Vs: keskeyte Olipa hyvä kun tuli nyt puheeksi tämä kun minulta on ollut Rajamäen keskeyte lopussa jo monta kuukautta (keittiössä ei ole kuin viinietikkaa), jos vaikka tänään muistaisi ostaa tuollaisen "perjantaipullon"
Vs: keskeyte Keskeytettä käytän filmillä vanhasta tottumuksesta, ei ole kallista ja pysähtyypä kehitys sitten laakista. Tuskimpa sillä silti mitään merkitystä kehitystulokseen on. Ainakin toi Trix on sen verran robustia että eipä keskeyte sille mitään pahaa tee, ryssäfilmeissä jättäisin käyttämättä. Tosin niitä ei tule muutenkaan käytettyä kun naarmuuntuvat yms turhan helposti.
Vs: keskeyte Mitäs se keskeyte sille tekisi? Saman teksisi kiinnitekin, joka muuten keskeyttää laakista.
Vs: keskeyte Ainut missä oo todella huomannut keskeytteen tarpeellisuuden on värikuvien teossa RA-4 systeemillä. Filminkehityksessä se säästää kiinnitettä, joten hyvähän sekin. kehityshommeleissa tuntuu sillointällöin tulevan jotain ihmeellisyyksiä joita muilla ei välttämättä oo tullu esiin milloinkaan.
Vs: keskeyte tulin siihen tulokseen että voin käyttää mitä vaan mutta taidan ostaa ihan keskeytettä,taitaa riittää mun kuvailuun pitkäksi aikaa,harjoittelin tuossa filmin laittoa spiraalille,ihmettelin niitä kauhujuttuja että on pitkin kylppärin lattioita, en tiedä tuuria vai taitoa mutta 1/2 tuntia etsin sopivaa tekniikka ja sen jälkeen silmät kiinni onnistua 6-7 kertaa peräkkäin joten lopetin siihen,eli se oli ur..legenda.
Vs: keskeyte mutta siinähän käy niinkö suomalaisella urheilijalle kun on tosi paikka ,ekas menee paskat housuun ja filmi pyörii pitkin pesuhuonetta ja korkki häviää tms.
Vs: keskeyte Tarvekalut (kansi purkki tms.) pitää olla sinä käden ulottuvilla, tai jaloissa. Siitä kun potkaiset ne ympäri huonetta niin hyvinkin kierretty filmi alkaa tuntua toisarvoiselta.. Ja ku osaa laittaa 24 kuvan kinon, niin 36 voi olakin järkytys, ja rullafilmi kummastuksen kummastus. Minulle, joka ei ole montaakaan filmiä kameraansa koskaan laittanut, tuotti pelkän kino-ir-filmin lataaminen F4:een tunnin hubasession.
Vs: keskeyte Ja sitten kun rullafilmikin tuntuu sujuvan, niin kannattaa hommata jotain ohutpohjaista filkkaa ja turhautua sen kanssa - harmi, ettei Technical Pania enää saa, se oli rullafilkkana tosi "haastavaa" ladattavaa.
Vs: keskeyte Minusta TriX on pa..aa laittaa spiraalille. Siis 120:senä. Ei mene ei millään. Ilfordit hakkaa tässäkin asiassa TriXn mennen tullen.
Vs: keskeyte Ei toki. Vaan Ilford ja Pyro. Kyl se sun pitäis tietää. Siis ne on ne mun ykköset. Varmempaa yhdistelmää ei ole olemassakaan.
Vs: keskeyte Laakafilmi on kyl joka suhteessa melkeen kätevämpää käsitellä ja kehitellä kuin noi minityyrifilmit, mutta itse en kyllä saa niillä kameroilla mitään järkevää aikaseksi, kuvaaminen niillä on kyllä mukavaa, kunhan omistaa auton, fillarin kanssa sinarin roudaaminen käy jo vähän urheilusta 5x7" koossa toi HP5 on ainakin ihan hienoa. Jos ton sinarin vaan sais vaihdettua arca-swissiin...