Vs: Kenelle kuvaat? Taidan huonosti muotoilla kysymyksen? Siis kyllähän minäkin siten kuvaan itselleni että pyrin itselleni tuotamaan onnistumisen fiiliksiä, mutta siis kuvieni kohderymäksi koen muut ja minusta on haastavaa pyrkiä kuvaamaan siten että niistä saisi joku muukin jotain. En saa mitään kiksejä siitä että onistun tarkentamaan/valotamaan oikein, siitä sain joskus tyydytystä varsinkin käsitarkenteisilla filkka kameroilla, mutta se on minusta nyt niinkuin lähtökohta. Esimerkiksi jos pyöräilisin tosissani ottaisin aikaa xkilometriltä en suikaan laskisi motakertaa kaaduin.
Vs: Kenelle kuvaat? Kodin Valokuvaustieteellinen käsikirja vuodelta 1897: "Hirveimmin kaikista turmelee valokuvausta se karkea pahe, jota sanotaan itselleen kuvaamiseksi, s.o. valokuvausvietin tyydyttämistä ilman mitään kohderyhmää, tarkentamalla käsin tai jollakin muulla siivottomalla kosketuksella valokuvauslaitetta. Tämä pahe on vielä paljon turmoillisempi kuin liian aikainen huuhtelu, se kun on luonnotonta, väkivaltaista ärrytystä, jolla mielikuvitusta kiihotetaan korkeimmilleen. Harrastelijoiden seassa on se yleisempi kuin tavallisesti luullaankaan, ja varsinkin tavataan sitä nettifoorumeilla, joissa jäsenet, muusta maailmasta eroitettuina, elävät toistensa seurassa. "
Vs: Kenelle kuvaat? Kyllä kuvat puhuvat puolestaan, luota siihen vain. Ja niinhän ne puhuvat, vaikka kenelle kuvaisi. Yleensäkin taiteessa tehdään aina itselle ja luotetaan siihen että jos itse tykkää, löytyy toisiakin. Kyse on itsensä ilmaisusta ja jos esittää ja luo lähtökohtaisesti toiset mielessä (millä tahansa taiteen alueella), on yleisönsä vanki ja usein jopa pelle.
Vs: Kenelle kuvaat? Jaa tuokin on tulkinnan varaista, jos ajatellaan esim. musiikkia joku bändi tekee levyn ja siinä on mukana tuottaja ja levy-yhtiö niin tämä biisintekijän tuotos muokataa myyvään muotoon, eikä se tee siitä biisitä mielestä huonompaa vaan jalostetumman. Toki itse teen oman maun mukaan, ei minulla ole siihen muutakaan välinettä ja väitäisin että olen saanut ehkä suomen valokuvaus foorumeilla eniten paskaa niskaani ja olen silti jatkanut omalla linjallani. Pellen rooli ei minua haitaa, sillä sellaiseksi minut kokevat ei kuulu kohderyhmääni. Avoimuus on vapautta, mitä ihmeen väliä jos joku vihainen teini pitää minua pellenä, pääasia on se että itse ja kaverini/ läheiseni minuta tuntevat. Siis sen siaan että mietisin mitä minusta ajatellaan jos sanon jonkun jotenkin, niin keskityn vain sanomaan
Vs: Kenelle kuvaat? Monet yhtyeet valitsevat pienemmän levy-yhtiön, jotta musiikista tulee vähemmän tuotettua (bändi saa siis itse määrätä enemmän). Se ei varmaankaan ole huono juttu. On myös esimerkkejä, joissa artistit kertovat tuottamisen jossain määrin "pilanneen" levytetyn biisin. [QUOTE> [/QUOTE] Mistähän se johtuu että että tulee sanomista? [QUOTE> [/QUOTE] Ja tämän kyllä huomaa. Taisi vastauskin heti löytyä..
Vs: Kenelle kuvaat? Ja tämän kyllä huomaa. Taisi vastauskin heti löytyä.. [/quote][/QUOTE] On suorastaan säälittävää huomata tuolaista alemmuuden tunneta joka älylisten vastaväitteiden siasta keskittyy kirjoitelemaan suorastaa lapsellisia vähintäänkin eritäin naiveja juttuja kirjoituksiani vääristellen ja lainaten. Et ehkä sitä itse tajua mutta itsestäsi teet pellen et minusta, sori
Vs: Kenelle kuvaat? On suorastaan säälittävää huomata tuolaista alemmuuden tunneta joka älylisten vastaväitteiden siasta keskittyy kirjoitelemaan suorastaa lapsellisia vähintäänkin eritäin naiveja juttuja kirjoituksiani vääristellen ja lainaten. Et ehkä sitä itse tajua mutta itsestäsi teet pellen et minusta, sori [/quote][/QUOTE] Et taida Jari itse tajuta sitä, että jos tuo trollaaminen jatkuu, niin saat vaihtaa jälleen kerran foorumia? Näköjään 1.5 vuoden tauko oli liian lyhyt, jotta olisit jotain oppinut.
