Voi Emerik minkä teit. Kuva on suorastaan sävähdyttävä. Yksinkertaiset elementit, Valo, Asfaltti ja Roska, tuo mahtavan fiiliksen kuvaan. Tämä on ehdottomasti hyväksyttävä. PS. Minä ensiksi luulin, että tuo Roska olisi tupakkiaski. Se oli varmaan on tälläisen 30 vuotta polttaneen ja nyt kaksi vuotta sitten lopettaneen hallusinaatioita. Eli se lopttaminen EI OLLUT yksinkertaista
Hyvä kuva,minusta tuo yksinkertaisuus kulminoituu tuohon tupakka-askiin ja varsinkin merkkiin Smart. Eli muistuu mieleen tuo mainio "välkky" agentti Maxwel Smart,jota on saanut taas hiljattain seurata TV:stä. Voin olla taas väärässäkin tulkintani kanssa
Kiitos positiivisesta palautteesta. Tosi asiassa tää oli aika epätoivoinen haasteen hoitamiskuva. Ilmat ollut täällä niin pirun huonot ettei kuvaamista saa aikaiseksi ja tai saatikka keksi mitä kuvaisi. Eilen kuitenkin koiraa taluttaessa ton askin huomasin asfaltilla ja se valo osui siihen kivasti. Lähdin hakemaan kameran ja päätin sen haastekuvan ottaa tuosta askista sitten. Mutta totuuden nimissä kyllähän varmaan pimeällä voisi saaha hyvääkin kaupunki kuvaa jos vain jaksaisi maleksia sekä löytäisi tilanteita ihmisien arkisista asioista. Mutta mieluumin nyt vain sitä haluaa olla sisällä ja lämpimässä juoden teetä sekä silloin tällöin rapsutella hauvaa irkkailun lomassa.
Kuva on oikein hieno, mutta olisi vielä parempi, jos sitä olisi yksinkertaistettu eikä monimutkaistettu. Nyt siinä on tarpeettomia monimutkaisuuksia, joista kaksi kolmesta on itse lisättyjä: väärinpäin oleva aski, oikean ylänurkan teksti ja kehykset.
Hieno syväterävyyden hallinta on tässä tehnyt märän asfaltin valoheijasteesta kuin isolla rahalla Tillanderilta tilatun! Tästä mielelläni kuulisin kuvatessa käytetyn millimäärän ja siten myös kuvausetäisyyden... Oma veikkaukseni on, että taustan "vaakabokeh" on löytynyt kauempaa ja pidemmällä...?
Askin uskallan veikata olleen ihan originaali pisaroineen. Kehykset ovat ihan ok, kuvan nimeämiseen itse kuvassa en ole minäkään henkilökohtaisesti itse kovinkaan hyvin tottunut...
Kuva on hyvä. Emeltä on lupa odottaa mielenkiintoisia otoksia jahka malttaa pikkasen muualle kääntää kameraa kun koiriin. Yksinkertaisen tyylikästä.
Originaalikuva eli en lavastanut tai siirrellyt. Valo osui tuosta suunnasta parhaiten. Kuva on haastekuva ja näin ollen lisään kehykset ja tekstit mielen mukaan. Polttoväli oli 28mm ja aukko 2.8 sekä iso 1600. Jälkikäsittely photarissa (Mv). Nöyrimmät kiitokset kritiikistä ja ajatuksista sekä kommenteista.
Pikkuinen saivare vielä olisko toi aski voinu olla Mallu tai Camel.?? vai oisko se ollut silloin liian tyypillinen ?? Anyway kuva kolahti
mieluummin punainen Nortti, jos askin pitää olla tyypillinen tai kliseinen. Ehkä siitä saisi osavärikuvan, askin ollessa värillinen ja ympäristön mustavalkoinen.
Hienohan tämä on, osaa Emerikki näimmä kuvata muutakin kun hauvoja. Pakkaa vaan unohtumaan tuo välillä.