Vs: Mokoma (keikkakuvia) Hyviä kuvia jälleen. Muutamissa kuvissa on etualan kaapit aika massiivisia soittajien kustannuksella, mutta kyllä näistä energia vahvasti välittyy. Varsinkin toiseksi viimeisessä on soittajien keskittyminen hyvin esillä. Tykkään.
Vs: Mokoma (keikkakuvia) Aikalailla sama mikä bändi, mutta kuvat on lähes aina saman näköisiä. Eikö olisi vaan kivempi nauttia musiikista ja jättää kamera kotiin? Eikä tosissaan ala puuduttaa, tällaisen kuvaaminen?
Vs: Mokoma (keikkakuvia) Pistän ton "keikkakuvia"-merkinnän postauksien otsikon perään siksi että ne voi ohittaa jos ei genre kiinnosta. Vinkkinä. Ja kameran jättäminen kotiin olisi saattanut tehdä kuvien tilaajan murheelliseksi. Silvasa: kiitos kommenteista.
Vs: Mokoma (keikkakuvia) Jari ei ilmeisestikään ole kovin paljon tutustunut keikkakuvauksen visuaalisuuteen... Ylipäätään rokkikuvissa ei ole tarkoitus keksiä aina pyörää uudestaan vaan välittää tiettyjä fiiliksiä keikalta. Tässäkin on tietysti makuasioita. Anna toisten kuvata sellaisia kuvia kuin haluavat.
Vs: Mokoma (keikkakuvia) Olen seurannut tämän KooBeen tekemisiä jo jonkun aikaa ja voin vanhana musakuvaaja konkarina sanoa, että aika hyvin on tuon genren saatua tiivistettyä olennaiseen. Se on vähän samaa kuin muutenkin reppari: Formaatti pysyy aika lailla vakiona, mutta detaljit muuttuu. siitä sen olennaisen löytäminen on se pointti. Sille joka ei tätä ole sisäistänyt, on ne yhdentekeviä kuin monelle "meikkikuvat, " ihan paskaa", mutta niitä kuitenkin koko ajan tehdään, suuresta rahasta...
Vs: Mokoma (keikkakuvia) Näinhän sen on oltava. Kuvia on arvosteltava siinä lajityypissä mitä ne edustavat. Kb:n kuvat on perhanan korkeatasoisia, näkee että hommaan on syvennytty ja on harjoiteltu.
Vs: Mokoma (keikkakuvia) Jaaha en saa siis olla sitä mieltä Kyseisen kuvaajan tuotantoa on tullut seurattua, näissä alkaa olla peruspurkan maku. Koska en tunne noita bändejä, niin minusta vaan alkaa kuvat näyttämään samanlaisilta, minusta jo pari vuotta on jo jämähtänyt paikalle, mitään uutta en ole nähnyt, heiluvat tukat vaan vaihtuu. Kun vielä lisätään se että noi soitto pojut, on toistensa kopiota, niin voin kuvitella että leipääntymistä on tapahtunut. Toki tuossa genressä ei ole kauheasti tilaa luovuudelle, näytää kyllä ne muidenkin keikkakuvat samalta. Vaihtelua voisi tulla jos välillä koitaisi pidempää, vaikka pääseekin lavan eteen, niin voisi koittaa pidemmäällä putkella eri kuvakulmia. Rivien välistä olen lukenut että kuvia on tilailtu, en lue musa lehtiä, mutta luusisi että sama juttu ei mene kokoajan läpi, jos tilanne on niin että nämä menevät lehteen, niin olisi varmaan jollekkin luovalle kuvaajalle tilaa? Jotain kalansilmää läheltä, ja vaikka katonrajasta tms., luovuus on minusta näissä jo samaa luokkaa kuin koulukuvissa.
Vs: Mokoma (keikkakuvia) "Meneehän se sama musakin läpi! Luovuus on samaa luokkaa kun ukkonooassa." EDIT: Ai perhana, tuli kyseeseen kommentin kommentti. Sori. Kuvat on erittäin kivat!
Vs: Mokoma (keikkakuvia) Kiitos kommenteista ja Jarille perusteluista. Mukavaa lukea perusteltua palautetta töksähtelevän sijaan. Tosin en ihan keksinyt mitä tarkoitat. Yritin blogistani löytää parin vuoden ajalta tätä "jämähtäneisyyttä", mutta lienen sokea omille kuville tai valehtelen itselleni kun ajattelen että keikkakuvat ovat kuitenkin ideoiltaan ja toteutkseltaan tyydyttävällä tavalla vaihtelevia. Ehkäpä kyse on siitä, että näemme kuvat eri tavoin. Mukavaa myös, että osa porukasta saa näistä jotain irti.
Vs: Mokoma (keikkakuvia) No keroppa ihan omin sanoin, mikä on näiden kuvien juttu? Kuvissa olet lavan reunalla ja laukaiset kameran kun tukat heiluu, miten tämän bändin tyyli tulee esiin, mitä musaa soitetaan. Mikä tässä on sinun jälkeäsi, miten kuvat eroavat toisen bändin saman näköisten poikein soitto kuvista. Pirusti on johtoa, kaijutinta ja muuta sälää kuvissa, valojakin on. Varmaan tuli kortillinen kuvia esityksestä, miksi valitsit juuri nämä esille? Oletko kuvannut tätä bändiä ennenkin, jos olet niin mitä uutta tällä setillä tuot bändistä?
