Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kenkää kuvaajille

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana SakkeM, 4 Kesäkuu 2009.

Vs: Kenkää kuvaajille

Vielä kun kaikki kännykkäkuvaajat opetetaa siihen, ettei 30:n kilon kuva oikee riitä painotuotteesee.  ;D

1. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Suunta on varmasti tämä, säästölinja kun varmasti jatkuu vielä jonkin aikaa. Ja toki jotkut toimittajat oikein hyviä kuvia ottavatkin. Mutta kun joku kuva mun postiluukkuun tulevassa sanomalehdessä (eli HBL:ssa) oikein pysäyttää, sen alla lukee yleensä Cata Portin. Ja hän ei tietääkseni kirjoita riviäkään.

2. Vs: Kenkää kuvaajille

Kyl toki. Miepä luulen taas, et kuvien "aitous", varsinki henkilöhaastatteluissa, katoo täysin ku toimittaja ottaa pönötyskuvat ennen/jälkee haastatattelun sen sijaa, et kuvaaja ottais ne vaivihkaa haastattelun yhteydes.

3. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Mitä mitä mitä......  justhan tuolla oli ketju, jossa sama porukka näppäimistöt paukkuen todisti, että harrastajakuvaaja kumminkin tekee parempaa jälkeä kuin ammattilainen, noin tapahtumakuvauksessa....

;)

4. Vs: Kenkää kuvaajille

En mie vissii ollu....

5. Vs: Kenkää kuvaajille

Jos pystyis opettamaan edes lehtien "ammattilaiset".
    Ajatukset liikkuu aina jossain hämmästyksen ja myötähäpeän välimaastossa, kun näkee lehdissä "puolen sivun kokoisiksi" venytettyjä kännykkäkuvia, jotka on ihan pelkkää puuroa.
    Metrossahan noita näkee ihan kannessakin, mutta sehän on ihan linjassa sisällön kanssa.

6. Vs: Kenkää kuvaajille

Niillä voitetaan jo vuoden luotokuvakilpailukin.

Ei edes sunnuntai hesari paino noin paljon  ;)

7. Vs: Kenkää kuvaajille

Riku polkas sketsinpoikasen!!

Noista kännykuvista tuliki mielee, et jokunen vuos sit otin huvikseni kuvan valopylväsrivistöö harventaneesta rattarin(?) autosta, joka oli pysähtyny viimisen pylvään päälle. Täysin merkityksetön ja arvoton kuva. Ihan piruuttani tarjosin sitä paikalliseen Seiska-lehteen. Päätoimittaja höpis, "ettei kuvii osteta ulkopuolisilta mut laita nyt kuitenki tulemaa niin saat pari leffalippuu". Kuva pääty "lukijan kännystä"-uutispalstalle (ei ollu kännykuva) enkä oo edelleekää saanu niitä leffalippuja. Mut mikäs hätä täs niitä ootelles. Jo kolmatta vuotta vissii......

8. Perry

Perry

126
    0
    0

Kyllä se nykyään tuntuu riittävän...

9. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Tainnut Puusa käydä kurssittamassa toimittajia?

kapa

p.s.  Sorkki, Jore. Piti heittää.

10. Vs: Kenkää kuvaajille

Kyl mä oon tehnyt Gloriaan viisi juttua jossa teksti ja kuvat Jukka vatanen, sit muihin, lähinnä teknisen alan (skabarit/autotekniikka) aviiseihin parikymmentä jossa teksti ja kuvat mä, ei sitä nykyään pääse muuten palkoille eikä tule toimittajan kanssa riitaa ellei itteään läimi poskelle.

11. Vs: Kenkää kuvaajille

Niinpä tosiaan riittääkin. Hyvä hyvä!!

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1695405