Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kengät

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Ölumies, 29 Kesäkuu 2011.

Tämä kuva on itse asiassa jo parin kesän takaa (kesäkuu 2009). Rantareitillä fillarointimatkalla Espoon rannikkoa pitkin Helsinkiin, huomio kiintyi talvikenkiin sähkökaapin päällä Westendissä!
    Muistui mieleen serkkupoika, joka oli tehnyt vähän kuin J.Karjalaisen laulussa... laittanut kellon ja kengät siististi puun juurelle ja hukuttautunut mereen, koska oli työtön, saanut häädön jne. Karjalaisen laulaja-minä ei ollut sittenkään hukuttautunut, vaan oli vain vierailulla Ahdin valtakunnassa, mutta serkkupoika muutti kortteerin pysyvästi

1. Vs: Kengät

Vasta tuo selostus sai kuvan elämään...

Karjalaisen laulun sanat muuten pohjautuvat tositapahtumaan - se taitaa tulla siinä biisissäkin, "hän lienee saanut Kristianin kohtalon" - tosin Karjalainen oli väärässä, Kristian lavasti itsemurhansa levymyyntiä vauhdittaakseen pillereillä, se joka riisui vaatteensa rannalle ja mukamas hukuttautui tunnettiin nimellä Salomon. Tämä suunniteltiin yhdessä Iltasanomien kanssa ja tapahtumapaikkana oli Haukilahden ranta. Osattiin sitä mediaa hyödyntää jo 1970-luvullakin...

2. Vs: Kengät

Nyt kun kerroit, itse asiassa, kun tarkemmin muistelen, kengät taisivat olla Haukilahden puolella (Mellstenintiellä), eivät Westendissä. Ettei vain olisi olleet Kristianin popot!