Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Nikon on bemari, ajajan auto, kuten Nikon, kuvaajan kamera. Fuji on subaru Ja Canon nyt vaan on se tylsä corolla... 1-sarjalaiset sentään Avensiksia Rollikka on vanha E-type jaguar
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Tarkoittaako rinnastus käyttökelpoisuutta erilaisiin tehtäviin, huoltoväliä, käyttökustannuksia, käyttömäärää, hankintahinta vai jotain muuta?
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Mulla on sellainen ajatus, etten raaski niin paljoa sadalla polttaa polttoainetta kuin nuo bemarit ja volvot nielee, aivan kohtuuttomasti. Tuo mun toyota auris2015 farmari hybridi vie 4.0-4.9 lämpötilasta riippuen satasella ja on itselleni siksi ainoa järkevä vaihtoehto. Ei millään enää vitsi maksaa kilometreistä sitä mitä ennen meni (silloin oli tosin 4x4 range V8 moottorilla, jota en myöskään bemareihin vertailisi). Ei vaan ole mitään järkeä ajaa yli 50t km vuodessa vehkeellä joka vie yli 5 litraa satasella.. niin ja juu, kamera on tosiaan EOS 1 Ds mk3, vanha paska, joka kyllä edelleen hakkaa nuo peilittömät mennen tullen, paitsi siinä painossa, mutta siksi on puhelin että on aina mukana
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Canon-Opel Kaikista vanhoista autoista tulee oopeleita. Nikon-Bemari Fuji- TT Audi
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Nii.... Meillä tulee 2 hengen taloudessa 2 autoon yhteensä n. 20 000 km, mutta 2 autoa on oltava, pikkupaku ja henkilöauto. Yhtään ei säästellä ajoissa, aina mennään kun on tarvetta mutta vähän noita kilometrejä tulee. Työmatka on 3 metriä sängystä ylöspäin.....tai sitten traktorihommia. Ps. Voin tuottaa osittaisen pettymyksen, toi Volvo on 97-mallin S 40, ei aito Ruattinvolvo niinkuin edelliset. Parasta siinä onkin runsas 330 000 km ajettu 16v 2-litrainen Volvon oma kone. Ei sillä ihan jalkoohin jää ja voi joskus mennä alle 9 litraa saralla.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Siis kyllä mä ajattelen tämän kotimaamme talouden tilaa. Ostan käytettyjä kameroita eikä uusinta kaukoidän ihmettä, Suomesta. Tukekaamme bensakauppiasta koko pankkitilillä ja ajetaan vanhoilla, paljon kuluttavilla autoilla. Meillä ei yksikään noista vanhuksista kuluta alle 9 litraa sataselle. Määräaikaishuollot, mitä ne on. Polttimon vaihto ja öljytikun vilkaisu?
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Kyllä ooppeli on kova sana! https://www.youtube.com/watch?v=TJXcnxfEquY
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? vaihdoin vakuutusyhtiötä Fenniasta POP'iin, bemarin vuosimaksut vaihtui 1000€+ vajaaseen 320€on, voin suositella sekä auton, että prätkän omistajille;D
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Automerkki vs. kameramerkki vertauksista voisi jauhaa loputtomasti, mutta ei maksa vaivaa... Ne kun eivät rinnastu mitenkään. Esimerkiksi, jos otetaan katsontakannaksi vaikka täysin uuden ajattelun tuomisen toimialueelleen niin kyllähän Toyota halveksittuine hybrideineen ja sarjavalmiste polttokennoautoineen rinnastuu kyllä minun päässäni peilittömien järjestelmäkameroiden pioneereihin; Samsungiin, Panasoniciin ja Olympukseen. Millään muulla mittarilla mitattuna toyotalla ja näillä kolmella ei sitten olekkaan mitään yhteistä. Canon ja Nikon taas ovat pysyneet tutussa turvallisessa; ihan kuten BMW; autojen ilme ei ole uudistunut kunnolla kertaakaan sitten vuoden 1964 kun Neue Class 1800 esiteltiin. Aina löytyy tapa vertailla kamera ja autovalmistajaa siten että se pitää omat suosikkimerkit rinnakkain.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Ruotsissa auton täyttäessä 30 vuotta, siitä ei enää tarvitse maksaa vuotuista ajoneuvoveroa. Siellä tullaan toimeen ilman suomalaista museoautobyrokratiaa.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Vauraan väen autoja tuollaiset. E.m. Volvo, V70 automaattilootalla ja 2.5 litraisella turbolla vei maantiejossa semmoiset 4,5 litraa, kylillä joskus lähes 6. (Aika paljon riippuu sen oikeanpuoleisen pedaalin asennoista, autolla millä hyvänsä. Kulutus on yhtä suuressa määrin kuljettajakohtainen kuin autokohtainen.)
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Jos palataa asiaan, niin kyllä keveällä autolla ajelu olisi Suomen talvessa ihan tuskaa, eikä peilittömällä pärjäisi ollenkaan....
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Nykyiset automaatit kylläkin yleensä alentavat kulutusta. Katupölyn vuoksi zoomi voittaa primet.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? Sitten kun automaatti lukee liikenteen ja ajatukset hyvin voisi sellainen olla mahdollista että automaatti voittaisi taloudellisen ja ennakoivan kuljettajan. Jos ajaminen on joko kiihdyttämistä tai jarruttamista, on helppo panna kuskia paremmaksi. Moottorinsa tuntemus on toki tärkeää kun on niin monenlaisia siinä suhteessa että paljonko kierroksia on hyvä olla kussakin autossa missäkin tilanteessa. Suurempi kulutus ei aina seuraa suurempia moottorin kierroksia.
Vs: Keveiden peilittömien aika ohi? johan pomppasi aihe, joku unohti, Honda A T Japan model,= sitten varmaan Leica vaikka takakonttiin mahtuu mökkitarpeiden lisäksi peililliset ja peilittömät,enkä viitsi ajaa alamäkiä tyhjäkäynnillä tai kone sammutettuna, että saisi kulutuksen pysymään 5L, ja rapiat, kunnon Bensa auto 2.0 syö vähintään 7-10L sadalla ja siihen ei vaikuta ajo tapa paljon p--------n.