Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kesärenkaat

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Kimo, 12 Huhtikuu 2016.

Vaihdatko itse vai liikkeessä?

1. Itse

25 ääntä
    48,1%
  2. Liikkeessä

27 ääntä
    51,9%
  1. niffe

niffe Well-Known Member

13 425
    557
    113
    Vs: Kesärenkaat

Sama kun jättäis ne erikoisvanteet huoltsikan pihalle :D

2. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 413
    1 065
    113

Meilläpäin autot käy tyhjäkäynnillä kaupan pihassa ja kestävät ruuduissaan. Tosiaan siellä on eri juttu.

3. RB

RB Well-Known Member

9 390
    1 257
    113

Rengashotelli  käyttö meillä tuntuis olevan ihan naurettava juttu, mutta ymmärrän että toisille se on ihan kätevä homma. Jos ei ole säilytystilaa kotona, niin miksi niitä väkisin pitäis sinne ahtaa.

Itse olisin renkaat pessyt...mutta nyt pitää hommata painepesurin letkuun uusi suodatin kun vanhan kotelo oli jäätynyt ja haljennut :(
    Ehkä ens viikolla.

4. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 439
    6 310
    113

Kaikissa paikoissa missä olen asunut se on kiellettyä sen lisäksi, ettei ne edes mahtuisi, kyllähän niitä silti jotkut säilövät niissä, samat ihmiset luultavasti laittavat myös metallit lasinkeräykseen, pahvit paperin ja toisin pain :)

5. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83

Ei sulla puhelinta ole? Varaisit sillä ajan etukäteeen...

6. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Entäs miten vaihdatte talvirenkaat?
    Sama hommako?

7. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Näyttää suurin osa vaihdattavan liikkeessä renkaansa.
    Tosin tilanne on aika tasan.

8. Mika85

Mika85 Active Member

1 227
    21
    38

Vaihtaja tilataan kotiin. Urkitaan ensin naapurilta päivä millon se meinaa vaihtaa ja mihin aikaan. Sitten samaan aikaan tulee se vaihtaja ja itse mennään olut kourassa kertomaan vitsejä naapurille kun se ähisee omiensa kanssa ja sulla on "poika" sitä varten omassa pihassa.

Taisin kuitenkin vaihtaa itse.

9. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 305
    393
    83
  10. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Vaihdatan liikkeessä, piha on kalteva ja en omista hallitunkkia, helpommalla pääsee, eikä se nyt niin kallista ole, vajaa 30€, ei sillä keskustan baarissa montaa olutta saa :D

Ja jos lasket vielä ruoan ja vaikka viinin rouvan kanssa, niin hohhoijaa, siihen meni kesä- ja talvirenkaiden vaihtorahat. Se on vähän mihin sitä vertaa, itse säilytän renkaat autotallivarastossa pihalla.

11. Mika85

Mika85 Active Member

1 227
    21
    38

Ei minustakaan kallista ole niitä liikkeessä vaihdattaa. Oon vaan vaihtanu ne jo, ja kerinny tehdä vaikka mitä siihen aikaan kun lähtisin niitä liikkeessä käyttämään.

12. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Niinpä, hauska kuunnella ihmisten selittävän, että kyllä ne pitää Suomessa olla nastarenkaat, ihan jo turvallisuuden vuoksi, ei muuten pärjää. Hyvin on rouvakin ajanut 230hv takavetoisella autolla useamman talven kitkoilla, ei mitään ongelmia. Nyt on vaan jo niin kuluneet kitkat että ens talveks joutuu hankkimaan uudet. Tai sitten vähän ajetut, niin kuin viimeksi ja tuli vanteetkin kaupan päälle. Sitten vois myydä noi nkyiset pois, jos sais hyvillä vanteilla kitkat :D

13. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Meillä on tuossa vajaa kilometrin päässä Matin Rengas, jossa olen käynyt vaihdattamassa, jonoon vain autolla ja kun oma vuoro tulee, niin ei siinä kauaa kestä, joskus kun menee sopivaan aikaan, ei tartte edes jonottaa vaan pääsee ajamaan suoraan pukille.

14. niffe

niffe Well-Known Member

13 425
    557
    113

Riippuu ihan missä ajaa, milloin ajaa ja millä ajaa. Rantatiellä on joskus ollut niin kova sivutuulikin, että kitkoilla on luistanut sivuttain tien ollessa jäässä.

15. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38
  16. motris

motris Well-Known Member

4 892
    766
    113

Kävin vaihtamassa eilen liikkeessä. Tai siis korjaamolla. Oli uusi paikka minulle. Kun auto oli jo ylhäällä, kysyin että käyhän maksutapana kortti. Ymmärsin, että valitettavasti ei käy. Sain kuitenkin maksettua tasarahalla.

Etsin uuden paikan seuraavaan kertaan. Asianomaiset voi ottaa tämän vaihdon tiimoilta yhteyttä yv:nä.

17. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    62
    48

Vieläkö jostakin löytyy paikka, jossa kortti ei käy :O
    Nykyäänhän se käy jokaisessa jäätelökioskissakin.

18. niffe

niffe Well-Known Member

13 425
    557
    113

Kortti ei käy ja kuittia ei saa...?

19. Tuus4

Tuus4 Well-Known Member

2 141
    41
    48