Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Toinenkin värikäs tyyppi

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana matti, 26 Tammikuu 2006.

1. Anonymous

Anonymous Guest

Kovasti on vaalea.
    Oliko mallit itse tyytyväisiä näihin?

2. Jaa-a.. nämä kuvat otettiin niin spontaanisti ja pilkkeet silmikulmakarvoissa... mutta siis vastauksia kysymyksiin - ovat vaaleita kuvat, ja se mielestäni sopii näihin hajavalokuviin ihan mukavasti. Mallit katsonevat kuvia lähinnä naureskellen ulkonäöilleen, eivätkä todennäköisesti kiinnitä teknisiin seikkoihin huomiota (näin ainakin yleensä.. mutta kerron toki jos arvaukseni meni pieleen). Mutta minä olen itse näihin aika tyytyväinen, vaikka jopa ovatkin puoliväkisin värillisiä kuvia.

3. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113
    Tähän voisi tietysti kommentoida omaperäisesti, että nätti flikka.

4. Etkä syyttä. Kiva kuva ja aiheelle kovin sopiva sävyala. Veikkaisin, että värikkyyskin tekee tehtvänsä, vaikka kyllä tämäkin menisi varmasti hyvin myös mv:nä.

5. sf

sf

785
    0
    0
    Eipäs vaan kun on vaalea ihoinen malli niin on ihan oikealla haarukalla vaaleuden suhteen iholla normaali peruskuvaustakin ajatellen.
    Tausta on jostain kohtaa hieman vaaleampikin kuin iho, mutta ei puhki lähellekkään mistään. Oikein ok siis sen suhteen.
    Niin juu ja varmasti toimisi myös m-v:na, kontrastienkin suhteen.

6. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Hekumallinen. :)

7. Anonymous

Anonymous Guest

No haalea tai sävytön sitten.
    Voisiko sf keskittyä kuvan arvosteluun eikä toisten mielipiteiden arvosteluun kiitos.
    No olen kuitenkin aivan varma että olen tuota mieltä:)

8. Ole toki ihan mitä mieltä haluat... mutta joo.. sävytön? hmm... päk tu te ruuts -->

9. sf

sf

785
    0
    0
    Kiitos itsellesi, jos luit mitä kirjoitin, oli siinä kommenttia omasta puolestanikin kuvasta.
    Ehkä katson turhan "teknisestikin" kuvia, ja sen lisäksi sattui silmään kommenttisi, jonka avulla kommentoin omasta puolestani kuvaa. Siinä ei siis ollut hyökkäystä millään tavalla persoonaasi kohtaan.

10. sf

sf

785
    0
    0
    On siinä mielstäni sävyjä ja kontrastia tähän kuvaan ihan ok, makuasia jos haluaa tehdä kovemmilla valoilla, mutta tähän kuvaan tuo sävyskaala on ihan riittävä.

11. dhat

dhat

229
    0
    0
    Miksi sinänsä genressään ihan hyvät kuvat pitää pilata sillä saatanan blurtoolilla? Onko se kuva pakko sutata paskaksi? Miksi? Mikä ihme on sen tarkoitus?

Sävyissä ei ole mitään vikaa, nekin vaan hukkuvat tuon hiton utuisuuden alle. Kertokaa nyt ihmeessä mullekin miksi näin pitää tehdä? Jos on kunnon tulivuori naamassa niin siihen sitten cloonataan vähän suotuisampaa ihoa, mutta tätä touhua en oo koskaan tajunnut.

12. Hyvä kommentti!

Oma vastaukseni kysymykseesi: Koska se monesti näyttää paremmalta.

13. sf

sf

785
    0
    0
    Vaihtoehto tämäkin; ei blurrata kuin vaaleammat alueet iholta, keskiharmaat ja tummemmat sävyt jää näin skarpiksi, eikä sitä blurria tarvitse laittaa kuin hitusen. Sillä saa siloteltua ihoa hyvin, mutta kontastit jää aikas hyvin vielä eikä oo koko kuva "blurrimössöä" ;o)

Jos joku ei tiedä miten se onnistuu helposti, voin kertoa kyllä, siis pelkästään vaaleampien alueiden valinta kuvasta "parilla napinpainalluksella"...

14. Anonymous

Anonymous Guest

Kun tajuaa, ettei kaikkee tartte tajuta, on jo aika pitkällä. Joku tykkää, joku ei, siitähän tässä on kyse; makuasioista.

Hyvä kuva Matti ja onnistunut käsittely.

15. oopa

oopa Member

142
    1
    16
    Sitä kutsutaan keskusteluksi.

16. Kiitän jo tässä vaiheessa varmuuden vuoksi kommenteista, jos vaikka sattuis käymään niin, että tämäkin ketju on kohta lukossa :)

17. =D

Ja laittaisitko Sami vielä kanssa nopeasti ne valintaohjeet, kun mä olen ainakin tällainen tumpelo niin mielellämi kuulisin.

18. Khyl sä osaat kuvata värinkien kanssa, ei siinä mitään... Ehkä jos haluis tuoda muutenkin "mallin persoonan värikkyyttä" esille niin sitte vois keksiä jotain lisää (en vaan nyt keksi että mitä). Toimii ihan jees, "blurmössöjenkin" kanssa.

19. sf

sf

785
    0
    0
    Voin tehdä siitä kuvinkin havainnollistavan "rautalangasta vääntäen" versionkin, mutta jos yritän selittää mahd. lyhytsanaisesti...

Layers- valikosta mennään Channels- valikkoon, paina ctrl pohjaan ja klikkaa samaan aikaan "RGB"- tasoa. Kuten huomaa, kuvaan tulee vain kirkkaammat (127-255) sävyt valituksi. Sen jälkeen mennään takaisin layersien puolelle ja valitaan "Backround" aktiiviseksi, sen jälkeen klikkaa ctrl + J, jolloin kopioituu omaksi tasoksi ne vaaleammat alueet, nyt voi lähteä omalle tasolleen säätää blurria haluamansa määrän. Parhaiten onnistuu muokkaaminen sen jälkeen (kun haluaa joistain kohdista pois/vähemmäksi blurria) niin, että klikkaa sen blurritason ollessa aktiivinen layers valikon alareunassa olevaa "add layer mask" eli tehdään sille maski, ja maalataan siveltimellä mustalla niistä kohdista kuvaa mistä halutaan blurria vähemmäksi. Tässä kohtaa siis pitää varmistaa että se maski on aktiivinen eikä se vieressä oleva varsinainen taso ;o)

Jotta näin, helppo ja nopea juttu, mutta ei niin lyhyt selittää... :eek:/

Ps. tuollaisessa säätämisessä oma lempparini on "Gaussian blur".

Edit: typoja pois...