Vs: Kesärenkaat Yleensä itse, mutta vävyllä on autofiksausfirma niin sekin vaihtaa pyörät satunnaisesti. Vahauksen ja muun puunauksen teetän sillä 100 prosenttisesti.
Vs: Kesärenkaat Liikkeessä vaihdatan. Pesevät ja mukaan saa kivat suojamuovit. Ei tartte kuin antaa kuivaa ja nostaa autotallin seinälle.
Vs: Kesärenkaat Mun piti pestä kesärenkaat ennenkö laitoin ne paikalleen......oli joltakin jäänyt pesemättä. Talvirenkaat jä pihalle (pestynä!) kun kukaan ei lyhyen kesän aikana jaksanut laittaa niitä varastoon...toisaalta helppo laittaa paikoilleen kun olivat valmiina.
Vs: Kesärenkaat Vaihdan aina itse, yhden kerran olen liikkeessä vaihdattanut 30 v aikana. Kyse ei ole rahasta, vaan kun se ei vie kuin 1 h aikaa /pesuineen) kuitenkaan . Lisäksi jää jonotukset pois.
Vs: Kesärenkaat Liikkeessä, oman kyllä maksaa työnantaja, mutta vaimonkin auton, pääasiassa siksi, että tulee tasapainotus tehtyä aina samalla.
Vs: Kesärenkaat Minä en ole koskaan saanut nokialaisista pintoja loppuun. Aina hajoaa rungot ensin. Auto alkaa vipattaa, kun renkaan rakenne pettää ja muoto on kahdeksikko. En tosin ole ostanut sellaisia enää vuosikymmeniin, vahingosta viisastuneena. Muutaman käytettynä ostetun auton mukana on tullut, ja onhan niitä yritettävä sitten käyttää. Huonolla menestyksellä, siis. Vaikea kuvitella, miten joku korealainen voisi olla huonompi.
Vs: Kesärenkaat Niin juu. Useimmiten vaihdan itse. Se vaiva, että lastaan renkaat, kuskaan jonnekin, odottelen, lastaan vaihdetut, kuskaan varastoon jne. on itse asiassa suurempi ja aikaa vievämpi kuin se, että laittelen itse. Kompura on tallissa, ja paineilma hoitaa mutterit.... Jos säilytys olisi firmassa, olisi ilmeisesti helpompi hoitaa vaihtokin siellä. Ehkä jatkossa niin.
Vs: Kesärenkaat Joo, jos vaihdattaa firmassa (niin kuin minäkin teen) ei liene mitään syytä viedä renkaita mukanaan, noin puolet homman ideasta katoaa jos joutuu resuamaan renkaiden kanssa joka tapauksessa. Mulla ei ole vuosiin ollut renkaita kotona. Ajanvaraus, ajo firmaan, vaihto ja pois, vaiva on olematon kun vielä odotellessa saa kahvit juotua.
Vs: Kesärenkaat En enää viitsi vaihtaa itse. Varaan ajan, ei jonotusta, mitä ehkä 5-10 minuuttia, välillä ei sitäkään. Ripeä vaihto, ja pestyt renkaat tavarasijassa. Ystävällinen palvelu ja tyytyväinen asiakas. 35 euroa, sellainen ministeritason aterian hinta (siis sinne ammattityötä tekeville). kapa
Vs: Kesärenkaat Juu, se 30-40 euron hinta on varsin kohtuullinen. Meillä ei vain ole sopivia firmoja ihan lähimaastossa, joten matka-aika on laskettava mukaan. - Joskus lähitulevaisuudessa homma kyllä käy liian työlääksi, nyt se vielä menettelee.
Vs: Kesärenkaat Eiköhän ne etelämaiset valmistajat osaa suvikumit paremmin kuin Nokian renkaat, itsellä ollut Goodyearin Efficient Gripit jo useamman vuoden, en voi moittia, hiljaiset, hyvät jarrutusominaisuudet märällä ja eivät kuluta polttoainetta ihan älyttömästi.
Vs: Kesärenkaat Oishan noi kiva vaihtaa palveluna, mutta ei perse kestä: 1. Pakkaa renkaat autoon. 2. Aja asentajan luokse. 3. Odottele tiskillä että sua palvellaan. 4. Vihdoin joku saapuu, sanoo et menee puoli tuntia kun on aikaa vapaana. 5. Istu alas ja lue vuoden 2009 Tuulilasi-lehteä. 6. Tunnin päästä tulee haalariäijä ja sanoo "Niin?" 7. Ajat auton sisälle halliin. 8. Renkaat vaihdetaan, pultit pistetään niin kireälle ettei niitä saa kukaan ilman painevehkeitä vaihdettua. Kätevää jos menee ajossa puhki, ei tarvitse edes miettiä vararengasta. 9. Maksat 29 euroa. Rengashotelli? Just, meillä tilataan sähkömies vaihtamaan sulakekin...