Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kestotilaajalahja (Lisätty Ver.1)

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Juke.K, 20 Toukokuu 2013.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
  2. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Vs: Kestotilaajalahja

Jep jep.

3. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Hauska nähdä, että hyvää kuuluu

4. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

:)

5. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Heh...  :)

6. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Just;) 

7. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

8. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Tätä kuvaa tänään studiossa ottaessa kamerani laukesi useamman kerran ennenaikaisesti ilman että koskin koko kameraan. En edes tiedä onko Canon5DMkII kameraan saatavilla erillistä kaukaolaukaisinta joka on synkronoitu kameran kanssa. Minulla ei sellaista ole. Minun kaukolaukaisin on Hahnel merkkinen josta pitää vastaanotin olla kytkettynä runkoon kaapelilla kiinni. Vastaanotin ja laukaisin ei edes ollut koko studiossa. Moneen kertaan kävin pihalla katsomassa pilaileeko joku kustannuksellani. Ketään ei ollut näkyvissä. En vieläkään tiedä mikä aiheutti kameran laukeamisen useaan kertaan. Aina kun minä menin kameran eteen Veeran viereen kamera laukesi. Kun tulin pois kamera pysyi laukaisemattomana.

Luulen että en taida kameraa tämän kokemuksen jälkeen vielä korjaukseen/huoltoon viedä.

9. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Siitäkin huolimatta, että on tehty kesto-tilaus!

Solmio on perinteinen fallossymboli. Lienee niin, että kauppias on kysynyt tilaajan kokoa tai sitten haluaa imarrella jatkotilausten toivossa - niin massiivisena se on kuvattu, kuten tietenkin pitääkin tällaisessa kuvassa.

10. Vs: Kestotilaajalahja

Niin mikä laukesi ennenaikaisesti?
    Hauska ja hyvä kuva.

11. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu 2019
  12. markku55

markku55 Active Member

Boring, en pidä näitä kovin kiinnostavina kuvina, koska ne ei perustu olemassa olevaan tapahtumaan, joku kaveri oli mm Kameralehden sivuilla aina esillä, mikään kuva ei ollut tilannekuva, vaan aina järjestetty kuvatilanne, eipä paljoa innostanut.
    Jos muistan oikein, tuo henkilö oli Veikko Wahlström (toivottavasti muistan oikein), ja jos oli, niin hän insinöörinä oli mestari keksimään keinotekoisia kuvaustilanteita joita kummasti arvostettiin.
    Itse en niihin kovin ihastunut, koska niistä kaikista paistoi läpi asettelu, tosin vähemmän selkeästi kuin näistä Juken kuvista, tapahtumissa oli sentään nimeksi myös mahis olla totta.
    No, meitä on moneksi, minusta Veera on jo loppuunkoluttu, mutta moni varmaan arvostaa kovasti näitä "asetelma" juttuja, minä en, sorry.

13. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

14. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Minä jatkan tätä koluttua aihetta niin kauan kun huvittaa. Ainakin moni lintu/luonto/maisema/yms kuvaaja jatkaa koluttujen aiheiden kuvaamista täydellä sydämmellä. Niin minäkin.

Ohjeita ja opastuksia on tullut sen verran että sitten kun mun ideat loppuu siirryn noudattamaan niitä ohjeita. Tällä hetkellä päässäni on noin 4-5 erinlaista ideaa mietitty. Aivan aluksi oli yksi idea ja sitten kun sen olin kuvannut tuli toinen idea. Nyt ideoita on niin paljon että menee vielä jokunen tovi ennen kun pääsen siihen pisteeseen että, ei tätä laatua enään. Vaihdetaan sitten sitä laatua.

Hyss hyss....yksi Veerakuva sarja on syksyllä tulossa oikein näyttelyynkin että melkeinpä sanoisin että Veeran metkut on vasta saannut ihan alun. Nyt rupeaa kuvia olemaan sen verran että voin puhua jostakin sarjasta. Ensiksi pitää tehdä ja sen jälkeen vasta näkee mitä tuli eikä toisinpäin.

Tätäkin ideaa tein muutaman version. Eka versioni oli kyllä mehukas kuva mutta ei tyydyttänyt minua. Se provosoi liikaa joten tein tämän toisen version josta olen tyytyväinen.

15. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

No en minäkään tästä nukella leikkimisestä oikein innostunut ja osa kuvista melko "hämärää" matskua, mutta täytyy myöntää että tämän ketjun aloituskuva sai minut hymähtämään;)

Higg

16. Vs: Kestotilaajalahja

Oikein !

17. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Erittäin oikein. Sehr Gut! Eli serkut tekee gutaa.

18. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

19. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vs: Kestotilaajalahja (Lisätty Ver.1)