Vs: The Spiral Tälläisessä kuvassa pitäisi terävyys löytyä sieltä, minne katse kulkeutuu. Hieman vaikea täällä analysoida, kun ei näe kuvaa edessään, kun kirjoittaa. Minulla muistaakseni katse kiinnittyi heti sinne keskivaiheille, tai hieman alemmaksi, jossa tumma ja vaalea kohtaavat. Sinne perälle. Nyt on terävyys puolimatkassa (meillähän katseen suunta kulkee lukusuuntaa myötäillen vasemmalta alkaen)ja loppu ikävän vähän terävää/epäterävää. Kaksiulotteisen kuvan syvyys luodaan tuonne pisteeseen, jonne katseeni suuntautui. Siellä pitäisi olla se tärkein kohta eli terävyys tälläisessä lyhyen terävyysalueen omaavassa kuvassa. kapa
Vs: The Spiral Jos kirkastaisi ton taivaan ihan valkoiseksi, niin se ei johdattaisi niin katsetta himmeyksillään? Kummallista. Mä nään ton kuvan kun tässä kirjoittelen?
Vs: The Spiral Ei mulla vaan näy koskaan kuvaa, kun vastailen. Tuolla perällä muuten en tarkoittanut taivasosuutta vaan sitä rajaa, missä etuala sinne loppuu. kapa
Vs: The Spiral Veikkaan, että nämä kameralaukun ulkopuolelta linkitetyt kuvat näkyvät sinullakin. Mutta vannomatta paras.
Vs: The Spiral Tässä tarkoitetaan varmaankin sitä, että Vastaa- tai Lainus -linkkiä painettua siirrytään tekstikenttään, ja kuva ei enää näy. Tämän voi ohittaa avaamalla jomman kumman linkin erilliseen välilehteen tai ikkunaan (kuten itse juuri nyt testiksi teen). Kuva on hyvä, mutta terävyysalue ei riitä korottamaan sitä esteettisyyden ylimpään kastiin. EDIT: Jaa joo.. onhan se näköjään siellä rullailun takana alimpana viestinä joka tapauksessa. En tiedä auttaako ohituskeino tähän sitten mitään, jos kuvan täytyy olla tekstikentän kanssa samanaikaisesti saatavissa. .v.
Vs: The Spiral Kyllähän se kuva siellä on, mutta kun alan kirjoittamaan, niin näkyy kirjoituskenttä ja kuva on siellä jossain. Kun sitten rullaan sen kuvan näkyviin, niin ei ole enää kirjoituskenttää näkyvissä. Tietysti voin pienentää näkymää ruudulla niin pieneksi, että molemmat näkyvät, mutta silloin eivät silmäni erota järkevästi kumpaakaan. kapa
Vs: The Spiral Jos päätät mitä ja mistä kirjoitat, niin unohdat sen, kun skrollaat kirjoitusalueelle - vai? Minä pidän kuvan "graafisuudesta", tarkennusalue ei ole väärä jos vaikka todella tuo taivas poltettaisiin kokonaan puhki, jolloin mielenkiinto keskittyisi suurempaan pintaan joka on kohtuu terävä.
Vs: The Spiral Olen Kapan kanssa samoilla linjoilla. Katse hakeutuu tuohon vaaleen ja tumman rajaan, joka ei ole terävä. Toisaalta, en olisi siihen kiinnittänyt huomiota, ellen olisi Kapan tekstiä lukenut. Pitääkin miettiä, miten asia oikeastaan mielestäni on...pitääkö olla terävä vai ei. Eikö ole omituinen tämä kommenttini - niin minustakin T Jukka
Vs: The Spiral Kyllä. Vaan ei se todellisuudessa nyt ihan noin mene. Visuaalisena ihmisenä haluan nähdä kuvan aina edessäni, jos sitä kommentoin. En luota muistiini, en edes visuaaliseen, vaikka se tarkka on. Yksityiskohdat, nyanssit, jotka tekevät kuvan, saattavat jäädä muististani pois. Kokonaisuuksia hahmotan muistissani, en detaljeja. Esimerkkinä, vaikka se ei tähän mitenkään liitykään voin kertoa lukioluokalta saksankielen kokeen tapauksen. Siellä oli meidän aikaan aina noita "knoppilauseita". En osannut kääntää, mutta muistin kirjan aukeaman, jossa se oli, kuva vasemmalla ylhäällä ja lause kirjassa oikealla sivulla keskellä. En kuitenkaan saanut hahmotettua kuvaa, enkä varsinkaan lausetta, joka oli opettajalle se tärkeä. Kirjan aukeama kyllä hahmottui. kapa
Vs: The Spiral Jostain olen lukenut/kuullut, että miehillä on yleensä hyvä kuvamuisti ja naiset taas oppivat asioita ulkoa paremmin. No, ainakin minä muistan asioita kuvina, enkä koskaan muistanut pitkään ulkoa luettua, kielineroa minusta ei olisi saanut millään keinoin
Vs: The Spiral Hyvä että löytyy keskustelua. Tuohon taivaan puhkipolttamiseen, pitänee kokeilla, itse ikäänkuin tarkoituksella säästelin detaljeja myös siellä, ajatuksena antaa katseelle etsittävää. Mutta jos se näyttäytyy häiritsevänä tai sekoittaa tulkitsijaa ja kokijaa niin toki kaipaa siistimistä. Terävyysalueessa on haettu sitä pintaa joka kiertää kuva-alaa ja josta löytyy katseelle mielekkäitä tutkimisen paikkoja. Kiitos kommenteista, jos ei muuta niin saavat kokeilemaan ja näkemään myös toisin Ja toivottavasti sitä kautta löytämään uusia mielekkäitä tapoja käsitellä aiheita.