Vs: Kenelle kuvaat? En todellakaan koe trolaavani, mutta voin olla sanomatta mielipiteitäni. Tämä on juuri se perus asetelma mistä bannit rapsahtaa, joku rupeaa kirjoitelemaan peiteltyjä kettuiluja kaikken sanomaani ja ilmoitan takaisin, niin saan bannin. Toki se että kärjistän saa jotkut vainoamaan, mutta eikö täällä kuitenkin olla suht aikuisia ihmisiä? Mutta ok leivennän sanontojani. Edit Sanaa käytetään usein väärin tahattomasti, mutta joskus myös tahallisesti lyömäaseena toisia kirjoittajia vastaan. Pelkkä kritiikki tai eriävä mielipide, radikaalikaan sellainen, ei vielä ole trolli, ellei tavoitteena ollut ihmisten ärsyttäminen. Vaikka ärsyyntyminen olisikin lopputulos, trollista ei ole kyse, ellei se myös ollut kirjoittajan ainoa tavoite. Trolli on erotettavissa provosoivasta väittelijästä myös siitä, että trolli harvoin osallistuu itse keskusteluun.
Vs: Kenelle kuvaat? Haluan sanoa jotakin kun itsekkin jotain laitoin tänne ja muualle. Vikistä voi lukea trollista. Mutta kuten sielläkin oli kohta "älä ruoki trollia". Joten kyllä tämä asia kuulu minusta kaikille. On kivaa joskus heittää legendaa sun muuta mutta siinäkin pitää olla rajat. Nyt taitaa olla mittari monen mielestä täysi. Trolli – Wikipedia Itsekkin aloitin yhden keskustelun jossa on kyllä totistakin asiaa meille kaikille....addiktoitumisesta. Pidetään itsemme ja päämme kunnossa kaiken aikaa. MUOKATTU Trollikuva ei näköjään suostu tulemaan...se on tuolla vikipediassa ÄLÄ RUOKI TROLLIA liikennemerkki.
Vs: Kenelle kuvaat? Mielestäni pitäisi myös olla liikennemerkki "ÄLÄ TROLLAA", sillä ainakaan tällaisissa määrin trollaus ei kuulu asialliselle nettifoorumille.
Vs: Kenelle kuvaat? Selvä vaikenen toistaiseksi jatkakaa. Se on niin helppo väittää trolliksi jos on eri mieltä, sen siaan että ajattelisi itse.
Vs: Kenelle kuvaat? Eikös tuo nyt ole hiukan liioiteltu reaktio. Meneehän se välillä Jarilta yli, mutta ei käy kieltäminen etteikö nämä keskustelun avaukset ole kuitenkin ihan ok. Sisältö toki karkaa välillä käsistä, mutta ei se aina Jarin vika ole.
Vs: Kenelle kuvaat? Hmm, luitkohan noita ketjuja? Niin älytöntä trollaamista ettei mitään rajaa ja viimeisimpänä mm. vittuilua nimimerkin perusteella henkilölle, joka sitten ei olekaan se, joksi häntä luultiin. Muiden vastaukset dissataan, eikä mitään rakentavaa keskustelua synny, lähinnä väittelyä ja ihmeellistä väärän tiedon julistamista omien arvausten perusteella (mistä väkisinkin ärsyyntyy yksi jos toinenkin ja asiaan on "pakko " puuttua). En muutenkaan näe funktiota esim. näille "digi vs. filmi" -väittelyille, vaikka niissä olisikin muutama ihan asiallinen viesti, sillä näitä asioita on puitu (myöskin samojen henkilöiden toimesta) eri foorumilla jo aikaisemmin. Ko. kysymykseen ei ole olemassa mitään oikeata vastausta, vaan se on mielipideasia kuten taide ja valokuvaus yleensä. Muutenkin tuntuu, että keskustelut karkaavan ihan muualle, kuin missä aihe oli... Ihan aloittajankin toimesta. Taisi jari itsekin myöntää, että viihdyttää itseään nettilässä ja puhuu mitä sylki suuhun tuo, kun ei pellen roolikaan haittaa.. Sanoo myöskin kärjistävänsä vain siksi, että saisi aikaan keskustelua.
Vs: Kenelle kuvaat? Ihan hyvällä Jari, käy hetki keskustelua kärjistämättä, olen ihan vakuuttunut, että keskustelua syntyy silti. Keskustelu voi jopa olla erilaista, rakentavaa. Olet jo monesti todistanut, että saat kärjistettyä ja provottua, eli se ei enää ole uutta, tee jonkin aikaa toisin kärjistämättä, hillitysti ja katsotaan kuinka ketjut kehittyvät? Ja kaikille muillekin, ottakaa hetki iisisti ja yritetään yhdessä tehdä vähemmän provosoitumista kenenkään sanomisista, niin voi olla että syntyy hyvää keskustelua!
Vs: Kenelle kuvaat? Äh antaa olla toistaiseksi, sain tarpeekseni tästä ilmapiiristä, palaan asiaan jos muutun, siitä mistä ei voi keskustella on vaiettava. Jatkan keskustelua siellä missä se sallitaan. Joten kiitos ja näkemii, tyydy seuraaman keskusteluanne jospa itsekkin oppisin?