Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kesäpäivänä Stadissa

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana FotoSniper, 21 Toukokuu 2011.

Kävelyretkellä lomoilun henkeä tavoittelemassa, kamera Diana Mini, filmi Kodak Gold 100ASA

1. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48
    Vs: Kesäpäivänä Stadissa

Kivoja! Jaag tykkä braa.

2. jyrik

jyrik Member

805
    0
    16

Tuoltahan sen kesän soisi näyttävän. Sää vaan tekee joskus temppunsa.

Neliöformaatti kinollakin jotenkin kiehtoo. Dianaa olen kyyläillyt mutta en ole raaskinut hankkia vielä. En edes tarkkaan tiedä muista vaihtoehdoista. Robot taitaa olla "jos olisin rikas"-osastoa. Taxonaa myös kyttäsin joskus mutta en saanut hankituksi.

3. hannu523

hannu523 Well-Known Member

2 652
    576
    113

Mukava setti !

4. mscore

mscore Member

595
    15
    18

Dikkaan. Just se letkeän kesän fiilis.

5. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113

Olisko nää yhtä kivoja, jos olisi käytetty jotain susipaskaa digiä vuosituhannen alusta, jälkihän olisi lähes yhtä kamalaa? Kuvat itsessäänhän ovat melkoisia roiskaisuja, ei lähelläkään niitä steissikuvia.

6. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Who cares, jos toimii?

7. pb76

pb76

777
    0
    0

Samaa _KLIINISTÄ_ paskaa sä tuotat sillä sinun "tänään" ostetulla digilläs  ;)  :D :D

EDIT: lisätään se KUVIEN komentti vielä eli kaunista ja hyviä tilanteita!

8. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Se on jännä juttu tuo teknisesti hyvin ja väärin.
    Musiikissa se on yleensä, montako väärää ja oikeaa ääntä soittaa.
    Itse olen aina pitänyt oppilasmatineoista, jossa pikkuoppilaat soittavat tuiki tuiki tähtönen viululla vähän sinne päin.
    Jännitystä ja tunnetta riittää, mummon ja vanhempien silmät kostuu ja pikkusisarukset kikattavat.
    Elämän makua.
    T Jukka

9. paraneva

12 571
    6 546
    113

Juu, mä olen tuottanut kliinistä paskaa jo filmiaikoina, mun mielestä näiden kuvien ainoa pointti on filmi ja surkea tekninen taso, tai ainakaan minä en näe niitä kauniita ja ihmeellisen upeita tilanteita, mutta jokainen löytää niitä mistä haluaa, eihän siinä mitään.

10. Vs: Kesäpäivänä Stadissa

Luulen ymmärtäväni, mitä kuvaaja haki; kesäistä tunnelmaa ja Lomon omaleimaista jälkeä?
    Komppaan silti Aranevaa, eli en valitettavasti löydä kuvista sisältöä.

T: Tomi

11. Vs: Kesäpäivänä Stadissa

http://www.malmilandia.fi/kuvagalleria/v/Coca-Cola/  Mitään sanomattomia otoksia Coca-Cola kameralla lähes 40 vuotta sitten, mutta näillä kuvilla ja esillä olevilla kuvilla on sama sävy väritykseen, vaikka silti ovat eri värisiäkin kuvia. Nuo minun on skannattuja väljähtäneitä värejä halvalla esi-isä pokkarilla otettuja ja nuo?

12. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Ei ole kovin korrektia työntää omia kuviaan toisen alueelle, vaikka kuinka hienoina niitä omia pitääkin.

Noista alkuperäisistä kakkoskuvassa on ainesta. Minulle tuo toimisi kyllä paremmin mustavalkoisena tai sitten värejä pitää käsitellä "tyyliin sopivaksi". Huono kamera ei ole itseisasia, vaan ilmaisun väline. Se pitää hallita. Harva hallitsee.

kapa

13. Vs: Kesäpäivänä Stadissa

Kun muistaa niitä steissikuvia täytyy todeta että odotukset ovat sen verran korkealla että nämä eivät nyt ns. säväytä.

14. hannu523

hannu523 Well-Known Member

2 652
    576
    113

FotoSniperille tyypillistä letkeätä meininkiä, raikas tuulahdus. (Kutonen ei ehkä oikein istu kokonaisuuteen)

15. pb76

pb76

777
    0
    0

Filmillä kliinistä, hmm etpä taida käsittää mitä se tarkoittaa..  :D
    Ehkä tähän väliin taas pari "upeaa" elukkakuvaa jotka ovat niin ylivertaisia. Mutta kuten sanoit kauneus on katsojan aivoissa.

16. paraneva

12 571
    6 546
    113

Niin, enhän minä tietysti mitään käsitä, mutta heikkoa tuntuu sinullakin olevan, jos luulet, että filmillä ei saa "siistiä" jälkeä vai onko sen pakko olla teknisestikin surkeata? Ilmeisesti tarkoitat tällä heitollasi "upeista" elukkakuvista kissojen kuvia? Otan mielelläni neuvojasi vastaan jotta ne paranisivat.

17. massee

massee Member

420
    0
    16

Oikein eloisia ja mukavia kuvia!

Filmifiilis ja lomoilu tukevat tunnelmaa.

18. Vs: Kesäpäivänä Stadissa

Kun luet, tai siis jos luet tuon tekstin, niin viesti omien kuvien hyvyydestä ei kovin kaksinen ole? Siksi myöskään en laittanut kuvia aukeamaan tähän, vaan pelkän linkin vertailuun. Fotosnipperin kuvat ovat kuin skannerin ja heikon sellaisen käsittelyn jäljiltä, aivan kuten minun mallikuvani jotka on lähes 40 vuotta olleet paperikuvina ja nyt talvella skannattu.

Vaikka kuinka tihruilen noita kuvia joita Fotosnipperi on laittanut esille, niin ne on minun mielestä ihan turistiräpsyjä kiireesti otetun oloisia, joita sitten on väännetty vanha lookki. Siksi laitoin tuon linkin skannatuista Coca-Cola kameran tuotoksista, en kehuaksin niillä, vaan osoittaakseni, etteivät nämä olleet kuvan laadullisesti yhtään muuttuneet 40 vuoteen. Joten en kehunut omiani, mutta en myöskään kehu näitä kuvia.

19. Vs: Kesäpäivänä Stadissa

kuvia ei ole käsitelty vanhan näköiseksi, vaan paska laatu johtuu tuosta huonosta kamerasta... noi on skannattu Fredan Fotoyksissä ja niitä on terävoitetty ja rajailtu snadisti, ei muuta... etsin noita kuvatessani Lomoilun henkeä, mutta otin tolla kävelyretkellä Töölöstä asemalle juuri ne kuvat jotka olisin ottanut millä tahansa kameralla...

ne "upeat" steissikuvat vaativat kuukausien hengailun tuolla asemalla, ja sellaista projektia en pystyisi tekemään jos en voisi luottaa kameraani sataprosenttisesti!

tässä vielä yksi samalta retkeltä: