Lisää harjoittelua. Mielipiteitä? Itseäni tässä jäi häiritsemään se että tulee liikaa linjoja. Silmä katsoo yhteen suuntaan, huuto toiseen ja hampaat kolmanteen. Vai häiritseekö se vain minua? Toisaalta en sitten muokannut silmää katsomaan muuallekkaan koska siitä olisi tullut liian tarkoitushakuista. Ehkä 90 asteen kulma huudon kanssa olisi toiminut paremmin, tuosta silmästä sitä ei vain saa aikaan turmelematta (loppuja) mittasuhteita. Eli antaa palaa kritiikkiä rauhassa.. Tyhjä? Mitäänsanomaton? Kokeilunoloinen? Sieluton? Hampaaton? Toinen asia mihin saattaa kiinnittää huomiota on hiusten raja, se ei vielä taidoillani onnistunut hirveän hyvin. Opiskelu jatkuu. Mustavalkoisen version tästä kokeilin myös: http://personal.inet.fi/koti/vesa.nopanen/kl/huutajamv.jpg Vesku
Paljon parempi värillisenä. Nyt tää tuntuu jo visuaaliselta kikalta jolla ei oikein ole ainakaan mulle aukeavaa tarkoitusta. Perinteisempi kuva voisi toimia ihan hyvin, ainakin kun poseeraus ja tekniikka on noin hyvällä tasolla. Vielä voisi hioa ja parantaa fyysistä ilmaisua. Parantaa voi aina, aina yksi promille enemmän intensiivisyyttä. Niin pitkälle, että leuka kramppaa. Mutta, vahvaa ilmaisua näistä löytyy, ja käsiteltävänä on vaikuttavia aiheita.
Tuo suu rinnassa (ja ehkä silmäkin) ei oikein istu kokonaisvaikutelmaan, mutta muuten ihan mielenkiintoinen idea. Täytyisikö meidän, Vesku, olla huolestuneita sinun sielunelämästäsi? ;~)
Mulle tuli mieleen Veeti Kallio laulamassa... Silmä on parempi kuin suu, se kyllä katsoo mielestäni vikasuuntaan. Ei mitenkään huono (lukuunottamatta ehkä suuta), Pärstä kuitenkin paras osuus.
Vesku on kyl vahva tulkitsija kuvillaan, täytyy kyllä sanoa että kyseisessä persoonassa on sielua ja ajatusta varmaan paljon. Vaikka tuskaa ilmaiseekin kuvilla niin tietyllä tapaa kauneuttakin vaikka se onkin raadollista. Hienoa, että olet olemassa Vesku.
Tässä kuvassa ideaa kieltämättä... mitä jos suun ja silmän olis flipannu suoraan peilikuvana toisinpäin.. olis suunta muuttunu ja kenties rauhottunu toi ristiriitaisuus... Toimii nämä tällaiset kuvat, ei valittamista tosin aikaisemmat pari kuvaa ollu iskevämpiä. Paita pikkasen hukkuu taustaa... Jokatapauksessa pidän... eli kun shopataan ni shopataan kunnolla eikä vain blurrata... -B-
Kiitoksia. Suu taitaa todellakin katsoa hiukan vinoon. Yritin sitä suoristella jo tuohon ekaan versioon mutta vinoksi jäi. Mutta suun ympärys kävi häiritsemään ja tein hienoisen muutoksen ja annoin suun tulla enemmän esille samalla: http://personal.inet.fi/koti/vesa.nopanen/kl/huutaja1.jpg Tuota enemmän esille tuomista välttelin alkuun koska tuntui kisaavan kasvojen kanssa huomiosta rajusti. Saa nähdä mitä tuosta kuvasta pitää parin tunnin päästä. Ja sitten vielä kuva ilman ylimääräisiä ruumiinaukkoja: http://personal.inet.fi/koti/vesa.nopanen/kl/huutaja0.jpg Emerik. Kiitoksia, tuo oli hyvin vahvasti sanottu henkilöltä joka ei ole koskaan tavannut minua. Ja hyvin harvat niistäkin jotka ovat minut tavanneet ovat tuollaista sanonneet. PLeppänen.. Jaa'a. Parempi etten vastaa mitään. Vesku
Samalla olisi valon suunta noihin muuttunut myös aika rankasti. Varsinkin suuhun jotka on kuvattu samalla kertaa pitäen kameran jalustallaan ja salaman sojottamassa koko ajan samaan paikkaan. Vesku
En kyllä osaa sanoa mitään (järkevää) näistä Veskun hullutuksista, mutta odotan aina innolla uusia. "Minä ja mielenterveyteni" tulee olemaan vielä mielenkiintoinen kokonaisuus. Kuvien käsittely on hanskassa ja kuvat poikkeavat massasta eli anna palaa Vesku!
Hyvä, koska ilman noita irrallisia härpäkkeitä tämä olisi erinomainen. Kokeilitko laittaa liekkiä rintakehään?
Enpä kokeillut. Pitäisi ensin kai kuvata ne liekit? Idea mikä noiden hampaiden(suun) kanssa tuossa oli että se antaisi jonkinlaisen näkymän rintakehän sisäpuolelle.. Joka nyt sitten olisi tyhjä luonnollisesti. Vesku
Ovela olisi ehkä sellainen, jossa henkilö itse on peruslukemilla tai peräti hymyilee, ja rintakehän sisäpuolella samaan tapaan kirkuvat kasvot. Kuvastamaan tunteiden peittämistä. Hmm. Osatapa tehdä. Mä rupeen opettelee.
Siitä se lähtee. Mulla oli mielessä hiukan samantapainen idea, paitsi että huutava kuten tuossa ja rintakehän kasvot taas olisivat rauhalliset tai sitten jopa 'kieroutuneet'. Mutta tuo kertomasi idea kieltämättä kuvastaa paremmin tunteiden peittämistä. Vesku
Hieno kuva, mutta ylä- ja alaosien tyylien ero tekee siitä keinotekoisen. Alaosaan sopisi ihan tavallinen keho, sen sävyt. Jo silmä ja suu ovat riittävän hätkähdyttävä efekti. Näissäkin kuvissa liika on liikaa ja vähän on riittävästi (ja monille liikaa). Kasvojen valoitus on nyt palanut ja normaali. Tällaisiin sopisi mielestäni normaali + syvä varjo. Tausta on mainio. Erinomaista, että sarja jatkuu vahvana ja monimuotoistuu samalla teemansa tiukasti säilyttäen. Kokonaisuudessa on mestariteoksen eväitä.
Juu, tuli tuo havaittua itsekin mutta vähän jälkijunassa. Tälläisetkin opettavat hyvin. Havaitsit varmaan että tuolla on linkin takana tuo kuva ilman ylimääräistä suuta ja silmää? Kasvojen valotus on alunperin ollut ihan rajojen sisäpuolella, olematta palanut. Säädin niitä aika paljon tummemmiksi ja siinä samalla nousi kontrastikin.. Osittain palanut ja joistain kohdista varjopuolella on tukossa, mutta en nähnyt noita asioita ongelmiksi (tässä kuvassa). Kiitos Matti ja muut. Vesku