Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Keveistä peilittömistä en nyt niin tiedä, mutta pers-pektiivistä kyllä tykkään. - Siinä ei aika ole mennyt ohi.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Virkistystaajuudella sekä kuvan viiveettömyydellä ei sinänsä ole mitään tekemistä keskenänsä enää näillä luvuilla. Kuvassa voi olla viivettä, vaikka virkistystaajuus olisi kuinka iso. Jos se videokuva tulee jollain tavalla vähänkään bufferista viiveellä, niin ei siinä virkistystaajuus paljoa auta.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Sua vaan harmittaa, kun olet lähtenyt painostuksen alla fiilisten tielle kohti nobelin palkintoa perspektiivistä. Myönnä pois. ;P
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Tuo mainitsemasi "viive" on mm. Fujin XT-1:ssä 0.005s ja käsittääkseni viimeisillä firmispäivityksillä samainen XE-2:ssa.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Niin, no varsinaisesti en puhunut Fujin kameroista. Minulla ei varsinaisesti ole tietoa Fujin viiveistä, mutta jostain syystä ihmiset viiveen kuitenkin kokee, vaikka Fujin markkinointiosasto on sen 0,005 sekuntia jostain mitanneet.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Eli kaikki positiivinen olisi lähtökohtaisesti marketing bullshittia? Ainakin peilittömistä... XT-1 on ensimmäinen peilitön kamera, jonka etsimän läpi on tavallaan ilo katsoa ja kuvata. Kuva on hieman isompi kuin FF-kennoisen peilikameran ja päivittyy niin nopeasti, ettei sitä koe "peilittömäksi". Huonot seikat tulevat aurinkossa, kovassa vastavalossa ja tilanteissa joissa kuvataan 3200/6400 herkkyyksillä ja tällöin normi etsin olisi parempi. Uusinta Olyn eeveeäffää en ole kokeillut, mutta speksien mukaan se ei paljoa huonompi fujista ole. Hieman pienempi.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Tää onkin peilittömien yleinen mollausketju. Pienenä ilonaiheena pitää ottaa nämä muutamat vertailut, jossa peilitöntä pidetään jo vastaavaa peilillistä parempana. Tässä tapauksessa Fujin X-T1 voitti Nikonin Df:n. http://www.digitalcameraworld.com/2014/05/29/fuji-x-t1-vs-nikon-df-which-is-the-best-retro-style-camera/4/
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Nyt en ehdi ruveta tinkaamaan paremmuudesta, mutta sen ehdin katsoa, että linkkaamassasi tekstissä on asiavirheitä. Itse en vaihtaisi Df:ää Fujiin 😀
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Älä vaihda vaan osta lisää Ihan kivasti noi menisi rinnakkaisina järjestelminä. Niin erilaisista laitteista on kyse.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? D810 ja x-pro2 menisi rinnakkain. Toinen särmä kunnon kamera ja toinen sitten casual kitsiä
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Tuo on ikuinen ongelma. Nyt yrittelen Df plus E-P5 yhdistelmällä, mutta aina välillä iskee epätoivo m43:n kanssa. Mokoma hankala hipstereiden järjestelmä, korvaisin sen hyvällä pokkarilla. Tai sitten Df:n rinnalle mainitsemasi D810, jolloin Df muuttuu kevytkameraksi. Kaikki riippuu sattumasta, mielihaluista ja eteen tulevista tarjouksista. Kuvaaminen on pääasia, kamoja voi vaihtaa, paitsi ehkä Df pysyy ;-)
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Asenteitakin on monia. Mä en keksi nyt yhtään hyvää syytä vaihtaa X-Pro1:stä edes X-Pro2:seen saati isompaan järjestelmään. OM Zuikon 85mm objektiivin kaipaisin pikkuteleksi (100mm tilalle), muuten tyytyväinen kokonaisuuteen. Olen ehkä siinä poikkeus, että tykkään kuvata manuaaliasetuksilla ja manuaalitarkennuksella, ikään kuin pohtia kuvaa ajan kanssa, enkä vain ampua sarjatulella ja photoshoppailla niistä jotakin.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? D810 ja D810 menisi rinnakkain, 2 hyvää kameraa jota pystyis käyttämään sujuvasti yhdessä. D810 ja joku croppijuttu on epäsopiva pari.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Df on siitä kiva, että se soveltuu monenmoiseen kuvaamiseen. On manuaalisäädöt kuin Fujissa ja lisäksi ystävällinen ulkonäkö. Siltikin af ja sarjataulukko riittävät nopeatempoiseen katukuvaukseen, kuten myös toiminnan kuvaamiseen teleobjektiivilla. Ja lisäksi kameran Herkkyysominaisuudet ovat markkinoiden kärkeä ja kuvanlaatu muutenkin ykkösluokkaa. Akun kesto erittäin hyvä ja sarjatulella puskurimuisti parempi kuin D750/810. Suurin puute on pieni kahva, mutta siihen Nikon tarjoaa RD1 lisäkahvaa avuksi - suosittelen.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? En epäile kameran käyttökelpoisuutta tai laatua. Siitä vain puuttuu tuo EVF ja sen tuomat edut manuaalitarkennukseen (suurennos ja focus peaking) ja syväterävyyteen (himmennetyn kuvan vahvistus), joihin itse olen kovin mieltynyt.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Harmi että Nikon päivittää noita kameroita hitaasti. Tällä tarkoitan sitä, että olisi ihan mielenkiintoista nähdä DF seuraaja. Tosin Nikon tuntuu julkaisevan aivan muuta kuin mitä itse toivoisin. Tai siltä ainakin tuntuu, kun Coolpix A jäi yhden kameran ihmeeksi. Ehkä DF jää myöskin ja tilalle saadaan jotain massoja kiinnostava härpäke.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? No johan päivä on taas pelastettu ja kohta aurinko taas paistaa, kun kovin sateiselta tuo ilma muuten näyttää...;-)