Vs: Kesäaika Onpa ikävää kuultavaa. Tuollaista tuskin voit perustella viisaasti, inhimillisesti tai luonnollisesti. Kyseessä täytyy olla vain itsekäs ja ohut kellonaikafiksaatio.
Vs: Kesäaika Itsekäs hyvinkin. Yleensä koko aktiivinen aikani sijoittuu puolenpäivän jälkeiselle päivänpuoliskolle (vaikka toki olen pakotettu siirtymään työpaikalle jo aamupäivällä) ja näin valoisat tunnit osuisivat läpi vuoden aktiiviaikaani paremmin...
Vs: Kesäaika Samalla logiikalla yöeläjät kannattaisivat yön ja päivän vaihtamista päinvastoin, mutta kai ne sentään osaavat ajatella seuraavan stepin...
Vs: Kesäaika Ei tietenkään ole millään tavalla verrannollinen, useimmat ihmiset ovat jalkeilla myös iltapäivällä... kysymys on vain siitä, mihin kohtaan valveillaoloajasta valoisan ajan on hyvä sattua. Minulle siis sopisi hyvin tuntia myöhäisempi aika kuin nykyisin talvella on, kovin monen mielenrauhaa ei järkyttäne tällainen henkilökohtainen näkemykseni...
Vs: Kesäaika Tämän meinasin minäkin sanoa. Teatterikappaleita kun kuvaa pitää kellot olla just oikeassa ajassa. Kun vaihdat kameraa niin sekuntti väärässä ajassa kuvat saattaa olla väärässä järjestyksessä. Vielä kun keksis miten sais kahteen kameraan juoksevan kuvanumeroinnin joka synkkais yhteen.
Vs: Kesäaika Mulla on valuvika hypotalamuksessa. Mun puolesta voitaisiin pysyä ns. normaaliajassa. Mulle on aivan sama missä kohtaa numerot tai mitkäkin merkit on kellotaulussa, mutta mulle on ihan saatanaa, että niitä veivataan edes ja takaisin. Ja mulle on sama millä aikavyöhykkeellä ollaan. Teknisissä vehkeissä ei tuota ongelmaa kertoa vehkeelle onko kello 14:30 vai 15:30. Se on aivan sama. Mutta itse olen niin hidas, että rytmiä ja tasapainoa ei ole löytynyt sitten 80-luvun.
Vs: Kesäaika Järjestät ne kansioon aikajärjestykseen ja konvertoit vaikkapa DNG-muuntimella antaen samalla uuden nimen.
Vs: Kesäaika Niin tietenkin, mitähän oikein kuvittelin.. :-X Jotain sellaista että miten kukaan voi puolustaa "väärää aikaa". Mutta olihan sullekin siirtyminen sentään rasite. Minä en usko että kenellekään tulisi pahaksi rasitteeksi mikään sovittu pysyvä aika, tunti sinne tai tänne, kunhan vaihdoksista päästäisiin. Se jos aurinko ei ole korkeimmillaan klo 12 on vain pieni järjettömyys siirtelyn rinnalla, mutta sekin pitäisi rukata samalla kuntoon. Päästäisiin kikkailusta luonnollisuuteen, johon ihmisten olisi luonnollisinta sopeutua. Kun huomaa että muitten rytmit eivät sovi itselle, on paljon fiksumpaa muuttaa omaa käytöstä kuin vaatia kaikkien muuttua mitä kellojen siirtäminen tarkoittaisi. Ja sanomatta selvää, että jos on liian pimeää aamulla tai illalla, tai Mansikki ei anna maitoa, on kellon siirtäminen melko lailla hölmölaisen ratkaisu pulmaan.
Vs: Kesäaika Juu jälkikäteen onnistuu helposti. Mutta kameroita ei saa koulutettua tekemään tätä etukäteen.
Vs: Kesäaika Ei ehkä etukäteen, mutta kuvatessa.... Jonkinlaisella vaivalla, langattomasti suoraan läppärille Lightroomiin. En ole varma, mutta luulisin olevan mahdollista.
