnun koko vuoden ajan, löydy. En uskaltanut alkaa vaihtaan runkoa kun lintutilanteet menee yleensä nopeeta. Paukuttelin sitten tuolla filmikameralla ~15 ruutua joissa ajat pyöri semmosilla lukemilla että niistä ainakin osa varmasti onnistui. Lopulta vaihoin rungon mutta arvata voi, näinkö enää yhtään lintua niin lähellä. Kysymys kuuluukin seuraavasti: Millä todennäköisyydellä tunaroin tuon ekan filminkehityksen sillälailla että kuvat on käyttökelvottomia? Pitäskö tämä vielä viedä liikkeeseen, kun oon jo kuitenkin melkeen 30 viikkoa kuvannu tuota 52 viikon projektia ja jutun loppuunviemisen halu on suuri.
Vs: Kiinnostuin filmikuvauksesta Ensin pitää treenata harjoitusfilmillä. Kun se menee pimeässä spiraalille hyvin, voit alkaa kehittää. Oikeastaan ainoa minkä voit ryssiä on tuo filmin laitto spiraalille.
Vs: Kiinnostuin filmikuvauksesta Ok, palaan asiaan kun nuo vehkeet saapuu enkä tajua mitä niiden kanssa pitää tehdä.
Vs: Kiinnostuin filmikuvauksesta Ja ehkä ei just noilla lintu-filmeillä aloita? Kuvaa ensin rullan pari muuta?
Vs: Kiinnostuin filmikuvauksesta Kyllä filmin valinnassa voi ottaa huomioon senkin että saako filkkaa jonka on just oppinut, myös jatkossakin. Kodak ei tässä suhteessa ole ykkönen. Itse yritän suosia Ilfordia ja fp4+ mutta täytyy myöntää että olen jäänyt aikoinaan trix koukkuun.
Vs: Kiinnostuin filmikuvauksesta Mun mielestä ei mitenkään häiritsevän paljon. Riippuu siitä miten kauas tarkentaa. Mun silmään toimii kuvissa oikein mukavasti. Tässä kuvassa on pahimmanlaatuista vinjetointia ko. obiskalla: Town house
Vs: Kiinnostuin filmikuvauksesta Ilfordin FP4 ja HP5 on mun suosikit. Pimeeseen sit Delta 3200. Pan F, jos haluaa hienoo jälkee. Rodinal tai Pyrocat HD kehitteenä, molemmat pomminvarmoja. Kyllä tossa filmin kehittämisessä voi suheltaa muutenkin kuin filmin laittamisessa spiraalille. Mä en jostain syystä osaa ravistella omaa neljän keskarin filkkapurkkiani fiksusti ja vaahdotan aina kehitteen. Jos joku osaa kertoa, miten sitä ravistellaan nätisti (ellei onnistu ilman hienoja vesi"hauteita" niin vaahtoutukoon ) niin olis kiva. Ja mulla siis on Kindermannin tankki.