Vs: Kino1982-212 Kiitoksia kommenteista, olen tässä ihmetellyt, että olen joskus osannut tällaisia ottaa. Kahdenkymmenen vuoden tauko taiteellisiin arvoihin tähtäävässä valokuvausharrastuksessa on tainnut ruostuttaa taidot.
Vs: Kino1982-212 mä oon kanssa kattonut tätä jo monta kertaa. tulee mieleen se adamsin keskarilla ottama kuva kaveristaan... en nyt muista nimeä. tykkään vaaleudesta.. ja "hetkestä"
Vs: Kino1982-212 Mäkin oon monta kertaa palannut tätä katsomaan. En osaa muuta selitystä keksiä, kuin että tuo miehen ilme on niin aito ja tunteikas, että se välittyy katsojalle hyvin. TJukka
Vs: Kino1982-212 Sakset peliin ja leikkausta molemmilta reunoilta. Tässähän ovat ihmiset se pääasia. Ja tukkaan sävyjä. Kuva, joka saa mielikuvituksen liikkeelle. Tälläisestä pidän, jos yhdellä kuvalla tehdään tarinaa. kapa
Vs: Kino1982-212 Kiitos vinkistä, harvoin näitä kuvasuhteita muuttelen kun uskon osanneeni rajata alunperin oikein. Kokeilin nyt neliömpää mutta kun tuo tumma vähenee vasemmalla niin muuttui minusta jotenkin tylsäksi ja kun tuulikin puhaltaa sieltä.
Vs: Kino1982-212 Hyvä kerronta kuvassa. Voi sitä vähemmänkin rajata vasemmalta, mutta tosta emännän puolelta turhaa aitaa rajata pois. Kun pudotat valoisuutta tulee syvyyttä ja tummuutta lisää ja kun oot käyttännyt photoshoppia, vähän high passia, tulee vähän jyrkkyyttä ja syvyysvaikutelma kasvaa. ... ehdottelen vaan.
Vs: Kino1982-212 Kiitos ehdotuksista, olen aika perehtymätön säätöihin. Minulla on vain amatöörin vehkeet eli Elemements ja Lightroom. Ei taida olla ylipäästösuodatinta käytössä kummassakaan muuhun kuin terävöittämiseen, vääntelin LR:ssä sävykäyrällä vähän paremmaksi.
Vs: Kino1982-212 Mitä vikaa ahtaudessa, jos se palvelee hyvin esteettisiä päämääriä ? Onko väljyys joku nykyajan totalitäärinen käsky ? Turhat pois ! - E In english: Superb TFS - E
Vs: Kino1982-212 Mitä vikaa väljyydessä, jos se palvelee sisällöllisiä ja kuvaa rikastavia pääpääriä? Pois ahtaudesta! (Yleisesti ottaen nettifoorumeille pidetään jostain syystä negatiivista tilaa "turhana", johtuen virheellisestä propagandasta. No, tällä kertaa sen kimpussa ei poikkeuksellisesti ole nuoriso.)
Vs: Kino1982-212 Mä olisin sitä mieltä, mitä joku jo mainitsikin. Yksittäisenä kuvana tää on näin varsin hyvä, väljyys sopii tähän. Johonkin näyttelyyn laitettuna, missä on muitakin kuvia, rajaisin hiukan oikealta että vasemmalta pois, kuitenkin niin että kaikkki kuvassa näkyvät oleelliset asiat jää näkyviin. En osaa perustella tätä sen enempää, kun kyse on vaan minun näkemyksestäni.