Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kennonpuhdistussetti

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana valtsu, 1 Elokuu 2006.

    Aikaisemmin olen käyttänyt kotikonsteja, mutta ajattelin, josko sitä ostais ihan oikean. Mitkä ovat foorumilaisten kokemukset moisista? Tekeekö niillä mitään, eli ovatko rahansa väärtti? Mitä settiä suositellaan ja mitä tulisi välttää?
     
  1. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Pec-Pad toimii. Kaverina tuollainen jäykähkö sivellin, joka on hivenen kennoa kapeampi. Leikkaan n. puolet puhdistusarkista ja taittelen sen siveltimen ympärille siten ettei siveltimen kärkeen jää epätasaista taitosta. Sit muutama tippa puhdistusnestettä liinaan ja tasaisia vetoja pitkin kennoa ja kennon reunat huolellisesti läpikäyden. On toiminut. Tietty ennen Pec-Pad käsittelyä puhaltelen kaikki irtoroskat pois sekä peilikotelosta että kennon päältä.

    Pitäs varmaan putsaa taas... tosin pitkään olen tullut toimeen ison ilmapumpun kanssa, joka riittää pitkälti, kunhan tekee pölypuhdistuksen riittävän usein.
     
  2. Mulla on Pec-Pad-siveltimena joku pahvinpala. Muuten olen toiminut kuten edellinen, paitsi että Pec-Padit kaivan esiin ehkä kerran vuodessa. Siinä välissä käytän ainakin pari kertaa imuria.
     
  3. Kiitos! Tuollainen setti sitten vissiin ihan fiksu? Tuossa kun sanotaan, että pitäis valita sopivalle kennolle oma setti, niin 1.3 lienee toimii ihan hyvin 1.0 kennolla myös, mutta tuskin toisinpäin.

    http://www.digitarvike.fi/products.php?p=064002