Käsitteissäkin. http://www.hs.fi/talous/a1440651220356?jako=adb09e7e0ca0cfb41eea45de85400c30&ref=fb-share
Vs: Kertaus on opintojen äiti Olen seurannut läheltä muutamien virastojen toimintaa. Niissä rivivirkamiehen viikkotyöajasta menee kohtuuttoman paljon aikaa "organisaatiomuutoksen valmisteluun", "toteutukseen", "implementointiin" ja saman piirileikin aloittamiseen uudellee. Ensin kokeillaan linjaorganisaatiota, sitten matriisia, sitten tehtäväkohtaista linjaa, sitten ammattialakohtaista linjaa. Kokoonnutaan tutustumaan lähimpiin virkamieskavereihin ja pohditaan arvoja. Perustetaan valtion tai kunnan liikelaitos. Kokeillaan tulosjohtamista. Kokeillaan etätyötä. Tässä ruljanssissa hallintopäätösten valmistelu ja teko ei ole pääasia vaan hallinnon itsensä pyöritys. Pikkuvirkamies on työpäivän jälkeen uupunut vaikka asiakas näkee tuotannon laskeneen.
Vs: Kertaus on opintojen äiti Jep jep. Etujärjestöjen mantraa. http://yle.fi/uutiset/professorin_yllatysvaite_vientiongelmat_johtuvat_huonosta_yritysjohdosta/6526885
Vs: Kertaus on opintojen äiti Niin se on kuule yrityksissäkin. Johtaja- ja päällikkötason ukkoa ja akkaa on niin, että päät kilkkaa yhteen yhtä työtätekevää kohtaan. Myyntitaitoisia tai -haluisia ei edes huolita mukaan ilonpilaajiksi
Vs: Kertaus on opintojen äiti Aika erikoinen mielipide. Nojatuoliajattelu poikkeaa aika kovasti tieteellisestä ajattelusta. Mitä tarkoittaa käytännön osaaminen tai sen puute tässä yhteydessä?
Vs: Kertaus on opintojen äiti Hupaisimpia seikkoja tässä oli esim. kuntien siirtyminen tilaaja/tuottaja-toimintamalliin. Yksi organisaation osa tuottaa palveluja, toinen tilaa niitä. Vaikkapa siivouksen virastoon, vanhainkodin ateriat jne. Huomiotta on jäänyt, että tässä yhteydessä hallintovirkamiesten (siis pikkupomojen) määrä kaksinkertaistui, koska nyt pitää olla asiasta vastaava virkamies sekä tilaajien että tuottajien puolella. Kiva heille, mutta lystin maksajille ei niinkään.
Vs: Kertaus on opintojen äiti Yleensä kun väittää kovin itsevarmana jonkin asian olevan totta, olisi hyvä esittää myös faktuaalisia perusteita sille. Itse en laske pelkästään kyseisestä asiasta toitottamista sellaiseksi. Vaikka joidenkin mielestä asiat muuttuvat todeksi kun siitä tarpeeksi paljon paasaa.
Vs: Kertaus on opintojen äiti Otsikon mukaisesti, toistoa toistoa..... - Professoreita on moneen lähtöön, niin kuin kaikkea muutakin. Vaihteluväli äärestä laitaan on suuri - nimikkeen mukaan ei mitään voi niputtaa samaan kasaan. Ainakin minä olen tavannut huippufiksuja ja ääritolloja - sekä paljon siltä väliltä. Jos oikein muistan, niin olen opiskellut yhdeksää eri ainetta yliopistossa, ja jos en muuta oppinut, niin ainakin sen, että professoreissa on eroja
Vs: Kertaus on opintojen äiti Kukin tulee omalla uskollaan autuaaksi. Vähän arvelinkin ettei niitä faktoja ollut taaskaan antaa.
Vs: Kertaus on opintojen äiti Veikkaisin että tällä foorumilla 99% prosenttia porukasta kirjoittelee ajankuluksi. Hienoa sinällänsä että tiukasti pitäydyt ketjun aiheessa sen sijaan että argumentoisit. Väännettään nyt sitten rautalangasta. Pirkanmaalaisen metalliteollisuuden pk-yrittäjän näkökulmasta voi olla että tuntuu että virolaisen tai vaikkapa kiinalaisen kilpailijan napattua työt syynä oli liian korkeat palkat. Mikä sinällänsä voikin olla totta. Mutta palkkoja alentamalla siitä ei selviä jos on realisti ja vähänkin ajattelee kuinka pitkälle sillä Suomessa on mahdollista päästä. Mitä tuottavuuteen tulee niin mitä muuta sen puute on kuin johtamisongelma? Kyseessä on teollisuuden rakennemuutos josta vain fiksut selviytyvät. Ja toiset jäävät katkerana itkemään syyttäen milloin mitäkin osapuolta kuten esim. ay-liikettä tai ahneita työntekijöitä. Kunhan ei vaan tarvitse itseään tarkastella. Yli 20 vuotta on tullut tehtyä asiakkaan edustajana kaupallisia töitä raskaan teollisuuden isoille kansainvälisille firmoille ja harvoin on tullut vastaan tilanteita missä suomalaisten firmojen hintakilpailukyky jää pahasti muiden jalkoihin jos ei nyt ihan simppeleistä tuotteista puhuta ja niitähän ei muutenkaan kannata täällä enää valmistaa. Sen sijaan sitä tankeroenglantia ja töks-töks kommunikointiin perustuvaa tai muuten vaan substanssiltaan kovin ohkaista myyntiä on sitten nähty huomattavan paljon enemmän verrattuna vaikkapa keskieurooppalaisiin toimijoihin. Mutta on nähty paljon niitäkin suomalaisia firmoja jotka jatkavat ja nykyään vievät lisäksi vaikkapa Intiaan ja Kiinaan tuotteitaan, tai ovat laittaneet uusia toimipisteitä noihin maihin pystyyn palvellakseen asiakkaita paikan päällä.
Vs: Kertaus on opintojen äiti Olen aivan samaa mieltä problematiikasta. Enimmän osan ajasta näpertelemme aivan väärien asioiden parissa.