Olen ajatellut käyttää tri-xää kun sitä käytän muutenkin, yleensähän käytetään kyllä hitaampia filmejä, kuten fp4. Mitä suosittelette ja mitä olette itse käyttäneet? T Jukka
Vs: Mv filmi studiopotretteihin Rullakoossa Acros 100 + Pyrocat-HD tuottaa ainakin omaan silmään parhaan jäljen...
Vs: Mv filmi studiopotretteihin Arvaan että jokaisella on tähän täysin oma suositus. Jos kyse on max. rullakoosta niin mä ehdottaisin Adox CHS 100 Art. Rullana se ei kärsi noista emulsio-ongelmista jne niin rankasti kuin laakafilmkoissa. Kehitteeksi Pyrocat-HD 1:1:100 normaalilla liikuttelulla. (näistähän duunasin "simulaation" juuri siksi että olisi itse helppo katsoa eri filmien eroja: BW film charasteristic compared )
Vs: Mv filmi studiopotretteihin Niin, herkkiähän yleensä käytetään. Mitenkähän paljon jälki eroaa sitten luonnonvalossa otetusta 400 tri-x filmsitä? T Jukka
Vs: Mv filmi studiopotretteihin Mä käyttäisin vieläkin 100 Tmax:ia valotettuna 50 ISO:n mukaan ja kehitys tmax kehitteellä, hieman yli ohjearvon. Jos siis keinovalolla väläytetään. Luonnonvaloon ja kuumavaloille jotain perinteistä 400 fomaa ja rodinaalia.
Vs: Mv filmi studiopotretteihin Mä mietin,että jos tuota tri-xää valottasisi 200 mukaan ja lyhtentäisi kehitysaikaa. T Jukka