Vs: Kesäaika Meille Euroopassa ei, eikä varmaan lopulta muuallakaan. Intiassa osataan englantia, paremmin kuin täällä. Kiinassa ei ole yhtä yhtenäistä kieltä, vaikka tietysti mandariini aika iso kieliryhmä onkin. Mutta kiinaa ei voi edes ajatella, onnettoman kirjoitussysteemin takia. No, mitäpä näitä miettimään, ei tule tapahtumaan kielen vaihto edes Suomessa; muuten kuin pakottamalla. Ja silloin se varmuudella ei ole englannin kieli, jota alamme opetella.
Vs: Kesäaika Mandariinia puhuu Kiinassa noin puolet väestöstä, joka on sinänsä jo aika paljon. Muuten kieliä on useiden lähteiden mukaan 292. Parikymmentä niistä on yli miljoonan ihmisen äidinkieli. Samallakaan alueella asuvat eri kiinojen puhujat eivät ymmärrä toisiaan ilman tulkkia. Tulkkausta tosin helpottaa paljon se, että kielet ovat osin hyvin yksinkertaisia: ei yksikköä/monikkoa, aikamuotoja, ei sijamuotoja jne. Oikeastaan vain sanoja peräkkäin. Suomen kieleen verrattuna siis helppoja oppia, jos se kirjoitus olisi kotoisilla kirjaimilla. Lauseet ovat jotenkin tuollaisia: Perjantai mies tuoda koti pullo viini. Suomessa taivutettaisiin noista viittä sanaa kuudesta.
Vs: Kesäaika Huawein Android (5.1.1) puhelin siirtyi kesäaikaan, mutta etusivulla näkyvä sää & kello pysyi sitkeästi talviajassa. Edes bootti ei korjannut tilannetta. Vasta kun otin virrat pois ja odottelin hetken (noin 10 min) ennen uudelleen käynnistystä sai sää & kello -sovelluksen kesäaikaan.
Vs: Kesäaika Wikipedian mukaan n. 125 miljoonaa Intian 1,2 miljardista asukkaasta puhuu engantia. Ts. reilut 10 prosenttia.
Vs: Kesäaika Urko on sitä porukkaa joka luulee että Suomi tekee aina kaikkein eniten. Mutt jos palataan asiaan, niin jos halutaan että keloja siirretään, pitäisi kesällä olla normiaika, mutta tehdä talvella kahden tunnin talviaikasiirto eteenpäin, jolloin sitä valoisaa olisi päivällä enemmän. Koko systeemin nimihän on daylight saving. Ei Suomessa säästä kesällä päivänvaloa, kun valoisaa on koko vuorokausi.
Vs: Kesäaika Kun valoisaa tulee sitten yhdeltätoista niin ilmeisesti aamupäivä luetaan teilläpäin yöksi.
Vs: Kesäaika Kuitenkin englannin puhujia olisi 35 kertaisesti Suomeen verrattuna.... Kielitaito ei kuitenkaan ole semmoinen binäärinen on/off-juttu, juu tai ei. Intialaiset osaavat kohtuullisen hyvin englantia, ne jotka osaavat. http://www.hs.fi/kotimaa/a1446527517512 (Hm. Olisko toimittajalla ollut hieman pessimistinen päivä... Eukolla menkat tms. harmi päällänsä. Suomi sijoittui viidenneksi maailmassa, ja otsikko on "Suomessa Pohjoismaiden heikoin englannin kielen taito".
Vs: Kesäaika Tajusin juuri, että mulla on kai sitten kamera niin tyhmä, ettei se tunne kesäaikaa. Ainakin nyt Win7 kuvien esikatseluohjelma väittää että kuvat on otettu tuntia todellisuutta aikaisemmin. http://chilifoorumi.fi/http://code.mediadrive.fi/phpbb/viewtopic.php?t=0.msg328523#msg328523 Eipä tuo kesäaika toisaalta ole kuin yhteisön tyhmyyttä, joten oikeastaan hienoa ettei kamera sellaista ymmärrä.