Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

fotoimpex.de

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana fotomik, 7 Maaliskuu 2006.

1. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16
    Mites, onko tuolta kukaan tilannut mitään?
    Ei näytä kelpaavan pankkikortit maksuvälineiksi, mutta BIC/SWIFT-pankkisiirroilla ilmeisesti menee, vai meneeköhän?
    Tymäkät tuotevalikoimat näyttäisi olevan, ja hinnatkin (kai) kohdillaan, lähinnä siis 9x12 mv-filmejä mietiskelin.

Joku jossain threadissa muistaakseni kehui, mutten kehtaa pompotella vanhoja säikeitä ylös.

2. Jimi

Jimi Member

85
    0
    6
    Kyllä on mielestäni ihan kelpo kauppa. Muutaman kerran olen itse tarviketta tilaillut. Myös reklamaatiot ovat onnistuneet. Maksu hoituu kivuttomimmin varmaan IBAN/SWIFT tilisiirrolla, ja tavara tulee nopsakasti perille. Ennen antoivat nettikoodin paketille, nykyään paketit tulee eri firman kautta ja ainakaan viimeksi en koodeja saanut. Jos isompia (satasten) tilauksia suunnittelet, kannattaa tilatessa tingata, itse sain joka tuotteeseen 3-10% alennukset, ei paljoa, mutta vähän kumminkin.

3. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16
    Niin täytyy, mutta kuten sanoin, en ILKIÄ nostella vanhoja säikeitä kysymyksilläni.
    Monella muulla foorumilla siitä ei pidetä, ja joillakin rapsahtaa banaanisaarta yrityksestä.

Kun luki vaan siellä sivuilla että on muuttunut/muuttumassa systeemit niin ajattelin ettei wanhoista ole muutenkaan satavarmaa tietoa...

Apua, nyt pikkuteemu on vihainen mulle... Se on niin pelottavan näköinenkin tuossa kuvassa.
    :D

4. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Joo ei täällä kyllä bannia ole tullut jos vanhoja ketjuja kaivelee. Mielummin yhdessä tai kahdessa ketjussa tiedot kuin hajallaan kymmenissä lyhyissä ketjuissa.

5. "Wuodan" kameraseuran tilanteen tänne:
    Saimme odottaa pitkään.
    Suurin osa yhteistilauksen papereista loppu ja edellen kaikki väripaperit oli loppu.
    Osa filmeistä oli loppu ja 25asaset oli korvattu 50 asasilla.
    Homma oli maksettu etukäteen.
    Seurassa suhtaudutaan PI.DEn toimintaan nyt melko varauksellisesti.

6. lisäksi ID-11 tuli kahden paketin sijasta yksi paketti

7. äyni

äyni Member

414
    0
    16
    Hassua, kyllä minä olen aina saanut fotoimpexiltä tilausvahvistuksen, jossa kerrotaan mitä on ja mitä ei saa, ennen maksua. Ainoa virhe tilausvahvistuksen ja toimitettujen tuotteiden välillä oli kerran, kun tuli mattapaperia kiiltävän sijasta, aivan mahdollinen virhe missä vain.

Väripaperiakin tuli tuossa pari viikkoa sitten.

8. sehän on vaan hienoa ,)

9. Sama vika rahikaisella, ei ollut kaikkia tavaroita paketissa. Mukana tuli kyllä lappu, että saaminen hyvitetään seuraavassa tilauksessa.

10. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Ai onko Alis siirtynyt tuonne myymään? ;D

11. kto

kto Well-Known Member

2 604
    103
    63
    Tähän on nyt pakko vastata.

Harmillista, että ongelmia on ollut. Enkä itsekään pidä siitä, että mm. tuotemerkit vaihtuu alinomaan. Esimerkkinä nykyisen ADOX-brandin hehkuttaminen.

Mutta olemme kaverin kanssa tilanneet jo vuosia aika isoja määriä tavaraa ja kaikki on aina mennyt ihan loistavasti. Toimitusajat ja hinnat ovat olleet erittäin kohtuullisia, melkein aina nopeampia kuin "täällä". Valitettavaa sinänsä. Tärkeintä on kuitenkin, että Fotoimpexin kautta on saatavissa aivan "uusia" tuotteita, esimerkkinä vaikka Efke/Adox-filmit, Classic/Adox (Forte?)-paperit, Moerschin kemiat ja esim. Fomatone-paperi. Listaa voisi jatkaa paljon pidempään.

Useimmiten jotain tavaraa ei ole varastossa, etenkin tiettyjen paperien kanssa on ollut ongelmia - luultavasti Forten probleemista johtuen. Mutta aina on tilanne ilmoitettu säntillisesti. Valitettavasti englanti ei liene koko porukan vahvin kieli, väärinkäsityksiä saattaa ilmetä. Toisekseen mulla on sellainen käsitys, että homma alkoi aika pienestä ja on laajentunut tosi nopeasti. Varmaan aiheuttaa ongelmia, mutta ainakin meidän kokemukset ovat olleet hyvin asiakasystävällisiä.

En haluasi neuvoa, mutta kaikessa tällaisessa kaupankäynnissä kannattaisi varmistaa esim. sähköposteilla asiat ja yksityiskohdat tarvittaessa pariin kertaan. Ja lukea sitä kataloogia tarkasti, siellä on monia juttuja, jotka pitää huomioida, kuten esim. paperien jyrkkyydet yms. Hinnat ei aina riitä.

On valitettavan varmaa, että tuon kaltaista valikoimaa ei enään mistään "liikeestä" löydy, ei täältä eikä muualtakaan. Mainostamatta, kannattaa suosia kotimaisia, kun se on mahdollista - esim. eräs Kruunuhakalainen firma, josta saa mm. värifilmiä tosi sopivasti - mutta kannattaa myös kokeilla esim. Fotoimpexiä. Sieltä saa myös Plus-X:n kinoa, jota paikallinen Kodak ei kuulemma enään jakele. Shame them!

12. saloma-3

saloma-3 Well-Known Member

1 960
    731
    113