Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista Häh? (Jos et vieläkään huomannut, Telefoton filkkahinnoista siirryit "luontevasti" puhumaan Telefotosta yleensä vertaillen Verkkokauppaan.) Linkeissä oli ainakin sellainen jossa Telefoton asiakas hinnankorotuksien johdosta oli ilmeisesti lakkaamassa liikettä käyttämästä.
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista Sorry jos aiheutin vastakkainasetantaa ja eripuraa, mutta tavoite on meikäläisellä löytää kohtuu kustannuksella sekä itse negamateriaali, että hyvän laatuinen kehityspaikka kaikkine hankinta/toimituskustannuksineen. Nämä kuluthan on KAIKKI yli sen mitä suoraan digillä kuvaaminen aiheuttaa. Oma kuvitelmani on sellainen, että toimien hyvän 6x6 negan kautta lopputulos on parempi kuin toimien suoraan croppikennoisen digijärkkärin kautta muuntaen kuvat MV muotoon. Jos jollain on tyrmäävä mielipide tuon haihattelun osalta, niin nyt olisi hyvä paikka korjata käsityksiäni, ennen kuin rupean ihan tosissani harrastamaan uudelleen mv filmikuvausta ja sen muuntamista digimuotoon croppirungon avulla.
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista Tuskin Telefoto pysyy pystyssä tai kaatuu M/V-filmituotteilla. Eikä myöskään yhden filmiasiakkaan siirtyminen toisaalle "tapa" Telefotoa. Myönnän että hintatason ja palvelun laadun vertaaminen verkkokauppa.com:iin ontuu. Verkkokauppa.comistahan ei saa mitään M/V-filkkaa, ei millään hinnalla.
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista Minusta ajatuksessasi ruveta uudestaan kuvaamaan rullafilkalle on laadun sijaan se järki, että pääset käyttämään rullafilmikameraa ja saat itsellesi negatiiveja. Jos tekninen laatuero olisikin mitätön, tulee toisenlaista laatueroa erilaisista välineistä itsestään. Kuvaamisen laatu (tapa), isohkon negatiivin katselun laatu (elämys) yms. Ei muuta kuin hankit reilusti filkkaa. Eiköhän joku ne kehitä esim 6 eurolla rulla sulle.
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista minun valintani 120 filmin skannaamiseksi on: http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?products_id=2639 tuon kaveriksi siis DSLR, makro, alle 105mm valmistajan mukaan, TTL salama ja Novoflexin makrotarkennuskisko. Tuohon pitäisi mahtua 6*7 filmit. ja photarissa kuvan kääntö positiiviksi.
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista Ei mitään halpaa kamaa, nyt on tarkoitus pärjätä niillä mitä löytyy. Filmipitimeksi kaavailin diakehystä jonka lasit poistaisin, ja virittäisin aukot sivurakoihin, niin, että sen läpi voi siirtää filmiä liuskoina. Filmipitimelle sitten pidin onkin hieman funtsaamista vaille, ehkä joku juotospidin krokotiileineen jos en fiksumpaa keksi;-) Onko jollain halpaa ratkaisua filmipitimiksi (35mm ja 6x6)?
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista ^ http://farm3.static.flickr.com/2152/2120137330_f5d4858a68.jpg http://www.amazon.com/Nikon-ES-1-52mm-Slide-Adapter/sim/B00009R8VM/2 http://www.leefilters.com/images/system-lens-hoods-standard-01.jpg
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista tuossa on vaakataso jonka voisi olettaa olevan suorassa. ja jousenpätkä mikä painaa negan/kehystetyn dian maitolasia vasten. maitolasin taakse johdolla tai radiolla salama.
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista Ei salamaa tartte sinne maitolasin taakse viritellä. Senkun vaikka rungon salamalla täräyttää päin valkoista pintaa, josta valo heijastuu tasaisesti takaisin.
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista ei tarvi kehystää. hyvin olen saanut skannattua tuolla 6*4,5mm dian. ja yhtään moista diaaa en ole kehystänyt. ja ko. dia edelleen ilmin pätkässä.
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista Negat ovat vaihtelevan käyriä tai kouruja. En oikein tajunnut kuvasta mikä suoristaisi hyvin.
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista Tuo maitolaiturin speksi sanoo (lihavointi minun): The digital slide duplicator reliably positions framed 35 mm or medium-format slides or film strips. Mutta hyvä jos onnistuu ilman kehystystä.
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista Framed film strips! Tulkintasi virkkeestä lie väärä. (Enkä minä tiedä kuinka liuskat kehystettäisiin.)
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista Tuo ei ole minun "tulkintani", vaan sinun. Kysy maitolaiturilta mitä heidän speksinsä käytännössä tarkoittaa. Klassinen esimerkki miten logiikan ja juridiikan "tai" ymmärretään eri tavoilla.
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista Normaalin ymmärryksen mukaan tulkitsin sinun tulkinneen noin lihavoinnin kohdan ja viimeisen lauseesi johdosta. En minä siis tulkinnut Maitolaituria vaan sinun viestisi. Eikä siinä ollut edes mitään tulkitsemista, näkee hän sen sanoman suoraan. (normaalilla ymmärryksellä) Mitä sanoit tai- sanan käytöstä tuolla tavalla, on tietenkin myös ymmärrettävää - ja totta.
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista En enää yritä neuvoa tässä asiassa. Olen löytänyt itselleni toimivat ratkaisut.
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista Anteeksi vaan sitten, sillä puutuin pikkumaisesti mitä luulin sinun rakastavan.
Vs: Keskikoon negojen digitalisoinnista Sorry, nyt menee offtopikiksi, [QUOTE> [/QUOTE] Tuo Maitolaiturin teksti on hyvä esimerkki siitä, miten ei pitäisi eri asioita listata "tai" sanalla. Teksti olisi hyvin selkeä, jos jälkimmäinen "or" olisi korvattu sanalla "and". Tällöin myös valmistajan todennäköinen tarkoitus painottaa kehystystä tulisi selkeämmin esiin. Mutta minkäs noille tehtaan alkuperäisteksteille jälleenmyyjä mahtaa. Jos myyjä ymmärtää asian samalla tavalla kuin tekstin kirjoittaja, niin tekstihän on heidän kannaltaan Ok. Eräs vielä elossa oleva presidenttimme kielsi tiedotusvälineitä tulkitsemasta puheitaan ja jättämään tulkinnan jokaisen lukijan tai kuulijan omaksi asiaksi. Kun tulkintoja iteroidaan riittävästi, niin varsinainen asia menee niin mutkalle, ettei sitä ymmärrä enää Erkkikään