Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Käyrätorvisti

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jukkis71, 30 Tammikuu 2014.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

T Jukka

Liitetyt tiedostot:

2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Vs: Käyrätorvisti

Ei hän näytä torvelta eikä käyrältä!  Vaan oikiast, turhan valoissa hän on.  Heijastus on hyvä eikä tunnelmaklaan ole huono ja pidän myös tuosta August Sandermaisesta perspektiivistä etäisyyksineen ja läheisyiksineen ihmiseen.

3. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Siis minusta tämä on yks hienoimpia kuvia mitä Jukkis on esittänyt. Taustasta erottaminen, valaistus, heijastus, formaattikoko jne. Mä ite saattaisin kuvankäsittelyssä antaa kuvalle heikuraa hiukan enemmän mutta se ei ole tähdellistä.

4. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

Hyvin tasapainoinen kuva.

5. markku55

markku55 Active Member

Kohtalainen pönö, olisin kuitenkin hieman valaissut/heijastanut/shopannut varjoja kasvoista pehmeämmiksi.

6. Lastu

Lastu

595
    0
    0

Rajauksesta tai sommittelusta ei saa kirjoittaa, mutta itse olisin tehnyt hieman toisin. Kelvollinen kuva näinkin.

7. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Tässä kuvassa on aineksia. Ehkä flyygelin kanteen jos saisi lisää napsua ja ripaus valoa käyrikseen, niin tässä olisi Jukkiksella masterpiece-ainekset käsissään. Nuo mainitut korjausehdotukset ovat kyllä hankalia toteuttaa valokuvauksellisin keinoin :)

8. Mirrored

23 779
    749
    113

Saa kirjoittaa, ei tartte siitä mököttää.  Minä ainakin kirjoitan pokkana että sommittelu ja sijoittelu on hyvä. (Vrt Sander)  Heijastuskin rajautuu hyvin.

Pieni typo tuli viestiini edelle - tuskin kai freudilainen lipsahdus. Tarkoitin että valo on turhan voimakas, vaaleat kohdat turhan vaaleita (ja lisäksi se on ehkä melko raakaa, mutta tästä en ole varma, kunhan näkisi sävyalaltaan matalampana).

9. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Hyvä ja mutkaton kuva. Mietin vain flyygelin kannella olevaa heijastusta. Se on aika hieno ja jopa hallitsee kuvaa. Toisaalta heijastuksen puolella pää katkeaa yllättäen.

10. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113

Hieman arvelluttaa kun heijastukselta on pää poikki mutta samalla pään yläpuolella on tyhjää taustaa.

Valaistus on onnistunut, kyllä kovaa valoakin voi käyttää kunhan sen hallitsee. Mun mielestä valaisuun kyllästyy äkkiä jos ainoana pyrkimyksenä on pehmeä valo.

11. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kiitoksia kommenteista.
    tämä on valaistu quadralla eli kaksi salamaa, molemmissa heijastava sateenvarjo.
    Tätä edelsi aamulla sellainen söhellys, että oksat pois..
    T Jukka

12. Mirrored

23 779
    749
    113

Heijastuksessa on soitin ja soittajan sormet.  Ei siihen ainakaan päätä kaipaa, siitähän tulisi ihan pelikortti sitten, siis kuvakortti.

13. Vs: Käyrätorvisti

Niin mikä tässä on pääkohde ?
    Tausta ?
    Torvi ?
    Heijastus?
    Torvisti ?
    Paita ?

14. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113

Niin varmaankin.

15. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Raitapaitahan mun kuvissa aina on, kun itsellänikin on aina päällä.
    T Jukka
    EDIT: mulla on muuten tänä aamunä näköjään samanvärinen paita kuin kuvassa olevalla henkilöllä, mutta mulla on enemmän raitoja tiheämmässä.

16. Vs: Käyrätorvisti

Mielestäni tää kuva paranisi huomattavasti pienellä käsittelyllä.

17. Vs: Käyrätorvisti

Tosi tylsä kuva, vaikka onkin heijastus. Kohde olis voinut katsoa kameraan, olisi mielenkiintoisempi, nyt on lehtikuva meininkiä.

18. Lastu

Lastu

595
    0
    0

Katsehan on kuvaajaa kohti.

19. Vs: Käyrätorvisti

Hyvä kuva. Puhallinmusiikille +1.