Vs: Mokoma (keikkakuvia) Blogiin? Best Party Planning Tips - Portfolio avautuu pääsivulla Best Party Planning Tips - Ei näistä nyt tartte tän pidemmin vääntää tai yrittää päättää että kenellä on oikea taikka paras mielipide. Kehityn kuitenkin kuvaamisessa (sikäli kun olen kehittyäkseni) melko pitkälti monologin ja omien funtsintojen kautta, vaikka mielenkiinnolla luen myös näitä foorumikeskusteluja silloin tälöin.
Vs: Mokoma (keikkakuvia) En voi kieltää että esim. portfolio ei olisi aika hieno, kun paikalla missä tapahtuu, niin onnistuneita laukaisujakin tulee, toisaalta aika samaa toimivaksi todettua teemaa kiertää noin kaikki. Mutta tämän ketjun kuvat, on vaan pönöjä, eikä niissä ole mitään peruspurkan ylittävää. Pikselipuuro kuvat on parhaimpia kuvaajan, mutta ymmärrän että niiden myynti realistisempaa haluavalle ostajalle on hankalaa, en minäkään laita asiakas tai kuvituskuviani nettiin ihmeteltäväksi, sillä ne on peruspuuroa.
Vs: Mokoma (keikkakuvia) Jos kuvat eivät aukee katsomalla, niin mielestäni niitä EI pidä ruveta sanoin selittelemään mikä missäkin on se "juttu". Jos ei aukee niin ei aukee Kuvat on mielestäni oikein mukavia keikkakuvia, fiilis ainakin mulle välittyy.
Vs: Mokoma (keikkakuvia) Mulla ei ikäväkyllä ole ollut Ferrarihattua, muki on ..http://jarisiren.1g.fi/kuvat/060Siren.jpg
Vs: Mokoma (keikkakuvia) Noi on varmaan hyviä lajissaan. Mä en pidä nykyrokkifiiliksistä juurikaan - joten noiden mahdollisesti onnistunut "tunnelman välitys" ei lataa mulle positiivista virtaa. Mutta sehän ei kiinnosta ketään ... Mä en sano noista mitään ... joku voi ihmetellä miksi sitten tämä kommentointi - siihen en tiedä vastausta - ihmettelen itsekin miksi suolsin tämän roskan ... Mut kaikkea positiivista -muuten vaan- kaikille valokuvauksen harrastelijoille - älyttömän kiva harrastus teillä ! T Erska
Vs: Mokoma (keikkakuvia) En ole kovin hyvä verbalisoimaan tulkintojani kuvista ja tietysti se on siinäkin mielessä tylsää että intentionalismi on pääsääntöisesti hylätty ajatus, ei valokuvaaja ole yleensä valokuvanäyttelyissäkään paikalla kertomassa miten kuvat pitäisi nähdä, harvoin edes vastaamassa kysymyksiin koskien yksittäisiä kuvia. Itse en läheskään kaikkia kuvia pura itselleni auki ainakaan kokonaisina lauseina, vaan perstuntumalla mennään pääsääntöisesti, eli samoin kuin usein kuvaan. Mutta yritänpä epätoivon vimmalla verbalisoida nyt tässä jotain: 1. eräänlainen potretti, kuvassa ihminen ja sitä rataa. Ei sen kummempaa. Tarkoitus kuvata henkilön lisäksi hetkeä ja tunnelmaa. 2. Pyöreän muodon toisto johdossa ja linssiheijastuksissa oli se joka sai tähän kiinnittämään huomion. Nuokkuvat kasvottomat päät yhdessä lavan reunaan taakse upottamisen kanssa tuntuisivat tuovan kuvaan oman kiinnostavan lisänsä. 3, 6 ja 7: nää on aika normaaleja keikkakuvia minun tuotannossa kai. Ihmisiä työnsä ääressä. kolmosessa itseä kiinnostaa johtojen ja muiden laitteiden visuaalinen sekamelska, ja se tuntuu toistuvan basistin rastoissa. Pienen humoristisen lisän tuo nähdäkseni kitaristin peruslukemilla oleva naama. 6. ja 7. kuvissa on ehkä "tavallista" jännitteellisempi sommitelma. 4. kuvassa minuun vetoaa monitorikaiutinrivin muodostama rytmi, sekä se kuinka soittajat ovat ikään kuin vastinpareina kaiuttimille (vaikka jälkimmäisiä onkin enemmän). Lisäksi se, että kaikilla on pää alhaalla tuo kuvaan tiettyä koomisuutta ja ehkä leikittelee metallimuusikoiden esiintymiskliseillä. 5. kuvassa pitäisi jännite etualan yhdessä olevilla jaloilla ja harallaan seisovalla basistilla olla melko ilmeinen. Ei sillä ole mitään erityistä "sanomaa" jos sellaista kaivataan, eli ei mulla ole ajatuksena jakaa mitään suurta elämänviisautta joka paljastuisi siitä että etualalla on laulajan jalat ja taka-alalla basisti. Kunhan olen mieltynyt tuon tyyppiseen visuaaliseen 'jännittävyyteen' ja ehkä 'sommitteluhuumoriin' jos tuota sellaiseksi haluaa kutsua. Ehkä tän ois voinu tiivistää samanlaiseksi kolmen kuvan setiksi (2, 4, 5) kuin on blogissakin jos tymäkämmän postauksen olisi halunnut, mutta en hirveästi stressiä yleensä ota näistä foorumipostauksista. Kiitti taas kommenteista.
Vs: Mokoma (keikkakuvia) Kiitti taas kommenteista. [/quote] ____________________________________________________________ No ole hyvä.