Vs: Keskeyte sitruunahaposta Maustehyllyssä tuota on. Tällaisia purkkeja mulla ollut. Epäilen, että noita on lähes joka marketissa. Viimeksi ostin prismasta pari viikkoa sitten.
Vs: Keskeyte sitruunahaposta Kertokaa Gurut miksi keskeytteenä ei käy vesi ? Mikäli ei käy niin miksi?
Vs: Keskeyte sitruunahaposta OK. Arvasin että Sallisen kun katselin paikallisessa marketissa maustehyllyä tänään. Koko täsmäsi ja oli mm. ruokasoodaa, muttei sitruunahappoa. Isommat marketit kuten Prismat täältä puuttuu. Kimo yrittää taas aloittaa noin kerran vuodessa käytävän ikuisuusaiheen! ;D On niitä vesigurujakin. Sitten jos paikalle sattuisi valokuvalaborantin koulutuksen käynyt, saisimme sen alan gurun selostuksen. Vedellä voi keskeyttää vaikkei se tee muuta kuin laimenna kehitteen, ja viimeistään kiinnite hoitaa kyllä homman. Vesi siis käy, ihan vapaasti. Vähintään baryytille laittaisin kyllä oikean keskeytteen, koska sen mukana siirtyy niin paljon kehitettä, mutta kaikki ei tee sitäkään. Filminkehityksessä tuo lie aika paljon vain tottumus, kun se on vaivatonta ja valmiina huoneenlämpöön temperoitunut keskeyte (kuten kiinnitekin).
Vs: Keskeyte sitruunahaposta Ok, kertoisiko joku minulle sen eron vesi/keskeyte lopputuloksessa /kuva . Kimmo voi aloittaa.
Vs: Keskeyte sitruunahaposta Kerroin jo kaiken. Lisäsin edelliseen. Minullakin on sinulle kysymys: Pidätkö niitä hölmöinä, jotka tekevät jotakin mikä ei näy lopputuloksessa?
Vs: Keskeyte sitruunahaposta Pidän ..jos keskeytteenä käy pelkkä vesi . Toki ajassa voi joutua jotain tinkimään mutta puhdasta tulee
Vs: Keskeyte sitruunahaposta Tänään oli just kaffeepöydässä kaverin kanssa tästä(kin) asiasta puhetta. Väitin siinä kaffetta hörppiessä ja lihistä sahaillessa, että keskeytteen käyttö parantaa negojen tasalaatuisuutta. Ei se nega keskeytteellä paremmaksi muutu mutta oman kehitysprosessin sillä saa taas pikkuisen verran tasalaatuisemmaksi mikä on aina hyvä asia pidemmässä juoksussa.
Vs: Keskeyte sitruunahaposta Jos käyttää vaikka ilfostoppia one-shottina, niin kinon kanssa hinnaksi tulee n. 0.5€ per kehitys, joten tässä kohdin ei jaksa hakea vaihtoehtoisia tapoja.
Vs: Keskeyte sitruunahaposta Siinäpä se on kalleimmillaan. Taitaa olla kallein keskeyte markkinoilla ja lisäksi pikkupurkissa (1/2l) ostettuna ja tuhlaavasti oneshottina käytettynä saa tuollaisen kulun. Itse katson että joissain tapauksissa tuo on vielä siedettävä hinta filmikehitteelle. Jotkut käyttää kiinnitettäkin oneshottina. Ajatus tökkii minun arvomaailmaani vastaan: Säästäväisyys ei liity vain rahaan. Leivänkin pyrin syömään loppuun enkä leikkaa kustakin vain yhtä palaa, mutta sen verran tykkään laadusta että sopivassa vaiheessa loppu menee muihin suihin, koiralle tai kompostiin. Hyvästä en tingi kehityksissäkään.
Vs: Keskeyte sitruunahaposta Minun tietääkseni ei ole, ainakaan filminkehityksessä. Minun työtavoillani keskeytteen käyttö siinäkin on a) tottumus b) helpointa c) nopeinta. Seuraavana PE-paperit ja viimeisenä baryytit, joille ilman muuta laittaisin hapokkaan keskeytteen. Ehkä jotkut tekee baryyttiakin ilman, mutta pitäisi olla nyt se valokuvalaborantti tms, joka sanoisi mitä tapahtuu siellä kuvassa kun täynnä kehitettä oleva paperi laitetaan kiinnitteeseen. 2-kylpykiinnitys tietty on ihan normi jos kuvia tekee vähääkään enempää ja sujuvalla tasalaatuisella prosessoinnilla.
Vs: Keskeyte sitruunahaposta Tuota helppoutta eilen jo vähän valotin, mutta tarkemmin se liittyy siihen että minulla on kehite ja sen mahdollinen laimennosvesi, keskeyte ja kiinnite aina valmiina kanistereissa. Ne ovat tasalämpöisiä ja vailla juuri hanasta lasketun veden ylimäärää liuennutta kaasua. Pöntöt vesihauteeseen jos tarvis, mutta usein ne ovat sopivassa prosessointilämpötilassa valmiiksi. ed. Hanavedestä vapautuvalla kaasulla on suurin merkitys seisotuskehityksessä ja yleisemmin sanoen kehityksessä (kehitteessä).
Vs: Keskeyte sitruunahaposta Käyhän se, mutta on paljon hitaampi kuin hapan keskeyte, eikä puskuroi kiinnitettä pH:n nousulta.